Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-16, 20:21   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Når jeg ikke vet det, trenger jeg en mikro da, spør du sikkert. Og du kan så si. Men Hiawata ønsker seg det, og etter et par dramatiske meltdowns hvor den unge lovende har vært supersulten alene hjemne og det ikke har vært brød/frukt tilgjengelig ser jeg for meg at den kan ha en viss nytteverdi.

Men skal jeg først ha en mikro vil jeg jo at den skal kunne gjøre mer enn å time rundstykker. Vil jeg ha grillfunksjon, så mye watt som mulig? Og hva er en crisppanne? Kommer alle med det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 20:31   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Vi bruker ikke mikroen så veldig mye, mest til at mannen varmer opp middagen som jeg har tatt p åtallerken, poppe popcorn eller tine kjøttdeig eller annen frossent kjøtt på tineprogram.

I går lagde eldstemann lyn-ostesmørbrød i mikroen. Mest fordi han kom fra trening etter 22 og var sulten.
Jeg skal ønske meg toastjern til jul til sånt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 00:41   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Etter flere år uten micro, er det veldig lite vi trenger micro til. Vi har tilfeldigvis micro nå, fordi stekeovnen til vårt nye kjøkken ikke kunne leveres før etter mange måneder, og som plaster på såret fikk vi en stekeovn med microfunksjon som kunne leveres tidligere. Og det eneste vi trenger er microfunksjonen. Så hvis du ikke bruker micro mye, er microfunksjonen det eneste du trenger.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 00:58   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Vet ikke, men henger her fordi jeg lurer på det samme.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 01:00   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Du vil ha en som er så liten som mulig.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 01:24   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Vi har en fancypancy en - kombo steke- og mikroovn ( i tillegg til vanlig stekeovn). Vi bruker mest mikroovnen, men den har mange funksjoner som vi bare elsker Den har ulike tineprogram etter hva man ønsker å tine: kjøttdeig, hel kylling, deler av kylling, kaker etc. Den har også eget french fries program hvor chipsene blir langt bedre enn i vanlig stekeovn. Men nå er det jo ikke en komboovn dere ser etter, om ikke det vekket et hittil ukjent behov , men nå er vi en familie som setter pris på litt "dybde" i husholdningsapparatene våre. Vi digger kule funksjoner, og en titt på mikroovner på nett eller i butikk vil kanskje vekke lysten til å prøve noe mer enn bare en som man varme opp pizzarull og popcorn.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 08:15   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Vi bruker bare vanlig varme og tinefunksjon. Vi har grill og noe sånt men det brukes ikke. Tine brød. Varme opp rester. Storebror varmer oboy og solbærsaft til perfekt for han varme.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 08:44   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Vi bruker mikro mye. Crisp-pannen brukes mye av ungene. Den er genial til oppvarming av pizza. Vi har ofte hjemmelaget pizza og fryser ned rester. Når stykkene varmes i crisp-panna blir de veldig gode.
Jeg lager en sjelden gang marshmallowfondant og det vet jeg ikke om jeg får til uten mikro. Oppvarming av hvetepute gjøres ofte her, men hverken til det eller marshmallow trengs mer enn helt enkle funksjoner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 08:52   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Du vil ha en som er så liten som mulig.

Nei, det vil du ikke. Du vil ha en som kan brukes til mer enn havregrøt. Vi bruker crisppannen mye, det er sånn du får varmet/stekt ting i stedet for bare å svette det.

Jeg har hatt min i mer enn 20 år (!), og den brukes nesten daglig. Den har egen pizzafunksjon, slik at guttungen kan steke frozzenpizza, den er fin til ostesmørbrød og pølser og karbonader/ferdige hamburgere. Ting som må gjennomstekes må i vanlig stekepanne, men alt som skal varmes med stekeskorpe funker fint i crisppanne.

Grillfunksjonen bruker vi ikke separat sett, men det er med i crispprogrammene. Tineprogrammene må også være såkalt smart sense (eller tilsvarende).

Så enten kjøper du en ordentlig en, eller så lar du det være.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 09:04   #10
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Jo, jeg mener det. Store monstre av mikroer er, i min verden, ikke verdt plassen de tar på kjøkkenet.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 09:06   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Mens jeg er motsatt; en mikro som ikke brukes er definitivt ikke verdt plassen de tar på kjøkkenet.

