Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vranglære til uskyldige små barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-17, 13:38   #41
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Den med mark i magen om man spiser snø er seigliva, det får ungene høre i barnehagen nå også.
Og jeg blir like irritert nå som da jeg sjøl var unge, hvor skulle de komme fra liksom

Mormor hadde mange løgner om hva man kunne bli syk av; den jeg husker best var at man ikke måtte sitte på bakken/gå barbeint før man hadde hørt gjøken om våren.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 13:44   #42
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn


Det med å ikke svelge tyggis er jeg oppvokst med og jeg har også vært nøye med det med gutta mine.
Og det var på et program på TV2, i år faktisk, at jeg hørte en lege sa at det ikke var noe farlig. . Er ganske så voksen jeg også men har aldri sjekket det noe mer. Men har ikke begynt å svelge tyggis fordet altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 13:47   #43
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Den med mark i magen om man spiser snø er seigliva, det får ungene høre i barnehagen nå også.
Og jeg blir like irritert nå som da jeg sjøl var unge, hvor skulle de komme fra liksom

Mormor hadde mange løgner om hva man kunne bli syk av; den jeg husker best var at man ikke måtte sitte på bakken/gå barbeint før man hadde hørt gjøken om våren.

Hos oss var det før St.Hans dette måtte unngås, man kunne få "jordslag", må vite!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 13:49   #44
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Hos oss var det før St.Hans dette måtte unngås, man kunne få "jordslag", må vite!

Hehe, ja lufta om våren er både "farlig" og "skarp". Nå har min mor for fullt begynt å ta opp arven, så ungene mine får virkelig høre det om de kler av seg for tidlig, ikkeno som er så farlig som litt vårluft

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 13:51   #45
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Hos oss var det før St.Hans dette måtte unngås, man kunne få "jordslag", må vite!

Oh yes. Mormor påsto hardnakket at da kunne man bli lam.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:00   #46
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Mannen ble fortalt at balansen lå i åkeren når han skulle lære å sykle. Han lette lenge uten å finne den, for å si det sånn.


Herlig!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:49   #47
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Hos oss var det før St.Hans dette måtte unngås, man kunne få "jordslag", må vite!

Det sa farmor og!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 15:14   #48
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Hva skjedde egentlig om man fikk jordslag?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 15:15   #49
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hva skjedde egentlig om man fikk jordslag?


Man ble lam. For det hadde skjedd med søskenbarnet til naboen til tanta til oldemor.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 15:21   #50
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.


Det med å ikke svelge tyggis er jeg oppvokst med og jeg har også vært nøye med det med gutta mine.
Og det var på et program på TV2, i år faktisk, at jeg hørte en lege sa at det ikke var noe farlig. . Er ganske så voksen jeg også men har aldri sjekket det noe mer. Men har ikke begynt å svelge tyggis fordet altså.

Husker jeg var livredd for å svelge tyggis som barn, nettopp fordi de voksne sa at man fikk blindtarmbetennelse av det. Vel, jeg fikk blindtarmbetennelse da jeg var 20 år og gravid, men ingen fortalte meg om det var noen tyggis i blindtarmen da de opererte den ut.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 15:27   #51
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hva skjedde egentlig om man fikk jordslag?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Man ble lam. For det hadde skjedd med søskenbarnet til naboen til tanta til oldemor.

Eg trudde det var meir ein alvorlig UVI.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 15:36   #52
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

I Trøndelag hevdes det at makrell spiser folk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 15:39   #53
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Mormor hadde mange løgner om hva man kunne bli syk av; den jeg husker best var at man ikke måtte sitte på bakken/gå barbeint før man hadde hørt gjøken om våren.

"Ingen får ta av seg strømper og sko, før gjøken i grantoppen galer ko-ko" heter det i en sang vi lærte i førsteklasse, så det var nok en utbredt huskeregel.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 15:48   #54
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Og man måtte for guds skyld ikke bade under hundedagene, for da kom jo alle likene skyllende inn på land.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 16:29   #55
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Ikke spis gul snø.



Nei, vent, den duger fortsatt

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 17:15   #56
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ikke spis gul snø.



Nei, vent, den duger fortsatt

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 17:19   #57
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Det mørke fiskekjøttet på makrellen er menneskekjøtt.

Her ble det sagt at kjøttet på makrellen var slik fordi den spiste døde mennesker som ble kastet i fjorden under krigen.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 17:22   #58
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Spiste man stikkelsbær kart kunne man dø av magevondt.
Hilsen farmor.

Den satt nok igjen fra noe hun misforsto som barn, da hennes lillebror døde av magévondt dagen etter å ha spist stikkelsbær kart. Jeg tenker at det er mer sannsynlig det var blindtarmen.

Satt man på kald sten kunne man få blærekatarr. Og satt man i "trekken" ble man forkjølet.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 17:38   #59
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Kald sten eller annet kaldt underlagt = blærekatarr til meg altså. Sånn helt på ordentlig. Så det er nok ikke vranglære. :erfartørtenganger:

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 17:39   #60
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vranglære til uskyldige små barn

Åh, ja, den der trekken! Kva er greia?

Hugser namnefesten til sønnen min. Då var det 25 grader ute og vi var samla 35 stykker i eit relativt trangt lokale, som blei betydelig varmare. Fleirtalet av gjestene gjekk i bunad eller dress og mange lag med ull. Farmor bad oss lukke dører og vindauge fordi det var sånn fæ-hæ-hæl trekk. Og blei blodig fornærma då eg sa at det var uaktuelt. Logikken hennar tilsa at det då var betre å sitte ute på ein benk og snurte enn å sitte inne i den livsfarlige trekken.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no