Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva har skjedd? Treg maskin

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-11, 20:14   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hva har skjedd? Treg maskin

Min søte lille Samsung, som jeg har installert mer minne i, slik at den nå har 3 gb ram, den er uliiiiidelig treg. Har fungert ypperlig helt til nå. Brukte den vel i vel 3 mnd før jeg kjøpte den store, og den fungerte helt som normalt da, Har i det siste altså brukt den minimalt. Når jeg ser på systemegenskaper står det bak 3gb ram (799mb ram kan brukes)eller noe i den dur. HVA søren har skjedd??

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:32   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

Ingen som har den minste mistanke om hva det kan være?

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:36   #3
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

Du har stor nok prossesor til å dra såpass med ram?

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:39   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

Det sto nå i hvert fall at den kunne utvides til 4 gb, så da vil jeg jo tro det? Eller?
Den hadde 2gb da jeg kjøpte den, og har byttet ut den ene brikken med en 2gb-brikke, slik at den nå har 3 gb. Den virket fint i flere uker. Plutselig når jeg tok den frem igjen så var den slik.

Ta ut rambrikken, og sette i den gamle...?

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:44   #5
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

Jeg tror jeg ville prøvd å bytte brikker igjen. Blir den like rask som før ved å bytte tilbake til den gamle,ser du jo at prossesoren ikke er god nok,men er den like treg,tja,da vet jeg ikke hva som er feil. Har jo opplevd å sette inn minnekort i telefoner som skulle gå helt fint,men som viste seg å ikke funke i det hele tatt,så kanskje smart å prøve.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:50   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

Ja, jeg husker ikke prosessorhastigheten på den, men i og med at det står at den kan oppgraderes til 4 gb?
Ja, jeg får sette inn igjen den gamle brikken og se antakelig.

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:55   #7
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

De reklamerer jo ofte med at maskiner kan oppgraderes så og så mye,men det er ikke alltid det fungerer likevel,pga prossesorhastigheten. Så prøv å bytte igjen og se om det virker. Virker det ikke,kjører du alt av antivirus og antispy-søk før du gjør noe annet.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 20:07   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

Det har jeg allerede gjort til det kjedsommelige, så det er ikke noe annet å gjøre, enn å brette opp ermene og sette inn den gamle brikken igjen og se hva som skjer.

  Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 15:46   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

F... i innerste noe. Nå har jeg byttet tilbake til 1 gb minne-brikken, og det står at det er 2 gb installert, men fortsatt kan bare 766 mb brukes. Hva søren er det som foregår??

  Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 16:30   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

Den har forresten denne prosessoren:
AMD Athlon (tm)2 Neo K125 Processor 1,70ghz

  Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 16:53   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.302
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

Hvor mange prosesser kjører? (Ctr+shift+esc)

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:15   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva har skjedd? Treg maskin

59, men de er ikke så ressurskrevende, og det ser ikke ut som om det er noe der som ikke skal være der.
Den eneste som drar litt prosessorkrefter, er Firefox med 80000 ca.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no