Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer sett i 2015

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-15, 23:22   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Filmer sett i 2015

Ingen som har laget ny tråd?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:24   #2
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

Januar:
1. Mean girls. Grei underholdning.
2. New girl, sesong 1. Denne var søt og morsom.
3. New girl, sesong 2. Jeg lo til jeg nesten tisset på meg. Storesøster velger forresten sjanger for tiden.
4. Hemlock Grove, sesong 2. Liker denne serien godt. Mye blod og gørr og fæle personligheter. Litt tåpelig slutt.
5. Gone. Nervepirrende.
6. Paranormal activity 2. Spennende film. Dum slutt.
7. The Grudge. Hater sånne filmer. Æsj!
8. The Grudge 2. Dårlig, og ikke skummel.

Februar:
9. Eagle Eye. Helt ok action.
10. Asfaltenglene. Lillesøsters valg. Helt grei.
11. The croods. Gjensyn med morsom familiefilm.
12. Magic Mike. Filmen var under middels, men Mike ser bra ut.
13. Fifty shades of grey. Jeg ble faktisk litt positivt overrasket av selve filmen, men mr Grey ødela mye. Snakker om dårlig casting til en rolle! Mannen var jo fullstendig blottet for karisma.

Mars:
14. Bates Motel, sesong 2. Norma og Normann er skikkelig creepy.
15. Drop Dead Diva, sesong 1. Morsom.
16. Drop Dead Diva, sesong 2. Blir stadig bedre.
17. Downton Abbey, sesong 1. Herlig serie.
18. Divergent. Repetisjon før neste film.
19. Downton Abbey, sesong 2. Det er så rørende.
20. Insurgent. Filmen var drivende, men jeg forstår ikke poenget med 3d!
21. Downton Abbey, sesong 3. Gråter og ler om hverandre.
22. The walking dead, sesong 5. Jeg elsker den serien!
23. Sons of Anarchy, sesong 7. Det ble litt for brutalt for meg, men nå er det slutt.

April:
24. The Prince. Standard action.
25. Psyko. Måtte se forløperen til Bates Motel.
26. Downton Abbey, sesong 4. Fortsatt like følelsesladet.
27. Van Veeteren, Borkmanns punkt. Hadde lyst å se krim og dette var det beste jeg fant på Netflix.
28. The Killing, sesong 1. Bra krimserie på Netflix.
29. Downton Abbey, sesong 5. Jeg blir ikke lei av denne serien.

Mai:
30. American Dreamz. Tull og vas. Sånn går det når man kun har tilgang på nrk.
31. The Killing, sesong 2. Spennende, men litt uthalt. Kunne ha vært tre episoder kortere.
32. The Killing, sesong 3. Opptur!
33. The Killing, sesong 4. Nå er det slutt. Og det er egentlig bra. Ble lei av de gale etterforskerne.
34. A lincoln lawyer. Bra film!

Juni:
35. San Andreas. Kino i 3D. Ikke akkurat den mest troverdige filmen, men skikkelig bra effekter. Jeg satt naglet i setet. Og Dwayne Johnson! For en kropp! For en stemme!
36. The bone collector. Gjensyn med gammel film.
37. Lone survivor. Ganske gripende film.
38. Human trafficing. Grusom miniserie.
39. Glee, sesong 6. En verdig avslutning.
40. Badehotellet, sesong 2 (bortsett fra siste episode).

Juli:
41. Fasandreperne. Jeg ble skikkelig skuffet, manglet både sjarmen og snerten fra boken.
42. Bates Motel, sesong 3. Fortsatt creepy. Bra serie!
43. Jurassic World. Kino i 3D. Helt grei.
44. Johan Falk, film 1.
45. Johan Falk, film 2.
46. Johan Falk, film 3.
47. Johan Falk, film 4. (Det er totalt 12 filmer).
48. The Vampire Diaries, sesong 6. Spennende!
49. To Rome with love. Forbereder ferie.
50. Drop Dead Diva, sesong 3. Både storesøster og jeg liker denne.

