Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

En god bilstol for 9-36 kg?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-09, 11:57   #21
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god bilstol for 9-36 kg?

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

4 år har jeg fra bilseteforhandlere og trygg trafikk sine sider mener jeg. Elles sier du mye klokt Stikka.

Men det stemmer altså ikke. Det går på vekt.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 18:36   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: En god bilstol for 9-36 kg?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Men det stemmer altså ikke. Det går på vekt.

Det er nok en anbefaling, ikke en "lov". En god anbefaling er det også....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 18:43   #23
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god bilstol for 9-36 kg?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er nok en anbefaling, ikke en "lov". En god anbefaling er det også....

Det er jeg enig i, altså! Men av og til klarer man ikke å etterleve alle anbefalinger, enda så lovlydig man er.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 19:02   #24
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god bilstol for 9-36 kg?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Men det stemmer altså ikke. Det går på vekt.


Når barnet veier over 15 kg er det ca rundt tre,fire år. Derfor anbefaler de fra tre,fire år for å ha en alder å gå utifra. Er ungen stor og over 15 kg og absolutt ikke kan sitte bakovervendt er en beltestol mye bedre å bruke enn et forovervendt sete med fempunkt sele i.
Vi startet med beltestol før fylte fire år grunnet lengde og vekt, sjekket det nøye opp og det var helt trygt så lenge vekt og lengde så beltet passer er oppfylt.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 19:28   #25
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: En god bilstol for 9-36 kg?

Om han er over 15 kg hadde jeg gått for beltestol. Definitivt.

Om han hadde kunnet sitte bakovervendt så hadde jeg gjort det, men når det ikke går så ser jeg på beltestol som ett langt bedre alternativ til en som har rundet 15 kilo.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen

Sist redigert av krystallklart : 29-10-09 kl 19:30. Årsak: Hadde glemt noe.
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:38   #26
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god bilstol for 9-36 kg?

Vi kjøpte Cybex solution til jenta vår. Der trives hun godt, har gode støtter på sidene og kaller setet for "huset mitt". De finnes både med og uten isofix, og har scoret høyest på tester, i fjor tror jeg det var.
Hun fikk det da hun ble fire, og hun er 20 kilo.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no