Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Grått hår, eller Grombre om du vil

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-19, 12:07   #1
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grått hår, eller Grombre om du vil

Grombre har blitt min nye favorittfølgetag på insta, masse flotte damer som dropper hårfarge. Eg lagar derfor denne tråden som noko meir positivt og kanskje inspirerande enn "Ser alle gamle ut med grått hår?"-tråden.

Eg slutta farge håret mitt for 1,5 år sidan og er no skikkelig grå Men eg slit med å finne gode produkt for tørt, krøllete, grått hår. Det er spesielt glans og fukt eg er på jakt etter. Nokon som har noko å anbefale?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 12:11   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Jeg har farget håret de siste årene, men nå er jeg lei av å styre med det så nå skal det få vokse ut.
Jeg har bare noen få grå hår foreløpig så det blir interessant å se hvordan det utvikler seg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 12:16   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Følger her.

Jeg har ganske mørkt brunt hår og har enn så lenge bare noen grå strå, særlig synlig i fronten. Om jeg sier det selv, så synes jeg at det er ganske stilig sånn som det er nå.

Men andre pleiebehov etter hvert som det blir grått har jeg ikke tenkt på, så her må jeg henge for inspirasjon skjønner jeg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 12:33   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Jeg farger heller ikke håret lenger og skulle gjerne også hatt gode produkter til de stive, sprø grå hårene.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 12:34   #5
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Jeg har sluttet å farge håret og jeg stortrives med mine grå hår. De er jevnt fordelt og gir hårmanken min en interessant nyanse, og jeg kommer aldri til å farge håret igjen. Jeg bruker Redken All Soft, både fordi de grå hårene er stivere og fordi jeg fort får tørt hår pga. krøllene.

Med det korte håret så ser jeg egentlig ganske smashing ut, om jeg får si det selv.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 12:49   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har sluttet å farge håret og jeg stortrives med mine grå hår. De er jevnt fordelt og gir hårmanken min en interessant nyanse, og jeg kommer aldri til å farge håret igjen. Jeg bruker Redken All Soft, både fordi de grå hårene er stivere og fordi jeg fort får tørt hår pga. krøllene.

Med det korte håret så ser jeg egentlig ganske smashing ut, om jeg får si det selv.

Bruker du Redken All Soft til alt? Altså både sjampo, balsam, styling?

Eg vaskar håret mitt med Fudge sin lillaserie en gong i veka. Det gir en nydelig, kald farge men trur den også tørke ut litt så held meg til en gong i veka med den.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 12:53   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Jeg gråner jevnt og trutt nå. Jeg har aldri farget håret og fascineres egentlig mest av hvor lys jeg er i ferd med i bli. Følger jeg min mor så blir jeg lyst, lyst grå. Det tror jeg blir bra.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 13:03   #8
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Bruker du Redken All Soft til alt? Altså både sjampo, balsam, styling?

Eg vaskar håret mitt med Fudge sin lillaserie en gong i veka. Det gir en nydelig, kald farge men trur den også tørke ut litt så held meg til en gong i veka med den.

Jeg bruker sjampo og balsam. Til styling bruker jeg andre greier jeg ikke husker navnet på. Jeg vurderer å kjøpe lillasjampo igjen, fordi nå når det blir litt mer lengde på håret så ser jeg at jeg er ordentlig blond, ikke askeblond, og noe av håret virker gult.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 13:18   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Jeg er velsignet med leverposteifarget hår i utgangspunktet, så fargeforskjellen er ikke så stor mellom det som er grått og det som er min gamle hårfarge. Men de forskjellige hårstråene oppfører seg veldig forskjellige. Det grå håret er sprøtt, mens det andre er helt glatt. Og da er det vanskelig å velge noe som passer for begge deler. Noen tips?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 13:40   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Kan OLAPLEX hjelpe?
Jeg synes håret blir utrolig mykt etter å ha brukt det. Olaplex no3. Has i før shampoo og la sitte i en stund før vask. Evt over natten, med litt mindre i.