August:
51. Case 39. Den var litt creepy.
52. 3 days to kill. Thrillerdrama med Kevin Costner. En del vittige replikker og greit spenningsnivå gjorde denne filmen grei.
53. Fantastic four. På kino. Ikke mye realisme, men ganske spennende.
54. The equaliser. Denne likte jeg godt.
55. The woman. Dette er desidert den ekleste filmen jeg har sett i hele mitt liv.
56. Transporter.
57. Transporter 2.
58. Transporter 3. Disse tre var morsom action.
59. Rouge assasin war. Kjedelig action.
60. Edge of tomorrow. SciFi/action. Helt grei.
61. Asterix og Obelix møter Cæsar. Tull.
62. Drop Dead Diva, sesong 4. Morsom serie, tullete slutt.

September:
63. Bølgen. Skikkelig nervepirrende film. Skal aldri mer til Geiranger.
64. Law abiding citizen. Denne likte jeg. Nervepirrende.
65. Dark summer. Litt merkelig.
66. Left behind. Tror dette må være tidenes dårligste film?

Oktober:
67. The Frozen Ground. Virket kjent og på slutten husket jeg at jeg hadde sett den før. Ikke særlig minneverdig.
68. Hostage. Bruce Willis i hovedrollen. Ganske spennende.

November:
69. Downton Abbey, sesong 6. Skuffende avslutning.
70. The Messengers. Grøss og gru.
71. Drop Dead Diva, sesong 5. Begynner å bli litt for dumt.
72. Den Røda Vargen. Miniserie. Greit.
73. Beasts of no nation. Grusom(t bra).
74. Faces in the crowd. Helt ok.
75. Law abiding citizen. Spennende.
76. From Paris with love.
77. War of the dead. Zoombier fra 2.verdenskrig.
78. The Hunger Games, The Mockingjay, part 2. Kino i 3D.

Desember:
79. Rectify, sesong 1. Ekstremt bra.
80. Killer Elite. Helt grei action.
81. Alene hjemme. Morsomt gjensyn.
82. Downton Abbey, julespesial.
83. Drop Dead Diva, sesong 6. Jeg syns det ble for mye av det gode de to siste sesongene. Endelig er det slutt.
84. Hjemme Alene 2. Det er jo litt morsomt.

__________________
2001, 2005, 2020

Sist redigert av Pasta : 30-12-15 kl 19:52.
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:27   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

Huhei, jeg prøver igjen og ser hvor langt ut i året jeg greier å holde oversikt.

1. Mud. Comig of age-film fra Mississippielva. To gutter finner en båt i et tre på en øy i elva, og i den møter de mannen Mud. Kanskje en av de første kredible rollene på Matthew McConaugheys nå ganske lange seiersrekke. Nydelig, ganske langsom film.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:29   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

Glimter til med :
1. Madagaskarpingvinene! Helt grei, men hvorfor stjele plottet til Grusomme meg 2 lizzm? Og så skulle jeg selvsagt så gjerne heller hatt orginalspråket. Come to me, Cumberbatch!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:14   #5
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1. 1/1: Exodus: Gods and Kings. Kino. Denne har fått blandede kritikker, men jeg likte den godt. Den er vel ganske bibelsk tro, men jeg syntes den var helt grei å se som film allikevel. Den var heller ikke særlig blodig eller grusom, så jeg lurer på om mine to eldste skal få se den når den kommer på DVD, de hater RLE, men denne er jo i det minste "pensum" på en spennende måte.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 00:20   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1. Edge of Tomorrow. Det aller mest imponerende ved filmen er de første to minuttene - jeg har knapt sett en så vellaget, økonomisk og overbevisende intro-sekvens noen gang, og i alle fall ikke til en såvidt enkel popcorn-actionfilm som dette jo er. Tom Cruise er forutsigbart solid som profesjonell reklamemann som lærer å bli helt, og filmhåndverket er overbevisende og overraskende lite repetitivt (gitt historien). Selve plottet er akkurat passe originalt hvis man ikke tenker altfor hardt på Groundhog Day, og alt i alt kan denne godt anbefales som lørdagskveldsunderholdning.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:16   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1. Mud. Coming of age-film fra Mississippielva. To gutter finner en båt i et tre på en øy i elva, og i den møter de mannen Mud. Kanskje en av de første kredible rollene på Matthew McConaugheys nå ganske lange seiersrekke. Nydelig, ganske langsom film.
2. White Collar - 6. og siste sesong. Serie om kunsttyven Neil som må samarbeide med FBI-agenten Peter for å løse "white collar crimes": Ikke verdens beste serie, men en veldig hyggelig serie, med veldig søte karakterer. Den sluttet akkurat sånn vi tenkte den kom til å gjøre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 14:14   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1. Edge of Tomorrow. Det aller mest imponerende ved filmen er de første to minuttene - jeg har knapt sett en så vellaget, økonomisk og overbevisende intro-sekvens noen gang, og i alle fall ikke til en såvidt enkel popcorn-actionfilm som dette jo er. Tom Cruise er forutsigbart solid som profesjonell reklamemann som lærer å bli helt, og filmhåndverket er overbevisende og overraskende lite repetitivt (gitt historien). Selve plottet er akkurat passe originalt hvis man ikke tenker altfor hardt på Groundhog Day, og alt i alt kan denne godt anbefales som lørdagskveldsunderholdning.

