Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Verdens beste pute?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-17, 13:53   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verdens beste pute?

Jeg er en magesover, evt. en sidesover, eller en kombinert vridd mage-side-sover. Jeg har alltid vært kresen på puter, og det siste halve året har jeg hatt litt trøbbel med stiv nakke. Jeg har gått fra å like ganske stor pute, men da får jeg vondt i nakken, til å bruke en ganske flat sak, men da får jeg vondt i brystryggen.

Hvor finner jeg en helt perfekt pute? Akkurat fast nok til å ikke synke nedi, men ikke så hard at øret sovner? Sånne ergonomiske saker funker dårlig når man sover på magen, ja?

Jeg leste forresten en fysioterapeut som sa at mangesoving var barnslig, det burde voksne slutte med. Men nå har jeg jo fått vondt i nakken, slik hun sa.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 13:59   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Jeg følger spent med, jeg er også en barnslig magesover.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 14:50   #3
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Jeg er en mage/sidesover og min favorittpute er faktisk ergonomisk. Takk for at du minnet meg på det. Den er nemlig kjæresten sin og ingen steder sover jeg så godt og puta er så god som der. Det er en ganske flat sak, jeg lurer på om det egentlig er en sånn som er forhøyet foran, bare at jeg ligger med den høye siden mot veggen bak.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 15:30   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Jeg vil også ha svar på det samme.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 15:48   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Tempur Symphony, har jeg. Funker alle veier.

Tempur Ombracio skal visst være bra for magesovere. Jeg sover litt på siden, litt på magen og spinner en god del. Symphony-en min har jeg hatt i mange år og er egentlig veldig fornøyd med den. Billig er det jo ikke, men de går jo ikke i stykker slik andre puter gjør der alt fyllet plutselig er en klump.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 15:55   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Tempur Symphony, har jeg. Funker alle veier.

Tempur Ombracio skal visst være bra for magesovere. Jeg sover litt på siden, litt på magen og spinner en god del. Symphony-en min har jeg hatt i mange år og er egentlig veldig fornøyd med den. Billig er det jo ikke, men de går jo ikke i stykker slik andre puter gjør der alt fyllet plutselig er en klump.

Jeg vil ha en myk pute. Ikke en sånn hard tempursak.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 16:29   #7
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg vil ha en myk pute. Ikke en sånn hard tempursak.

Jeg syns ikke den er hard, annet enn i det jeg legger meg i kaldt rom. Ellers er den deilig myk og med perfekt form til en hver tid. Men det er en smakssak.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 15:55   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Men de er ikke harde? Den er jo myk og lar meg synke ned i den?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 15:57   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Da er det kanskje ikke en slik jeg tenker på? En slik hard sak som lar deg synke langsomt ned i den og former seg etter deg?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 16:16   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Da er det kanskje ikke en slik jeg tenker på? En slik hard sak som lar deg synke langsomt ned i den og former seg etter deg?

Den er ikke så hard? Eller, om det er kaldt er den jo steinføkkingshard.
Men om du ønsker en sånn fluffymyk pute er den nok ikke myk nok. Men jeg synes ikke den er hard. Jeg har en hard pute, den er ikke slik, lizzom.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 16:36   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Jeg sover i veldig kaldt rom, så den vil jo vøre hard hver gang jeg flytter hodet da? Jeg leste et sted at de ofte er for harde for kvinnehoder, fordi de er lettere enn menns.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 17:07   #12
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.003
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg sover i veldig kaldt rom, så den vil jo vøre hard hver gang jeg flytter hodet da? Jeg leste et sted at de ofte er for harde for kvinnehoder, fordi de er lettere enn menns.

Dette var problemet med min temurpute. Den var iskald og har hver gang jeg rørte på meg.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 17:23   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg sover i veldig kaldt rom, så den vil jo vøre hard hver gang jeg flytter hodet da? Jeg leste et sted at de ofte er for harde for kvinnehoder, fordi de er lettere enn menns.

Vi har sengen rett under åpent vindu og ja, den er hard når jeg legger meg vinterstid. Men den mykes ganske fort opp egentlig. Lurer på om jeg skal la puten ligge utenfor rommet før leggetid nå på vinterhalvåret... Verdt et forsøk.

Jeg har Tempur Ombraccio, som er for side- og magesovere. Beste puten jeg har hatt.

Har forøvrig også overmadrass i memory foam og det er "superinteressant" å legge seg i når det er iskaldt Blir liggende i knekk både her og der de første minuttene

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 21:07   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Jeg fikk skikkelig vondt i hodet da jeg krasjlandet i tempurpute midtvinters på hytten i Hallingdal. Etter det ble det slutt på tempur på hytten.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 21:07   #15
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg leste forresten en fysioterapeut som sa at mangesoving var barnslig, det burde voksne slutte med. Men nå har jeg jo fått vondt i nakken, slik hun sa.

Dummeste jeg har hørt!
Jeg sover på magen og ingen fysio i verden vil få meg til å slutte med det.
Jeg anbefaler en liten kvadratisk dunpute, ikke for tykk. Ikke slike store, avlange. Og tempur kan man bare glemme.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 21:09   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Jeg kan anbefale dun.

Selv har jeg en som har blanding 90% dun og 10% fjær.
Veldig god, men etterhvert kan den bli litt slapp.
Så jeg har også en med 70% dun og 30% fjør.
Akkurat passe.
Øret sovner ikke
Får ikke vondt i bakhue

Får du for mye fjær kan putene virke for harde og faste for en magesover.
Anbefaler en medium pute som jeg har nevnt over her.

Lav, den kan bli for lav når du ligger på rygg og side.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 21:11   #17
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Jeg har en helt vanlig Høie downfeelpute, holder seg godt, myk og god. Beste puta jeg har hatt, sover også på magen og siden.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 21:17   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Vi har bare dunputer allerede. Jeg er ute etter mer spesifikke tips, egentlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 21:40   #19
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har bare dunputer allerede. Jeg er ute etter mer spesifikke tips, egentlig.

Ok.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 21:41   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste pute?

Jeg skal sjekke blandingsforholdet i våre forresten. Det var et godt tips.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no