Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-19, 17:51   #321
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Konfirmant på lørdag. Har ingen anelse om eg ligger greit ann eller kva. Har ei liste, så eg veit eg hatt litt kakebaking på fredag, blant anna. Servietter bretter eg i morgon. Eg vil tru ting detter på plass i løpet av fredagen.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 17:59   #322
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ok, jeg sporer av, men hvordan er den i forhold til laurbær?

Den er fin sammen med laurbær, men vi valgte den bort fordi forskjellen mellom de to fargene ble for liten. Vi har laurbær på kjøkkenet og green marble på stua. Green marble er en dyp grønn farge.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 18:39   #323
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg ser ikke bildene!


Ellers så sitter jeg med lister. De blir lange, gitt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 18:50   #324
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Takk, Erica!

Listen krymper og krymper. Heldigvis.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 19:01   #325
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ser ikke bildene!


Ellers så sitter jeg med lister. De blir lange, gitt.

Jeg ser heller ikke bilder, men vil gjerne se! Artig å se hvordan andre ordner til. Jeg skal dele bilder når vi har pynta.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 19:04   #326
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg tror jeg har kontroll, men innbiller meg at vi ikke har det. Jeg er litt stressa for maten. Jeg TROR jeg har greid å sette opp en fornuftig meny, jeg har funnet oversikter over hvor mye man bør ha av hver ting, men jeg er virkelig redd for å ha feilberegnet totalt. Det er liksom ikke så mye vi får gjort ennå. Vi driver å spiser plass i fryseren da, det er jo noe.

Hvordan serverer dere drikke? Et bord med halvannen liters flasker på også forsyner folk seg selv, eller småflasker sentrert på bordet, seminarstyle?

Har fått svar fra nesten alle gjestene.
Servietter er i boks.
Bordkort i boks.
Blomsterpynting er satt bort til mamma.
Annen pynt er under produksjon.
Tid for å handle er lagt inn i kalenderen.
Pizzasnurrer, pigs in blanket og burgere lages uka før og fryses ned.
Kakebaking er satt bort og planlagt.
Tale er i ferd med å skrives.
Bilder er i ferd med å plukkes ut.

Trenger å finne tykk papirduk, sånn som føles som stoff. Noen tips til hvor jeg får tak i det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 19:09   #327
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Trenger å finne tykk papirduk, sånn som føles som stoff. Noen tips til hvor jeg får tak i det?

Staples har mye rart og kan godt ha noe slikt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 20:04   #328
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvordan serverer dere drikke? Et bord med halvannen liters flasker på også forsyner folk seg selv, eller småflasker sentrert på bordet, seminarstyle?

Jeg har bestilt litt ulike typer brusbokser fra sverige og tenker å sette et utvalg på hvert bord og ha en del i reserve for å kunne fylle på. I tillegg tenker jeg å ha vann i enten glassflaske eller karaffel på hvert bord.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 20:06   #329
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.338
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Hvordan serverer dere drikke? Et bord med halvannen liters flasker på også forsyner folk seg selv, eller småflasker sentrert på bordet, seminarstyle?

Jeg har fått min bror til å kjøpe med seg boksebrus fra Sverige, tenkte å plassere de utover bordet.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 20:15   #330
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Har ikke bilder, men vi måtte pynte bord i dag av diverse årsaker. Det ble fint. Blomstene kjøpes på fredag. Masse små vaser med blomster i alle regnbuens farger. Grønne servietter og lys. Nydelig, dus grønnfarge.

Ikke flasker på hodet. Det er ikke fint! Vi skal ha servitør, og hun skal også skjenke.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 20:29   #331
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi skal ha vilt-koldtbord, og tenker å ha drikke stående på et eget bord like ved maten. Folk må ut og vandre uansett, så da kan de ta med drikke samtidig. Det er brusflasker og bokser, alkoholfritt øl, og vann.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 20:47   #332
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi skal ha vilt-koldtbord, og tenker å ha drikke stående på et eget bord like ved maten. Folk må ut og vandre uansett, så da kan de ta med drikke samtidig. Det er brusflasker og bokser, alkoholfritt øl, og vann.

Det går jo fint an.

Det er jo nokså vanlig å sette flasker på bordet. Jeg skjønner ikke at folk vil ødelegge et vakkert bord med flasker, jeg da, men mulig jeg er litt snobbete. Moren min hater det også (og de har mange selskaper), så jeg er godt opplært.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 21:04   #333
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har ikke bilder, men vi måtte pynte bord i dag av diverse årsaker. Det ble fint. Blomstene kjøpes på fredag. Masse små vaser med blomster i alle regnbuens farger. Grønne servietter og lys. Nydelig, dus grønnfarge.

Ikke flasker på hodet. Det er ikke fint! Vi skal ha servitør, og hun skal også skjenke.

Nei, flasker på hodet skulle tatt seg ut.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 21:06   #334
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi har både mat og drikke på ... et sted som ikke er bordet. Kjøkkenbenk, antagelig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 21:41   #335
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Flasker på hodet er kanskje litt teit, ja.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 21:44   #336
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg vil ikke ha bokser. Det har vi ofte i bursdag, og det ser ikke fint ut og folk glemmer dem og åpner en ny.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 21:48   #337
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Me kjem til å ha vatn i karaffeler på bordet og brus ved sidan av maten (koldtbord)
Har klart å brette heile 4 servietter. Jada. Godt eg har nokre kvelder til på meg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 21:50   #338
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg trenger 45 små biter drivved til bordkort! Ca 5-7 cm lange. Fåes sånt kjøpt ferdig? Var ikke så lett å finne småbiter selv, bare større...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 21:51   #339
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi skal ikke ha brus i det hele tatt :banner i kjerka:

Til maten, da. Brus til kakene for de som ønsker.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 23:31   #340
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det går jo fint an.

Det er jo nokså vanlig å sette flasker på bordet. Jeg skjønner ikke at folk vil ødelegge et vakkert bord med flasker, jeg da, men mulig jeg er litt snobbete. Moren min hater det også (og de har mange selskaper), så jeg er godt opplært.

Sniker litt i tråden, og fniser litt både av "flasker på hodet" og av dette, når det kommer fra en med det nicket og den avataren.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no