2. The Hunger Games: The Mockingjay - Part I. Den tredje boken i serien var den som imponerte meg mest ved å være såpass kompromissløst brutal som den er, gitt at det er snakk om en ungdomsbok. Og da tenker jeg ikke på brutaliteten i voldshandlingene og undertrykkelsen, men i fremstillingen av hva det gjør med mennesker å bli utsatt for (og til dels bli tvunget til å utføre) voldshandlinger og undertrykkelse. Filmen skygger ikke tilbake for noe av dette, og tar seg tid og ro til å la den veldig lite politisk bevisste Katniss gradvis ta inn over seg både hva hun slåss mot og hvilke metoder hun er med på å bruke. Jennifer Lawrence er, som før, strålende og overbevisende, og med så mange solide skuespillere rundt henne og en såpass skikkelig manus- og regijobb er dette mange hakk bedre enn hva filmskaperne lett kunne sluppet unna med. Etter å nettopp ha sett ferdig Peter Jacksons ekstremt ujevne og sørgelig dårlig utnyttede Hobbit-trilogi, er det betryggende å se at det går an å lage underholdende, påkostede filmer av populære bøker uten å gå helt på akkord med kvalitet og tematikk.

3. To dager, en natt. Lavmælt belgisk film der en nydelig skjør Marion Cotillard fremstiller en tobarnsmor som like etter en lengre sykemelding forsøker å slåss for jobben sin uten å bryte sammen igjen. Gripende og overbevisende fortelling om en ganske liten sak som likevel er bortimot livsviktig for alle involverte, om hverdagskjærlighet og økonomiske og sosiale utfordringer, og om prioriteringene folk gjør når integritet kommer på kollisjonskurs med livsopphold.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 11-01-15 kl 14:22.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 21:54   #9
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1.) Sesong 5 Drop dead Diva
2.) Sesong 1 Chima
3.) De urørlige

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 22:13   #10
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.908
Blogginnlegg: 245
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

Får se om jeg klarer å holde oversikt.

