Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Når man vil ha baderom ala førtitallet, men man er stuck med terracotta fra 1991

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-19, 10:31   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man vil ha baderom ala førtitallet, men man er stuck med terracotta fra 1991

Ja, hva da?

Badet vårt er fra 1991. Det er tett, og sånn sett ingen grunn til å pusse det opp. Ikke har vi råd til det heller. Men hva gjør man, når drømmen er sånn her:




Men man har det her:




I stedet for dusjveggene har vi satt inn dusjkabinett (for å forlenge levetiden enda mer), og det står en tørketrommel oppå vaskemaskinen. Sånn for å gjøre det ekstra koselig der inne.

En ting jeg har vurdert er å legge på mikrosement på hele badet, men jeg er litt usikker på om det går på grunn av den teite profillista i brysthøyde, og blomsterborden i terracotta oppe ved taket. Men om det går, har jeg planen klar. Uansett, det koster jo også en del penger, og ligger følgelig litt frem i tid, så hva kan jeg gjøre med badet NÅ for å få det litt freshere og kulere? Men fremdeles er stuck med bulkete høyglansfliser på diagonalen og italiensinspirerte terracottadetaljer anno 1991?

Kan jeg få det til å se litt ut som trettitallet i Marokko? Eller femtitallet i Mexico? Kan flisene bli kule om jeg bytter de traurige dørene med noe mer oppdatert og hipt, som finerplater? Om jeg skulle malt dem, hvilken farge står fremdeles til terracottaen? Skal jeg tross alt være fornøyd med at tredørene ser litt ut som teak, og dermed matcher resten av treverket i leiligheten? I såfall; kan jeg få badet til å se ut som en arkitektdrøm anno 1963?

Finnes det nye knotter jeg kan sette på som løfter det hele, eller skal jeg rett og slett apellere til Høvdingen nyoppdagede snekkerinteresse og få ham til å bygge et nytt underskap til vasken og sideskap til speilet?

Hit med with your creativity!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no