Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Thaigryte til 13

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-15, 13:15   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Thaigryte til 13

Ja, eg skal lage thaigryte til 13 stykker i morgen det skal vere kyllingfilet i. Alle er voksne unntatt niåringen, og ikkje storspiste, men normalspiste. Det eg lurer på, er kor mange kyllingfileter/ gram pr person eg skal berekna? Ein til kvar? Er det lite? Det er jo med ris ved siden av og grønnsaker oppi gryta, ikkje salat eller brød til.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 13:31   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thaigryte til 13

Jeg vil tro at du skal ha nok dersom du beregner en kyllingfilet per person. (Kommer jo selvsagt an på str på filetene). Dersom du i gram regner 200 g per person bør det ihvertfall holde.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 13:46   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thaigryte til 13

Ja, eg såg litt på nettet, matprat og der stod det 150 pr person til gryte. Men eg syns jo alltid dei porsjonene er så små...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 16:28   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Thaigryte til 13

En kyllingfilet veier ofte mye mer enn 200 gram, saa jeg hadde holdt meg til det. Jeg synes forresten at 200 gram per person er i overkant. Du skal jo ha grönnsaker i ogsaa, regner jeg med, og sikkert ris eller noodles til.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-15, 21:55   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thaigryte til 13

Ville også beregnet en kyllingfilet pr person men ville nok også hatt baguetter ved siden av som ekstra sikkerhet på at det er nok.
Lykke til.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 14:28   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Thaigryte til 13

Baguetter til Thaigryte!!!??? Den var ny. Ris holder vel i lange baner. Bröd blir helt feil i mine öyne, men selvsagt opp til hver enkelt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 21:27   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thaigryte til 13

Det gjekk unna! 2,8 kg kyllingfilet, to pakker sukkererter, to løk, 6 paprika, 5 gulrøtter og 7 poser boil in bag fullkornris og masse saus i gryta, ca tre liter, og søt gjekk med. Puh. Veldig bra beregna, og alt vart oppete. Men då var det faktisk seks vaksne mannfolk som åt masse, og like mange damer som åt litt mindre.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 21:29   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Thaigryte til 13

Vil du dele oppskrift?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 22:14   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thaigryte til 13

Sausen er sånn:

3 fedd kvitløk
1 ss currypaste
1,5 ss sukker
3 dl kokosmelk
Evt kyllingfond, eg brukte berre krafta som var att etter at eg hadde hatt kyllingfiletene i ovnen i 20 minutt
1 lime
3 ss fishsause
2 ss oystersauce
Litt maizena
Fersk koreander og koreander-krydder

Eg freser curry og kvitløk og tar oppi resten, og sper med kokosmelk til han er passelig sterk. I dag let eg sausen stå og putre i ein time og vel så det, og dei siste tjue minutta hadde eg oppi grønnsakene og maten. Eg hadde vel dobla oppskrifta på sausen, og hadde ca ein og ein halv liter kokosmelk i.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 09:39   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Thaigryte til 13

Tusen takk for oppskrift!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no