januar
1. Daglight - nederlandsk thriller

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 23:36   #11
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1. Gimme shelter- drama om ei ung jente som kommer seg vekk fra morens mishandling. Hun oppsøker faren, men blir kastet ut derfra fordi hun er gravid. Bra film som fikk frem litt snørr og tårer.
2. Project X- komedie, hvorfor man ikke lar barna ha hjemme-alene-fest. Grei nok, passer kanskje best for tenåringer.
3. Frozen- thriller, om tre ungdommer som blir sittende fast i en skiheis. Nja. Vil vel ikke akkurat kalle det en thriller.
4. Mean girls- komedie. Om en tenåringsjente som har vokst opp i Afrika, med hjemmeundervisning, men som nå begynner på skole for første gang. Grei nok.
5. Insidious- skrekkfilm. Om en familie som opplever at den ene sønnen deres uforklarlig havner i koma. Definitivt en av de beste skrekkfilmene jeg har sett.
6. Insidious : chapter 2- like bra som eneren.
7. The amazing Spider-man
8. Pirates of the caribbean, dead mans chest - Til tross for at filmen var en gedigen skuffelse, så lo vi mye.
9. Narnia - Helt ok
10. Orange is the new black- sesong 2
11. I spit on your grave- krim/thriller. Knallbra film!! En gjeng overfaller, voldtar og tror de dreper ei jente. Hun overlever, og hevnen er søt....
12. I spit on your grave 2- Bygger ikke videre på eneren, men tuftet på samme lest. Forutsigbar.
13. Kill Bill 2
14. The Maze Runner
15. Noah
16. Friends with benefits
17. Remember me
Kjempebra film. Og jeg griner, igjen, he he.
18. Blå er den varmeste fargen Kjempefin film, terningkast 5
19. Death race III. Helt grei, men likte de to første filmene bedre.
20. Insidious chapter 3
21. The fault in our stars
22. Thinspiration
23. Bølgen
24. Orange is the new black sesong 3
25. Elskl meg i morgen. Den tredje Elling-filmen


Sist redigert av Pegasus : 23-12-15 kl 12:22. Årsak: Oppdatert
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 00:46   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1. Edge of Tomorrow. Det aller mest imponerende ved filmen er de første to minuttene - jeg har knapt sett en så vellaget, økonomisk og overbevisende intro-sekvens noen gang, og i alle fall ikke til en såvidt enkel popcorn-actionfilm som dette jo er. Tom Cruise er forutsigbart solid som profesjonell reklamemann som lærer å bli helt, og filmhåndverket er overbevisende og overraskende lite repetitivt (gitt historien). Selve plottet er akkurat passe originalt hvis man ikke tenker altfor hardt på Groundhog Day, og alt i alt kan denne godt anbefales som lørdagskveldsunderholdning.

2. The Hunger Games: The Mockingjay - Part I. Den tredje boken i serien var den som imponerte meg mest ved å være såpass kompromissløst brutal som den er, gitt at det er snakk om en ungdomsbok. Og da tenker jeg ikke på brutaliteten i voldshandlingene og undertrykkelsen, men i fremstillingen av hva det gjør med mennesker å bli utsatt for (og til dels bli tvunget til å utføre) voldshandlinger og undertrykkelse. Filmen skygger ikke tilbake for noe av dette, og tar seg tid og ro til å la den veldig lite politisk bevisste Katniss gradvis ta inn over seg både hva hun slåss mot og hvilke metoder hun er med på å bruke. Jennifer Lawrence er, som før, strålende og overbevisende, og med så mange solide skuespillere rundt henne og en såpass skikkelig manus- og regijobb er dette mange hakk bedre enn hva filmskaperne lett kunne sluppet unna med. Etter å nettopp ha sett ferdig Peter Jacksons ekstremt ujevne og sørgelig dårlig utnyttede Hobbit-trilogi, er det betryggende å se at det går an å lage underholdende, påkostede filmer av populære bøker uten å gå helt på akkord med kvalitet og tematikk.

3. To dager, en natt. Lavmælt belgisk film der en nydelig skjør Marion Cotillard fremstiller en tobarnsmor som like etter en lengre sykemelding forsøker å slåss for jobben sin uten å bryte sammen igjen. Gripende og overbevisende fortelling om en ganske liten sak som likevel er bortimot livsviktig for alle involverte, om hverdagskjærlighet og økonomiske og sosiale utfordringer, og om prioriteringene folk gjør når integritet kommer på kollisjonskurs med livsopphold.

4. Le Ballon Rouge (Den røde ballongen). Nydelig, halvtimeslang fransk film fra 1956, nesten uten dialog, om en liten gutt og en rød ballong som blir venner i Paris. Tolvåringen ble minst like oppslukt (og rørt) som oss.

