Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lampe i stue over spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-22, 22:27   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Lampe i stue over spisebord

Vi trenger altså lys over spisebordet. Har åpen løsning i stue/kjøkken. Ungdommene sitter også på bordet med lekser. Bør være godt lys og være fin å se på. Tips?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-22, 22:31   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Hvor stort er bordet?
Og hvilken prisklasse?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-22, 22:44   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Bordet er i eik og er 180. Kan legge en ekstra plate i det. Det er satt opp feste til lyspunkt ca ved enden av bordet. Mulig det er best/smart å ha to lamper?

Hvite vegger og hvitt kjøkken og en blå vegg i stue.

Kan godt koste litt; sier jo jeg skal bo her til jeg er 90.

Klarte oss uten lys da vi flyttet inn i feb, men nå begynner det å bli mørkt. Er spoter rundt langs kantene av kjøkkendel og skyvedør ut til terrassen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-22, 10:13   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.248
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Jeg er veldig glad i artemide sine Tolomeo lamper. Denne modellen har vi . Obs den krever takhøyde på minst 2.6 m.https://andlight.no/shop/artemide-to...te-13802p.html

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-22, 10:44   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Vi leter etter det samme og jeg synes det er utrolig vanskelig. Henger i tråden for tips.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-22, 11:10   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg er veldig glad i artemide sine Tolomeo lamper. Denne modellen har vi . Obs den krever takhøyde på minst 2.6 m.https://andlight.no/shop/artemide-to...te-13802p.html

Den var flott og ville passet fint inn tror jeg. Bestilles på nett, tro? Alle andre i bygget har fått opp lampe, bare ikke vi. Det hasstet ikke i vinter; jeg ville finne noe jeg likte godt. Så kom sommeren og behovet var ikke der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-22, 11:12   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Jeg vet jo ingenting om hvilken stil du har, eller hva du liker, men har du ihvertfall noen forslag. Jeg har ikke peiling på interiør, og har en ganske eklektisk stil selv, men lamper synes jeg er gøy.

https://www.lampehuset.no/lamper/tak...-taklampe-sort

https://www.lampehuset.no/lamper/tak...-taklampe-sort

https://www.lampehuset.no/lamper/tak...-taklampe-sort

https://www.lampehuset.no/lamper/tak...-taklampe-sort

https://www.lampehuset.no/lamper/tak...h-philips-hvit


https://www.lampehuset.no/lamper/tak...lo-design-sort

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-22, 11:14   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Frukt, stil, ja, si det. Åpen for det meste. Er ikke helt minimalistisk, har for mange ting til det, men har måttet kvittet oss med mye.

Tenker første og siste av dine lenker kan passe fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-22, 11:40   #9
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Jeg har valgt Flowerpot både i leiligheten og på hytta. Liten pendel hjemme, stor på hytta hvor det ofte er flere rundt bordet, og mer aktiviteter som foregår. Har også en trådløs utgave av serien som står i bokhylla. Liker de veldig godt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-22, 11:42   #10
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Jeg har kjøpt to Dokka pendler fra Northern til å ha over spisebordet. Synes de er så fine og norsk design.

Liker spesielt godt den i mørkegrønn.




Synes også Acorn fra samme produsent er fin.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-22, 12:21   #11
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Vi har kjøpt lyskuler fra Hadeland og fikk de montert i går Gir et nydelig lys.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-22, 12:40   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg har valgt Flowerpot både i leiligheten og på hytta. Liten pendel hjemme, stor på hytta hvor det ofte er flere rundt bordet, og mer aktiviteter som foregår. Har også en trådløs utgave av serien som står i bokhylla. Liker de veldig godt.

Gir den trådløse godt lys? Hvor lenge holder batteriene? Vurderer den selv, både til meg og datter.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-22, 13:12   #13
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Gir den trådløse godt lys? Hvor lenge holder batteriene? Vurderer den selv, både til meg og datter.

Den gir et fint lys inni bokhylla i hvert fall. Kan ikke dimmes, men har tre trinn når det gjelder lysstyrke. Jeg bruker nesten bare det svakeste. Husker ikke hvor lenge den lyser før den må lades, har ikke brukt den nå i sommer, men jeg lader den som regel før den er helt utladet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-22, 20:33   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Min drøm er krystall-lampene fra Hadeland og kanskje ønsker jeg meg aller mest denne:

https://www.hadeland.com/skumring-kr...page-category1

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-22, 21:18   #15
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Vi flyttet inn i ny treroms leilighet for noen måneder siden og valgte Nelson saucer bubble i størrelse medium over vårt eik spisebord som er 2 m.langt. Nydelig lampe og behagelig lys syns jeg. Har ikke behov for to lamper da den er ganske stor.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-22, 07:24   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

I har hatt Octo i snart 10 år, er veldig glad i den. Men lyser ikke veldig opp. Så om det er veldig mørkt bør dere kanskje velge en annen

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 15:44   #17
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Jeg har hatt Kartell Gè i 12 år og er veldig fornøyd. Den kan dimmes og lyser både ned, opp og utover.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 21:25   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg er veldig glad i artemide sine Tolomeo lamper. Denne modellen har vi . Obs den krever takhøyde på minst 2.6 m.https://andlight.no/shop/artemide-to...te-13802p.html

Har lavere takhøyde.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 21:26   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Min drøm er krystall-lampene fra Hadeland og kanskje ønsker jeg meg aller mest denne:

https://www.hadeland.com/skumring-kr...page-category1

Så den i dag i butikk, fin!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 21:27   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe i stue over spisebord

Har vært i tre butikker i ettermiddag. Tok bilder av flere. Må tenke litt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no