Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-24, 10:21   #481
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.746
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg husker hvor jeg var og hvem jeg var med på 17. mai 2020, men været er ikke så viktig for meg at det satt særlig spor.

Jeg merker det godt på kroppen hvis det er veldig kaldt, så det husker jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 10:34   #482
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.387
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Vi har tatt bilde i sola i hagen i 2020, hadde to pers på besøk. I 2021 tok vi ingen bilder, eldste hadde covid, vi andre satt i karantene og jeg synes å huske at det var drittvær, såpass at jeg bare tenkte det ikke var en dag å ha med i historiebøkene.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 10:35   #483
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.569
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Det nok de "ekstreme" værene vi husker ja. altså, om været var sånn på det jevne, så gjør det ikke inntrykk. Når det regner katter og hunder når man ikledd bunad forsøke å bakse unger og instrumenter inn og ut av bilen helst uten å tråkke i for store sølepytter av størrelse innsjø, for de bunadsskoa er ikke skapt for slikt.... da husker man det letter enn de 15 årene på rad en har gått i det toget med litt sånn vekslende vær fra år til år, men på det jevne.... maivær.

JEg vet at jeg de fleste år har cape når jeg går hjemmefra og at jeg ikke trenge den utpå dagen, at jeg de fleste år har ulltrøye under bunadsskjorta, men at jeg noen år klarer meg uten, a jeg år med mye regn dropper skautet fordi regn på et stivt linskaut og ei silkesløyfe fort ser ut som en drukna katt... (og håret mitt derimot stort sett ser bedre ut vått) men jeg husker ikke eksakt hvilke år så lenge det ikke er en knagg å henge det på av spesielle hendelser eller ekstremt vær.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 10:38   #484
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.886
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg husker også været hvis det var noe spesielt den dagen. Som 17. mai 2014, da gikk eldstemann i 1. klasse så det var første gang han gikk i 17. mai-tog. Det var 4-5 grader, masse regn, surt og kaldt og han var så kald da toget kom tilbake at han gråt. Vi droppet hele arrangementet i skolegården og dro rett hjem.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 10:44   #485
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.488
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg husker også et år da min lille primadonna, som ikke tålte ubehageligheter, og var vant med alltid å være kledd etter vær og forhold, insisterte på å kle av seg bunaden midt i sentrum, mens vi stod oppstilt for å se på borgertoget. Hun hadde ingen motforestillinger mot å stå der i bare strømpebukse og bunadskjorte. Det hadde derimot jeg, så for en gangs skyld måtte hun bare finne seg i ubehaget ved å være for varm, og så fikk hun bytte til sommerkjole da vi kom hjem. Tror hun var en 4-5 år.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-04-24 kl 20:30.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 12:36   #486
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.759
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Mandag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 12:40   #487
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.569
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Mandag, myeå gjøre på jobb, og søren meg er do do lista mi egentlig like lang enda som den var da jeg kom i morges.

HAr komemt næreme mål p åen del puntker da, også har bare mye annet selvsagt komemt inn sideveien, men om jeg nå lukker døra, ignoreer mailen og bare konsentrere meg så skal jeg få unna en god del på en time satser jeg på, det er BLÆ å ha sånne dager hvor jeg føler at jeg ikek har gjort noe, bare at jeg har jobbet hele dagen. Når det errapporteringsFRIST i dag

Og ja, annet gruff når jeg er i samme sengen, sms fra mellomste i morges, vi har glemt å levere valgfagssøknaden hennes. Fristen er idag, så vi får gjøre det så snart hun får igjen telefonen sin og håpe det går greit. Jeg vet nemlig bare førstevalget av tre på språk og de to første av tre på valgfag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 12:44   #488
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg vet det er vanlig, men jeg er lei av den kalde vinden. Jeg fryser hele tiden.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 13:37   #489
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.151
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Endeløs fremogtilbake med forsikringsselskap.

Hvis jeg må gjennom den telefon-menyen EN GANG TIL bare for å snakke med et menneske (som ville vært unødvendig hvis de svarte på meldinger ), så…

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 14:59   #490
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Hoggorm rett ved terrassen min.
Og enda verre, han gjemmer seg under terrassen. Jeg kommer til å "se" hoggorm hele sommeren.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 15:55   #491
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er dypt fascinert over i hvilken detalj dere husker været for mengder av år siden. Går dere tilbake og sjekker, ellerno?


Jeg også, husker omtrent ikke fra år til år.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 16:56   #492
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.408
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Hoggorm rett ved terrassen min.
Og enda verre, han gjemmer seg under terrassen. Jeg kommer til å "se" hoggorm hele sommeren.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 17:42   #493
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.435
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er dypt fascinert over i hvilken detalj dere husker været for mengder av år siden. Går dere tilbake og sjekker, ellerno?

Det var 1.klasse, lett å huske.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 17:43   #494
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.435
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Hoggorm rett ved terrassen min.
Og enda verre, han gjemmer seg under terrassen. Jeg kommer til å "se" hoggorm hele sommeren.

Jeg hadde nok måttet flytte!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 18:13   #495
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.491
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Fascinert over at dere husker hvilke årstall ungene gikk i første og sånn.

Leverer et gruff fra igår kveld. Eller jeg ble ikke personlig utsatt for det, men: Godt voksen mann som brøyter seg MOT strømmen i midtgangen på flyet, fordi han verken har hørt beskjeden som ble gitt ved gaten eller sett plakaten i glassgata: "rad 17 til 31, vennligst bruk bakre inngang på flyet". Jeg satt innerst på rad 30 og observerte galskapen, og vet at han har visst om seteplasseringen sin i over 24 timer, for det setet var opptatt da jeg sjekka inn dagen før og valgte sete på samme rad som han.

On the bright side så funka valget mitt med å ta vindusplassen på en treer der ytterste er tatt. Slapp å få noen i midtsetet, flaks siden flyet virket å være helt fullt ellers.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 21:56   #496
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.759
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

3 russebusser som står parkert rett utenfor soverommet. Den ene står nå på tomgang....
Nei til parkering av russebusser i boligstrøk.
Jeg blir like grinete hver april/mai av det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-24, 22:03   #497
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.569
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg har hørt om klær som krymper i skapet.

Men helt seriøst. Urettferdig å gå og hente den svarte dressjakka mi og ta den på. Og ta den av og innse at den passer 13 åringen bedre....

Åpenbart ikke i fjor jeg brukte den sist.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-24, 12:20   #498
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.944
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Hoggorm rett ved terrassen min.
Og enda verre, han gjemmer seg under terrassen. Jeg kommer til å "se" hoggorm hele sommeren.

Jeg løp på en hoggorm i hagen for noen år siden. Den beit meg oppå foten, heldigvis uten å sprøyte noe særlig gift inn og ennå mer flaks at jeg ikke er allergisk.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg hadde nok måttet flytte!

Vi gjorde jo det et par år senere, men ikke derfor.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-24, 12:32   #499
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

At et nært og kjært familiemedlem har tatt et valg som jeg vet at h*n ikke ønsket, og som kommer til å gjøre at vårt forhold blir mindre nært. Jeg er skikkelig lei meg fordi h*n lot seg overtale og for n'te går på akkord med hvem h*n er.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-24, 13:15   #500
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Banana:

Snakker om 17.mai....jeg husker 17.mai 2020 eller 2021 (litt usikker når det var) vi gikk med korpset i gatene her i bydelen, og HVER ENESTE GANG de spilte "optimist" så begynte det å regne. Hver eneste gang! Vi ler av det enda!! (Og korpset spiller ikke den sangen lenger. )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no