5. Toy Story Of Terror. Kort Halloween-spesial med våre Toy Story-venner, som plutselig finner seg selv i en klassisk skrekkfilm-setting i et øde motell. Hylende morsomt enten man er voksen nok til å ta klisjeene på egen hånd eller man er prisgitt meta-kommentarene fra filmconnoisseuren Mr. Pricklepants (som blir gitt stemme av Timothy Dalton).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 23:15   #13
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1.) Sesong 5 Drop dead Diva
2.) Sesong 1 Chima
3.) De urørlige
4.) Sesong 6 Drop dead Diva

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 11:03   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

Får se om jeg klarer å følge opp. Vi ser stort sett en film stort sett hver fredag og lørdag sammen når det passer seg sånn.

1-3.Har endelig fått sett alle 3 Ringenes Herre filmene sånn at jeg har skjønt sammenhengen og fått med meg alt. Ellers har jeg sett litt på alle sikkert 3-4 ganger tidligere. Deilig med større barn så man får sitte i ro.
4. Edge of tomorrow. Tom Cruise får vist seg frem, han.
5. Jack Ryan, Shadow Recruit. Spennende spiontriller.
6. World War Z. Kan se hva som helst med Bradèrn, jeg. Filmen var veldig spennende også. Litt sånn Walking Dead-grufull med full action hele tiden.
7. Mission Impossible, film 1. Fortsatt spennende etter snart 20 år.
8. Mrs. Dobtfire med Robin Williams. Gutta likte den godt. Festlig og litt trist.
8. Jumanji med Robin Williams. Flott film. Eldstemann var svært skeptisk men ble da sittende.
9. Oz, den store og mektige. Har sett den flere ganger før, men fin fortsatt.
10. Faen ta skjebnen. Åh, snufs. Verken mannen eller gutta ville i utgangspunktet se den men siden det var morsdag så bestemte jeg og det ble fort stille. Mer snufs..
11. Mission Impossible II. Synes den var mye mer spennende enn den første, selv om den også var kjempebra. Tom Cruise funker fortsatt. Gutta satt som tente lys.
12. Mission Impossible III. Like spennende den.
13. Mission Impossible IV - Ghost Protocol. Full action.
14. Salt. Full action med Angelina Jolie.
Pluss noen komedier på Netflix som jeg har glemt..
15. Xmen, days of future past.
16. Fast&fourius5.
17. Fury med Brad Pitt. Krig hele veien. Huff, hjalp ikke at Brad var med engang. Huff.
18. Sesong 1 av Orange is the new Black. Likte den.
19. Sesong 2 av Orange is the new black.
20. Mockingjay part1. Tja.
21. Skyggejegerene, miniserie på NRK nett.
22. Hobbiten, Femhærslaget. Flott film. Jeg synes disse Hobbiten/RingenesH-filmene er vanskelige å skjønne med alt som skjer men denne viste jo begynnelsen på alt.
23. The Maze Runner. Veldig spennende. Eldstemann så den på kino og synes den var skummel dengang, minsten tåler sånt og synes den var kuul.
24. Battleship. Komedie med aliens, marinen og det å redde verden. Ok
25. Kvinnen i buret. Spennende, mer enn boken for den fikk jeg ikke helt taket på.
26. Enders game. Sci-fi med Harrison Ford og en ung gutt som skal redde verden .
27. MIB1. Fortsatt kuul.
28. Save Menig Ryan. Grusom krigsfilm, like ille hver gang vi ser den. Gutta så ikke altså.
29. Engler og Demoner. Mange detaljer så like spennende selv om vi har sett den flere ganger.
30. Thor. Sett mange ganger men grei type å glo på så..
31. Thor 2. The dark world. Digger helten med musklene.
32. The Imitation Game
33. Jurassic Park
34. Jurassic Park2
35. Jurassic Park3. JAda, tar et raid før kino.
36. Jurassic World på kino. Helt grei selv om den varte i over 2 timer
Har sett noen i sommer men har glemt å notere. Skriver inn om jeg kommer på-
37. Tomorrowland på kino.
38. Reisen til jordens indre. Filmbursdag for minsten. Ingen ville først se filmen men det gikk ikke lang tid før alle satt musestille.
39. A million ways to die in the west. Tull og tøysefilm
40. Left behind. Skikkelig Æ-film med Nicolas Cage.. går det dårlig med karrieren, tro?? Styr unna.
41. Avengers, Age of Ultron. Superheltene er tilbake.
42. Fasandreperene. Veldig nedtur ift boken..
43. Mad Max, fury road. Huff og huff så tragisk. Mannen liker sånt så da ble det til at jeg også så.
44. San Andreas. Bra action hele veien.
45. Gutten i den stripete pysjamasen. Forferdelig og for en grusom slutt.
46. Jurassic World igjen. Like spennende denne gangen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 22-12-15 kl 13:09.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 10:47   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1. Edge of Tomorrow. Det aller mest imponerende ved filmen er de første to minuttene - jeg har knapt sett en så vellaget, økonomisk og overbevisende intro-sekvens noen gang, og i alle fall ikke til en såvidt enkel popcorn-actionfilm som dette jo er. Tom Cruise er forutsigbart solid som profesjonell reklamemann som lærer å bli helt, og filmhåndverket er overbevisende og overraskende lite repetitivt (gitt historien). Selve plottet er akkurat passe originalt hvis man ikke tenker altfor hardt på Groundhog Day, og alt i alt kan denne godt anbefales som lørdagskveldsunderholdning.

