Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-15, 09:05   #1
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Mannen ønsker seg I-Pad til jul, og nå ser jeg at El-kjøp har kamanje på I Pad Air. Den er på 16 GB, men det blir kanskje litt lite? Han skal bruke den til surfing og se på filmer.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 09:07   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny I-Pad?

Surfing og streaming er ikke noe problem, men dersom han skal lagre bilder, filmer, store spill, mye musikk, lydbøker osv. er det litt knapt, ja.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 09:11   #3
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Han skal nok ikke lagre så mange filmer, men han skal vel kanskje bruke off-line modus på f.eks Viaplay, og da må man jo laste ned.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 09:12   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

For meg så holder det med 16GB på padda, for jeg lagrer veldig lite på den. Men telefonen må ha 32, siden det er den jeg hovedsaklig tar bilder meg.

Så 16 kan fint holde, men mulig han må slette noen spill etterhvert.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 09:17   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Jeg ville aldri i livet kjøpt 16GB. Det blir fullt med én gang.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 09:33   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Han skal nok ikke lagre så mange filmer, men han skal vel kanskje bruke off-line modus på f.eks Viaplay, og da må man jo laste ned.

Da er det for lite med 16gb.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 09:34   #7
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Ja... det er lite.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 09:35   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Jeg ville aldri ha kjøpt en iPad med så lite plass.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 09:56   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Dersom han skal se filmer offline synes jeg det blir lite ja

Jeg klarer meg, med et nødskrik, med 16gb på mobilen. Eneste grunnen til at jeg har 16 gb er at det er hva vi får fra jobb. Da må jeg slette og rydde jevnlig, samt ikke ha for mye musikk offline.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 09:59   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Jeg har 16GB på ipaden min. Jeg kan fint laste ned to filmer (muligens fler også, har ikke prøvd) og se dem offline. Men jeg bruker den ikke til å ta bilder med, eller filme i stor grad, og sletter filmene etter jeg har sett dem. Hiawata har endel spill lastet ned på den, men ikke veldig mange.

Som sagt klarer jeg meg ikke med like liten mengde på mobilen, som i stor grad blir brukt til å ta bilder og filme, og har et stort musikkarkiv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 10:03   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Klart det kommer helt an på hva man bruker den til. Men jeg sier meg enig med Teo og ville aldri kjøpt en iPad med så lite lagringsplass. (Med mindre jeg hadde erfaring med at personen som skulle ha den faktisk brukte så lite plass.) Jeg har fylt opp 40G på min, og jeg bruker den ikke engang til film.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 10:04   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Ja

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:17   #13
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Ja, det er dumt å kjøpe en så dyr ting dersom den blir full med en gang. Den skal tross alt vare en stund! Kan jo høre med mottakeren, men hadde jo håpet å holde det så hemmelig som mulig.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:23   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Ungene mine har med 16 gb, men de er jo 2-3 år gamle nå. Jeg syns nok det er litt lite. Blant annet har det blitt styr dersom de skal oppgradere ios, for da må de slette apper for å få nok ledig plass til oppgraderingen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:36   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Ja, det er dumt å kjøpe en så dyr ting dersom den blir full med en gang. Den skal tross alt vare en stund! Kan jo høre med mottakeren, men hadde jo håpet å holde det så hemmelig som mulig.

Kamufler det med at venninne, la oss si Fru Dyrf, har spurt deg til råds, da hun vurderer å kjøpe det til sin mann til jul

Det er vel det vi har på minstens Ipad, og jeez, det er alltid styr før turer for det er aldri nok plass til å lagre de filmene det ønskes...

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:39   #16
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Kamufler det med at venninne, la oss si Fru Dyrf, har spurt deg til råds, da hun vurderer å kjøpe det til sin mann til jul

Det er vel det vi har på minstens Ipad, og jeez, det er alltid styr før turer for det er aldri nok plass til å lagre de filmene det ønskes...


Ja, det er jo en mulighet. I-pad er det eneste han har ønsket seg i år, så håpet mitt er at han har glemt det og blir overrasket på julaften.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:41   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Vi har en iPad med 16GB og det er virkelig uproblematisk om man ikke skal ha mange apper og heller ikke lagre bilder, musikk og video der. Vi bruker Viaplay og får plass til 4-5 filmer av gangen, og sletter dem jo når de er ferdig-sett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:42   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi har en iPad med 16GB og det er virkelig uproblematisk om man ikke skal ha mange apper og heller ikke lagre bilder, musikk og video der.

Nei, det sier jo nesten seg selv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:47   #19
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

Jeg må tenke litt på det. Det skiller ca tusen kroner, og nesten firetusen for en julegave er litt mye synes jeg.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:50   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir 16 GB for lite på en ny iPad?

jeg har 16 gb. Synes det er helt ok. Bruker den ene og alene til surfing og spilling av småspill + nettTV/nettfilm. Med viaplay har det vært litt trøblete, men det får fint at å laste ned i alle fall to filmer uten problemer for min del. Jeg tar ingen bilder med den.

Mobiltelefon derimot - den har jeg 64 på.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no