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg vaskar håret mitt med Fudge sin lillaserie en gong i veka. Det gir en nydelig, kald farge men trur den også tørke ut litt så held meg til en gong i veka med den.

Høres flott ut.
Er det en shampoo? Hvor lenge har du den i da? Bruker du vanlig balsam etterpå?

Jeg har blitt utrolig lys i håret etter sommeren på mitt farget hår.
Har kjøpt en stripefarge men dropper lysere. Jeg trives ikke med det enda.
Må runde 50 før jeg dropper fargingen altså. Venter sikker i mange år til..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 13:46   #11
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Jeg er veldig spent på hvordan mitt hår blir som grått. Jeg har veldig krøllete hår, men det grå som kommer er helt stritt. Enn så lenge er det bare noen strå innimellom, men det kan bli interessant når det blir mye.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 13:54   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Jeg liker Aveda, men det er for dyrt. Har vekslet mellom Redken soft, extrem inkludert leave-in lotion og color serien. Er helt avhengig av god hårkur fra Aveda, https://no.lookfantastic.com/aveda-d...?rctxt=default. Biosilk og tørrolje fra Nuxe. Nå har jeg litt usynlige striper, men med resultatet enda tørrere hår.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 14:20   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Kan OLAPLEX hjelpe?
Jeg synes håret blir utrolig mykt etter å ha brukt det. Olaplex no3. Has i før shampoo og la sitte i en stund før vask. Evt over natten, med litt mindre i.


Høres flott ut.
Er det en shampoo? Hvor lenge har du den i da? Bruker du vanlig balsam etterpå?

Jeg har blitt utrolig lys i håret etter sommeren på mitt farget hår.
Har kjøpt en stripefarge men dropper lysere. Jeg trives ikke med det enda.
Må runde 50 før jeg dropper fargingen altså. Venter sikker i mange år til..

Olaplex er ikke en hårkur på vanlig måte, men skal reparere svovelbindinger som er skadet ved bleking og farging. På et sunt hår vil den ikke ha noen effekt, bare på lommeboka.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 15:30   #14
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Dette er tråden for meg. Siste farging i mai 2019. Etterveksten er veldig grå og jeg ser virkelig frem til den har vokst seg helt ut.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 15:35   #15
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Jeg har latt håret endres naturlig i mange år og har et når som er ganske salt og pepper. Det er kort, så jeg bruker ikke mye spennende produkter. Jeg har blitt veldig glad i hårfargen min og fornøyd med at jeg en gang tok beslutningen om å la det bli grått. Jeg var helt mørk, så jeg måtte uansett bytte hårfarge.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 15:44   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Kan OLAPLEX hjelpe?
Jeg synes håret blir utrolig mykt etter å ha brukt det. Olaplex no3. Has i før shampoo og la sitte i en stund før vask. Evt over natten, med litt mindre i.


Høres flott ut.
Er det en shampoo? Hvor lenge har du den i da? Bruker du vanlig balsam etterpå?

Jeg har blitt utrolig lys i håret etter sommeren på mitt farget hår.
Har kjøpt en stripefarge men dropper lysere. Jeg trives ikke med det enda.
Må runde 50 før jeg dropper fargingen altså. Venter sikker i mange år til..

Sjampo og balsam men det er nok sjampoen som har mest effekt. Eg lar den sitte i så lenge eg orke, det vil seie så lenge som eg skrubbe og shave Eg bestilte på Bli Vakker men ser at til dømes Normal selger serien.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-19, 11:21   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Hvilke blå- eller lillaprodukter anbefaler dere?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-19, 11:53   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Jeg har mest sanns for gult leggevann.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-19, 12:10   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Om jeg ikke bruker blå sjampo og balsam så blir mitt hår oransje og det ser ikke bra ut med det grå. Lilla motarbeider gult.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-20, 11:10   #20
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grått hår, eller Grombre om du vil

Gammal tråd men ny anbefaling; eg har tatt glansvask uten farge hos frisøren min. Det var ei behandling ho anbefalte for å få meir glans og mindre fuzz men samtidig beholde gråfargen. Det funkar kjempebra og var også forholdsvis billig med 300,-

Herved anbefalt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no