Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-18, 11:27   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

14-åringen har skiftet fotballag, og derfor blir det utetrening på han i vinter, men hva trenger han?

Han hadde første treninga i går, og bekledningen ble litt hummer og kanari, noe lånt og noe smått. Han har ullundertøy, og han har ønsket seg hansker og pannebånd i julegave, men hvilken jakke bruker gutter til sånt. Han trenger vel også et mellomlag, er fleece ok? Bruker de vanlige treningsbukser?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 11:56   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.212
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

Guttungen min har fått en super genser fra Adidas til utetrening om vinteren. Den har delvis fleece og delvis varmereflekterende materiale på innsiden, litt høy, løs hals, og tommelhull i ermene, som også kan brettes over hendene, og den er vindtett. Han elsker den! Den hører til kleskolleksjonen til klubben hans, så han har klubblogo og navn trykket på. Men de selges som vanlig sportstøy også. Regner med de andre merkene har noe lignende. Han bruker den med ullundertøy under, og det er foreløpig nok for han.

Både han og storesøstera, som også trener ute om vinteren, fikk utespillerhansker i fjor (ikke keeperhansker, men varme hansker med gripebelegg i håndflata for innkast).

Det finnes fotballstrømper i ull. Det vil ikke guttungen min ta i med tang en gang. Men han fryser sjelden på bena.

Ellers har de stort sett trent i langrennsjakke og -bukse, med ullundertøy under. Det fungerer brillefint, og jeg ser det er ganske vanlig. Buff og pannebånd eller tynn lue/skilue. Så har de gjerne med en tykk dunjakke de kan ha utenpå hvis de må stå i ro litt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-12-18 kl 12:10.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 13:42   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

Begge mine har trent fotball utendørs i et par år. De trenger overraskende lite klær til selve treninga så lenge det de har er effektivt. De har spilt i ullundertøy og overtrekksdress (altså den vanlige lagdrakta). Det viktige er å ha noe varmt å ta på når treninga er over. (Det har vært verre for mannen min som trener disse to lagene, for trenerne står visst mye mer stille.)

Lue og vanter. Sistnevnte bør ha gripeflate sånn at man får tak i ballen hvis man skal ta innkast. Når det er som aller kaldest bruker de også buff, men det er ikke lov når man spiller kamper.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 13:53   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Når det er som aller kaldest bruker de også buff, men det er ikke lov når man spiller kamper.

Ikke lov? Men hijab er åpenbart lov. Kuriøst.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 14:06   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.212
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

Mange buffer under kamp her. Mulig det ikke er lov, men det håndheves ikke særlig nøye i alle fall.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 14:40   #6
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

Min sønn måtte ta den av i en kamp, men i resten av kampene har det vært ok med buff.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 15:47   #7
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

Tusen takk for mange gode tips! Nå vet jeg litt hva vi kan se etter.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 15:50   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.212
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

Noe av det jeg nevnte er jo finfine julegavetips da, til folk som stadig lurer på hva de skal gi. Den adidas-genseren jeg linket til fikk guttungen min i bursdagsgave fra morfaren, etter tips fra meg.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 16:06   #9
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Noe av det jeg nevnte er jo finfine julegavetips da, til folk som stadig lurer på hva de skal gi. Den adidas-genseren jeg linket til fikk guttungen min i bursdagsgave fra morfaren, etter tips fra meg.

Ja, det var det jeg kom på, spesielt siden han ikke ønsker seg noen ting.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 16:30   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Treningsklær til utetrening (gutt 14 år)

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ikke lov? Men hijab er åpenbart lov. Kuriøst.

Jeg har opplevd at en spiller fikk gult kort (og altså 5 minutters utvisning) bare fordi hun hadde på buff. Så jeg er litt streng på at de skal ta det av.

... jeg synes godt at dommeren kunne nøyd seg med en beskjed om at han ønsket den av hvis han mente at det var så viktig.

Men hijab er lov, ja. Og det henger ikke på greip samtidig som jeg skjønner hvorfor det er sånn. (Men jeg mener nå at ungdomsspillere gjerne kunne brukt buff, jeg da.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no