2. The Hunger Games: The Mockingjay - Part I. Den tredje boken i serien var den som imponerte meg mest ved å være såpass kompromissløst brutal som den er, gitt at det er snakk om en ungdomsbok. Og da tenker jeg ikke på brutaliteten i voldshandlingene og undertrykkelsen, men i fremstillingen av hva det gjør med mennesker å bli utsatt for (og til dels bli tvunget til å utføre) voldshandlinger og undertrykkelse. Filmen skygger ikke tilbake for noe av dette, og tar seg tid og ro til å la den veldig lite politisk bevisste Katniss gradvis ta inn over seg både hva hun slåss mot og hvilke metoder hun er med på å bruke. Jennifer Lawrence er, som før, strålende og overbevisende, og med så mange solide skuespillere rundt henne og en såpass skikkelig manus- og regijobb er dette mange hakk bedre enn hva filmskaperne lett kunne sluppet unna med. Etter å nettopp ha sett ferdig Peter Jacksons ekstremt ujevne og sørgelig dårlig utnyttede Hobbit-trilogi, er det betryggende å se at det går an å lage underholdende, påkostede filmer av populære bøker uten å gå helt på akkord med kvalitet og tematikk.

3. To dager, en natt. Lavmælt belgisk film der en nydelig skjør Marion Cotillard fremstiller en tobarnsmor som like etter en lengre sykemelding forsøker å slåss for jobben sin uten å bryte sammen igjen. Gripende og overbevisende fortelling om en ganske liten sak som likevel er bortimot livsviktig for alle involverte, om hverdagskjærlighet og økonomiske og sosiale utfordringer, og om prioriteringene folk gjør når integritet kommer på kollisjonskurs med livsopphold.

4. Le Ballon Rouge (Den røde ballongen). Nydelig, halvtimeslang fransk film fra 1956, nesten uten dialog, om en liten gutt og en rød ballong som blir venner i Paris. Tolvåringen ble minst like oppslukt (og rørt) som oss.

5. Toy Story Of Terror. Kort Halloween-spesial med våre Toy Story-venner, som plutselig finner seg selv i en klassisk skrekkfilm-setting i et øde motell. Hylende morsomt enten man er voksen nok til å ta klisjeene på egen hånd eller man er prisgitt meta-kommentarene fra filmconnoisseuren Mr. Pricklepants (som blir gitt stemme av Timothy Dalton).

