Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Leie elektrisk sparkesykkel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-19, 21:54   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Leie elektrisk sparkesykkel

Jeg og tiåringen skal på Oslotur til uka og hun er supergira på å leie elsparkesykkel. Ser det er mange forskjellige selskaper. Er det noen som har erfaringer å dele?

Og:

Leier de ut til barn?
Kan de brukes i Frognerparken?
Følger det med hjelm?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 22:14   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Du leier via mobilen, og de står (ligger) overalt, så ja, barn kan bruke dem, nei, det følger ikke med hjelm.

De brukes overalt, Frognerparken er inget unntak. Jeg hater dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 22:17   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Du må bekrefte når du lager konto at du er over 18 år.
Så tja. Det har vært en del undring over hva som skjer hvis et barn uten forsikring skader personer eller gjenstander.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 22:19   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

De kjører ganske fort, og kjører man på noen kan de bli skadet. Frognerparken er full av folk, så du får jo vurdere om det er en god kombo.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 23:06   #5
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Jeg har kjøpt min egen, og nei- ungene får ikke bruke den. Den går alt for fort for de to yngste, og selv 16-åringen får ikke lov der det er mye folk.
Hittil har jeg ikke møtt noen andre med hjelm, men vi bruker det.
Og jeg skal kjøpe meg sykkelhansker, både for å sikre hendene hvis man må hoppe av i fart (det skjer veldig plutselig uforutsette ting når man freser rundt) og fordi man faktisk får litt vondt i hendene på ujevn vei overctid. Kom hjem fra Gdansk med vannblemmer i håndflata.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 23:12   #6
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Når det er sagt- hvis dere holder dere i utkantene av parken feks på colloseumsiden burde det ikke være noe problem å teste det ut, for å ha gjort det, hvis det er en moden og fornuftig 10-åring. Min 9-åring fikk prøve her uten strøm, for å se om han håndterte vekta, den veier jo 4 ganger mer enn den han har fra før, og da sleit han. Men han er en liten fyr da.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 23:14   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Jeg kan ha vært uheldig, men jeg synes bremsene har vært veldig harde, så jeg har nesten gått i styret flere ganger fordi den bremser så brått (og ujevnt). Det er ikke et leketøy, egentlig. #kjip

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 23:24   #8
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Det stemmer godt med min erfaring også, at hvis man bruker bremsen på styret er det fort gjort å stupe forover. Så jeg bruker begge, men mest den mekaniske. Noe som igjen krever litt mer av den som kjører. 16-åringen hadde ett nesten-kræsj i overgang fra asfalt til brostein, og da var farten så lav at jeg nesten holdt følge i gangfart. Om det var pga håndbrems vet jeg ikke, men hun slo seg kraftig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 23:43   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Den siste jeg brukte hadde ikke bakbrems, det står også i appen at de nyeste ikke har det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 00:48   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Den siste jeg brukte hadde ikke bakbrems, det står også i appen at de nyeste ikke har det.

Det er jo tre-fire ulike firmaet og sykler, gjelder det alle?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 01:52   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Du kan bare leie en sykkel på en app. Såhvis du skal ha til barnet må hen ha egen app eller du må ha to ulike apper. Jeg hadde aldri latt min 10-åring kjøre der det er folk eller ting som kan skades. Min har fått prøve alene på en liten plass uten folk.

Dere kan kjøre sammen. Det er sikkert hverken smart eller lov. Jeg hadde heller gjort det enn ål a barnet kjøre alene. De kjører fort.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 08:08   #12
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Ungene mine på 10 har fått teste både sammen med meg og alene i bakgården. Det er ikke aktuelt å la de holde på uten at jeg er tilstede eller på et sted med mye folk, men som lek under oppsyn har det vært veldig stas.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 08:09   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Det har vært problematisert rundt ansvar og forsikring for dette opplegget, både ifht selve sykkelen og ellers.

Vet fra «europeisk storby» at det i kontraktene kan være problematiske forhold rundt personvern.

At det er gøy for kidsa er klart. Det går ganske fort, det er noe å ta i betraktning på offentlig vei, ifht skadepotensiale for seg selv og andre.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 11:41   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo tre-fire ulike firmaet og sykler, gjelder det alle?

Dette var Tier, mener jeg, har bare prøvd den og Voi.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 14:45   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Poden eier en, og den går ikke fortere enn 20 km/t eller hva som er grensen. (Husker ikke i farten.) Jeg har prøvd den, og det går jo unna når det går unna, men den han har bremser fort opp om man slipper "gassen", så jeg klarte meg uten trynings. Men det er litt kronglete det der med å slippe gass OG bremse, og å ikke skulle trakke på bakhjulet (hans skal man ikke det på), som man gjør på de manuelle.

Men Knøtteliten får ikke lov til å herje på den. Den går for fort til. Og det napper jo litt (egentlig som på elsykkel) om du går på full speed før du har fått beina på ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 22:41   #16
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

I dag suste jeg rundt i Frognerparken, og holdt meg til ytterkantene. Traff knapt folk på de veiene mellom 10-11 i dag, men det er jo masse midt i.
Så ikke noen andre på sparkesykkel, bare noen syklister med dårlig tid.
Så det er i grunnen et godt tidspunkt for testing tror jeg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-19, 00:05   #17
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Jeg tenkte også på ytterkantene i Frognerparken. Ser de leies ut pr minutt, så da holder det kanskje med en ti minutters runde. 😋

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 21:13   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Jeg er egentlig helt anti utleieelsykler i Oslo, men med mål om å finne trøst for avlyst Australiatur (skulle dratt til Singapore i morgen) for yngste, har jeg gått med på en tur til Oslo inkl. sparesykkellåning. Må alle fire ha appen og bruke den for å leie? Er det noen steder det er bedre å prøve enn andre? Og hvor tett er det med folk sentralt i Oslo nå? Går det greit å overholde minsteenmetersregelen?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 21:20   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

På det siste: Jeg syns det stort sett er lite* folk i byen, men jeg er der ikke så mye selv heller, da. En jeg kjenner som sykler gjennom Frognerparken daglig sier at uten turistene så er det veldig folketomt der, i forhold til det er ellers på denne tiden.

* I forhold til vanlig, ikke i forhold til in-the-middle-of-nowhere, liksom

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 21:45   #20
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie elektrisk sparkesykkel

Kanskje vi skal parkere i nærheten der og se om vi får testkjørt litt før vi evt. prøver oss mer nedover mot sentrum?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no