Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-18, 22:15   #241
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Dere må klage og lage underskriftskampanjer og få næringslivet til å ta ansvar. Det gjorde vi her da de ville slutte å lyssette masta som kan ses i sju prestegjeld og vel så det og det gikk seg til!

Det gjør det nok her også, hele Nord-Jæren er i harnisk, så jeg er ikke så bekymret. Tror det lokale næringslivet har bidratt litt, så det ordner seg nok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 23:43   #242
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

To julegaver bestilt, ble kinogavekort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 10:54   #243
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2018

Har vært i London i helga, og da fikk jeg ordnet mesteparten av (de nærmere 30) gavene på lista. Mangler til mann og barn, og litt småtteri, ellers er alt i boks.

Må gjøre en opptelling av kalendergaver, men tror jeg har nok der også.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 22:18   #244
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Julekort og fotokalendere kom i posten i dag. Og jeg har prøvd meg på julegavepynt i hobby-leire. Det var gøy, men jeg må ha kjevle-hjelp. Det var veldig tungt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 22:46   #245
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

3 gaver i boks. 3 andre må lages, men det tar ikke all verdens tid, må bare sette meg ned.
En liten gave til eldste er også kjøpt, for der blir det nok spleisegave.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 22:55   #246
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er ferdig med alle gaver bortsett fra egne barn. Også må vel de handle til meg og pappaen sin og hverandre. Men alle de vanskelige gavene er i boks etter tre dager med "intens" shopping.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 23:01   #247
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Julekort og fotokalendere kom i posten i dag. Og jeg har prøvd meg på julegavepynt i hobby-leire. Det var gøy, men jeg må ha kjevle-hjelp. Det var veldig tungt.

Jeg fikk veldig lyst å si: «OMG, trenger du hjelp til å kjevle? Veldig merkelig. Det er veldig upraktisk ikke klare sånt alene.»

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 23:03   #248
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg fikk veldig lyst å si: «OMG, trenger du hjelp til å kjevle? Veldig merkelig. Det er veldig upraktisk ikke klare sånt alene.»

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 23:03   #249
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Godt du tog’an.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 23:14   #250
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Julekort og fotokalendere kom i posten i dag. Og jeg har prøvd meg på julegavepynt i hobby-leire. Det var gøy, men jeg må ha kjevle-hjelp. Det var veldig tungt.

Hobby-leire ja. Jeg prøvde (inspirert herfra) med trolldeig med hvitfarge, ble veldig fin julepynt. Legg gjerne ut bilde 😊

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 23:18   #251
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Hobby-leire ja. Jeg prøvde (inspirert herfra) med trolldeig med hvitfarge, ble veldig fin julepynt. Legg gjerne ut bilde 😊

Ja, jeg brukte hvit trolldeig i fjor (eller var det forfjor?), og det var mye lettere å kjevle. Men hobbyleiren tørket jevnere, når jeg ville ha tags'ene såpass tynne. Men det hjelper jo ikke når jeg ikke klarer å kjevle den selv.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 9187D94D-D539-4E36-A5FE-C33ECC164888.jpg (15,2 KB, 41 visninger)
__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 23:21   #252
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, jeg brukte hvit trolldeig i fjor (eller var det forfjor?), og det var mye lettere å kjevle. Men hobbyleiren tørket jevnere, når jeg ville ha tags'ene såpass tynne. Men det hjelper jo ikke når jeg ikke klarer å kjevle den selv.

Ja, det var deg ja. 😊 Det var nok i forfjor ja. Får håpe du får noe kjevle-hjelp.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 23:38   #253
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg fikk veldig lyst å si: «OMG, trenger du hjelp til å kjevle? Veldig merkelig. Det er veldig upraktisk ikke klare sånt alene.»

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-18, 10:37   #254
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har en stor edelgran i hagen dit jeg har flyttet nå til kjæresten, så den er planen å kjøpe lys til og henge opp i helga. Jeg kan tenne den allerede eller? Julegatene er jo tent nå, er så hyggelig med lys i mørket. Derfor jeg vil gjøre den klar i helga er fordi det er ganske varmt og fint vær, så jeg slipper å fryse når jeg henger opp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-18, 11:10   #255
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Ja, selvfølgelig kan du tenne den! I går på vei hjem fra handletur så jeg at et borettslag i nærheten hadde tent sin store julegran allerede. Jeg synes det er så fint med lys ute nå som det blir mørkt stadig tidligere på dagen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-18, 12:17   #256
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Kall det mørketidslys. Vi TRENGER lys i Norge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-18, 12:32   #257
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Var på IKEA her om dagen og ifølge mann til datter på 12 gikk "mamma amok" blant juletingene.. kjøpt en haug med kubbelys til jul, gavepapir, bånd, lapper, pepperkakehus, bakingglue til huset, men ingen pynt da.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-18, 12:35   #258
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Var på IKEA her om dagen og ifølge mann til datter på 12 gikk "mamma amok" blant juletingene.. kjøpt en haug med kubbelys til jul, gavepapir, bånd, lapper, pepperkakehus, bakingglue til huset, men ingen pynt da.

Bakingglue! Fortell!

Jeg bruker smeltede fløtekarameller (smørbukk) til å lime sammen huset med, for det er ikke like varmt som sukker. Men er veldig interessert i andre praktiske og spiselige løsninger (vet om noen som bruker limpistol, for "ingen spiser vel pepperkakehuset som har stått og støvet ned i ukevis likevel", men jeg har ville og gale barn som mer enn gjerne spiser pepperkakehus pyntet med støv og nonstop).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-18, 12:36   #259
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Bakingglue! Fortell!

Jeg bruker smeltede fløtekarameller (smørbukk) til å lime sammen huset med, for det er ikke like varmt som sukker. Men er veldig interessert i andre praktiske og spiselige løsninger (vet om noen som bruker limpistol, for "ingen spiser vel pepperkakehuset som har stått og støvet ned i ukevis likevel", men jeg har ville og gale barn som mer enn gjerne spiser pepperkakehus pyntet med støv og nonstop).

Bakingglue kommer fra Dt. Oetker og jeg har ikke prøvd det før, selv om jeg fant en tube i skuffen da jeg kom hjem.Google det og det kommer opp en haug.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-18, 12:52   #260
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Gilmrende, det ser ut som noe som kan kjøpes i vanlige butikker. Må prøves.

Nå har jeg kjøpt julepysjen til to av tre barn. Jeg bruker å legge fram ny pysj og nye tøfler eller kosesokker til dem til julaftens morgen (de bruker vanligvis ikke pysj om natta, men liker å ta det på når de står opp). Mangler til minstejenta, er ikke helt sikker på hvilken jeg skal kjøpe til henne enda. Til eldstejenta og guttungen kjøpte jeg på Cubus.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no