Vi har den for øvrig i et skap over stekeovnen, det fungerer utmerket. Sånn hvis man har mer skap enn benkeplass.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 09:59   #12
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Ja, nei, altså. Vi har verken stor eller liten mikro, mange år siden vi ga bort vårt. Jeg elsker kjøkkendingser, men mikro utgår. Men skulle vi hatt den for at ungene fikk varme seg en matbit i ny og ne hadde det altså blitt en liten en.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 10:16   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Mikro har jeg absolutt ikke prioritert i mitt nye kjøkken. Jeg kommer ikke på noe som helst jeg skulle brukt den til. Jeg gikk for to stekeovner i stedet. Den ene har bla. full surface grill (ostesmørbrød tar ca 5 minutter fra du skrur ovnen på) og tinefunksjon.
Han er vel stor nok til å kunne lage seg noe på kokeplate eller i ovn?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 10:41   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Vi har en ganske liten en - brukes til micropop, havregrøt, og til ostesmørbrød av ungene. Vi bruker den verken mer eller mindre enn den store med masse funksjoner vi hadde før, så jeg er enig med de som sier at liten holder. Pass på at den har plass til en tallerken i fornuftig størrelse, de aller minste er litt for små syns jeg. Vår har akkurat plass til en middagstallerken.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 10:45   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Vi har kun gass, og har vært veldig restriktive på at barna skal bruke den uten at vi er hjemme. 12-åringen kan sikkert bruke stekeovn nå, men vi er alle mest komfortabel med mikro og vannkoker.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 10:52   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Så enten kjøper du en ordentlig en, eller så lar du det være.

Ja, det er noe i det og er vel omtrent det jeg kom frem til i går også. Vi fikk et tilbud gjennom strømselskapet vårt, men utvalget var ikke noe særlig syns jeg. Så da tenkte vi at vi heller venter, i stedet for å kjøpe nok en dings som tar opp plass.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Mikro har jeg absolutt ikke prioritert i mitt nye kjøkken. Jeg kommer ikke på noe som helst jeg skulle brukt den til. Jeg gikk for to stekeovner i stedet. Den ene har bla. full surface grill (ostesmørbrød tar ca 5 minutter fra du skrur ovnen på) og tinefunksjon.
Han er vel stor nok til å kunne lage seg noe på kokeplate eller i ovn?

Nei, vi har aldri hatt mikro, så det er ikke noe vi har prioritert heller. Og jada, Hiawata kan fint bruke kokeplate og ovn, men han vil helst ikke når vi ikke er hjemme, og det respekterer jeg. Vi er dessuten ikke veldig flinke planleggere, og husker aldri å ta ting ut av fryseren. Men skal jeg ført ha en, så vil jeg som sagt ha noe som faktisk kan brukes, og ikke blir en diger tineboks.

Det jeg ønsker meg aller mest er en mikro som er innebygget over vifta, men det er ikke vanlig her til lands.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 18:38   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Vår mikrobruk henger sammen med det du skriver atallulah om å kunne tine noe i en fei og å varme opp litt her og der.
Hadde jeg hatt en skikkelig husfar(mor) i hus og han hadde sørget for god planlegging og veldig strukturerte måltider og sånt hadde vi ikke hatt mikrobehov.
Vi er ustrukturerte og spiser gjerne til litt ulike tidspunkt.

Her bruker ungene kokeplate, men de foretrekker å varme middagsmat i mikro.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 19:15   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mikro vil jeg ha, med hvilke funksjoner?

Du vil ha et toastjern. Hvis du ikke føler at du trenger micro nå så skal jeg love deg at det bare blir en dings som tar opp plass. Vi har bodd seks uker sammen med en microovn, og jeg innså at det var helt riktig av meg at micro utgikk da vi bygget nytt kjøkken. Jeg brukte den en gang i løpet av seks uker, og det var til å poppe popcorn. Noe jeg konstaterte er bedre når det poppes i kjele.

Snupp bruker toastjernet til å lage seg toast. Og kan sikkert bruke vannkoker til å lage nudler. Vi har bare aldri tenkt å muligheten siden han faktisk laget full middag og bruker komfyr og stekeovn en til to dager i uka. Han brukte heller ikke microen da vi bodde borte.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no