Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Le Creuset stekepanne, alt henger fast

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-12, 09:36   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Le Creuset stekepanne, alt henger fast

Vi at en stor fin jernstekepanne fra Le Creuset. I går brukte jeg den for første gang på veldig lenge, og da husket jeg hvorfor den har stått og støvet ned. Alt setter seg jo fast i den. Er det noen måte å behandle den på som kan få slutt på det?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:40   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset stekepanne, alt henger fast

Vi har ikke funnet ut av det. Vi ødelegger stekepanner over en lav sko og har sluttet å kjøpe de dyreste. De varer ikke noe lenger.

Nå har vi en fra Jamie Oliver. Den kjøpte vi for et halvt år siden, og den er faktisk like fin enda. Jeg har blitt bedre på å ikke tørrstekepannene før jeg legger noe oppi. Det hjelper visst på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:46   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Le Creuset stekepanne, alt henger fast

Jeg sliter med å steke pannekaker for alle sitter fast så det hadde jeg egentlig gitt opp.
Søkte litt på stekepanner og så leste jeg at selv kokken Stiansen brukte IKEA stekepanner, fra den serien 365+ og heller byttet de ut litt oftere..

Nå har jeg vært på IKEA og kjøpt en sånn stekepanne som KUN skal være til bruk for pannekaker og lapper og den type mat. Den funket iallefall supert for lappesteking i går.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:48   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset stekepanne, alt henger fast

Til pannekaker bruker jeg faktisk gamle jernpanner som jeg har arvet etter besteforeldrene mine (som døde for 15 år siden). Men jeg er skikkelig nøye med å ikke vaske dem feil. Jeg bare koker dem ut og fetter dem igjen etter vask. De er supre, men oppfører seg veldig anderledes enn teflonpanner, ja.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:54   #5
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Le Creuset stekepanne, alt henger fast

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi at en stor fin jernstekepanne fra Le Creuset. I går brukte jeg den for første gang på veldig lenge, og da husket jeg hvorfor den har stått og støvet ned. Alt setter seg jo fast i den. Er det noen måte å behandle den på som kan få slutt på det?


Rengjøring og impregnering av jernpanner og -gryter: http://www.80dager.no/teknikker/jerngryte.shtml

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 10:12   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset stekepanne, alt henger fast

Takk for link. Jeg har andre stekepanner med slippbelegg, og har ingen problemer med å steke pannekaker, men jeg syns det er litt synd å ikke kunne bruke denne dyre stekepannen som vi fikk i bryllupsgave.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 10:14   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset stekepanne, alt henger fast

Da får jeg prøve oljemetoden. Men je har bare induksjon, og det står at det ikke blir varmt nok. Men jeg får nesten bare prøve.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 15:59   #8
Karthago
Nybegynner
 
Karthago sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 11
Karthago har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Le Creuset stekepanne, alt henger fast

En annen ting; jernpanner bør varmes saktere og jevnt opp til litt over middels varme, etter min erfaring. Man blir fort straffet for bare litt for mye varme.

__________________
Nurket (2011)
Karthago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 16:28   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset stekepanne, alt henger fast

Jeg har oljet panna, og den fungerer foreløpig bedre. Men jeg hadde glemt hvor blytung den er.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no