6. The Imitation Game. Jeg gledet meg veldig da jeg første gang hørte om denne filmen - Benedict Cumberbatch som Alan Turing; be still my heart! - men blandet mottagelse hos både bekjente og kritikere gjorde at forventningene mine var forholdsvis lave. Og dermed ble jeg egentlig gledelig overrasket over hvor bra filmen er. For det er veldig mye bra her (ikke minst hovedrollen), og jeg synes jo det er kjempeflott at det lages en så spennende og tilgjengelig film om en så ufortjent lite kjent del av historien. Både det historiske og det teknisk-matematiske er, forståelig nok, forenklet, og det har jeg ikke noe problem med. Det jeg ikke er fornøyd med, er for det første hvor overtydelig filmen er på det tematiske, og for det andre hvor ubalansert fremstillingen av Turing selv er. Flashbacket fra kostskolen er nydelig (og hjerteskjærende), og store deler av filmen er en flott og overbevisende fremstilling av et sosialt klønete, men langtfra hjerteløst geni. Men så er det enkeltscener som både sparker ben under troverdigheten og virker helt unødvendige på meg, og sånt er irriterende. Det er en så fantastisk historie, og med så flotte skuespillere, og det kunne vært så mye bedre uten å være "vanskelig". (Men både min egen tolvåring og flere bekjente som ikke allerede kjente til historien var veldig fornøyd, så antagelig har Toffskij helt rett når hun sier at filmen nok fungerer bedre jo mindre man vet fra før om Alan Turing, Bletchley Park og autisme. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 10:54   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.719
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

Hvilke enkeltscener er det du refererer til da, Skilpadda?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 11:02   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvilke enkeltscener er det du refererer til da, Skilpadda?

Jeg spoilertagger for dem som ikke har sett filmen.

Først og fremst irriterte jeg meg over scenen med politiavhøret, der Turing i stedet for å være sitt vanlige irritable, litt klønete seg plutselig fremstod som en slags allvitende, filosofisk forteller, som gjentok hele historien (noe jeg jo også synes høres usannsynlig ut at han ville gjøre, gitt hvor hemmelig det hele var!) for å hamre inn den viktige tematikken for både etterforskeren og publikum.
Og så synes jeg ikke scenen i begynnelsen av filmen, der kollegene skulle gå og spise lunsj, og Turing ikke forstod at de prøvde å få ham med, var så veldig overbevisende. Jo, jeg skjønner at Turing er ment å være et godt stykke ut på autismespekteret, og at det å være veldig bokstavelig er et vanlig symptom, men så smart som han er, og så klar over sosiale koder (selv om han oftest ikke forstod dem) som han var vist å være allerede som barn, så virker dette mest som en ganske ham-fisted måte å fortelle publikum at han er autist (og dessuten at dette betyr at han tenker mer som en datamaskin enn som et menneske).
Og ser man disse to scenene side om side, er det jo helt åpenbart at det ikke er samme person som fremstilles i dem.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 11:17   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.719
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

Gode poenger, Skilpadda. Jeg reagerte også litt negativt på begge disse scenene, men jeg klarte ikke å identifisere hvorfor.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 03:24   #19
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1. 1/1: Exodus: Gods and Kings. Kino. Denne har fått blandede kritikker, men jeg likte den godt. Den er vel ganske bibelsk tro, men jeg syntes den var helt grei å se som film allikevel. Den var heller ikke særlig blodig eller grusom, så jeg lurer på om mine to eldste skal få se den når den kommer på DVD, de hater RLE, men denne er jo i det minste "pensum" på en spennende måte.
2. 15/1: Divergent. DVD. Denne ble sett sammen med tolvåringen, og vi likte den godt alle sammen.
3. 16/1: Antboy. DVD. Ikke en spesielt bra film på noen måte, men grei tidtrøyte med sykdom i hus.
4. 16/1: Børning. DVD. Grei underholdning om man bare tar den for akkurat det den er, en road movie.
5. 17/1: Cars. TV-film. Tilfeldig gjensyn, alltid like koselig!
6. 18/1: Et døgn i New York. TV-film. Sett sammen med niåringen. Vi syntes den var helt grei begge to, jeg ser fortsatt bare tvillingene som jenta fra Full House da.
7. 18/1: Bean- En katastrofefilm. TV-film. Denne har jeg ikke sett på veldig mange år og barna syntes den var hysterisk morsom og jeg lo godt selv også.
8. 18/1: Blind. DVD. Norsk film på sitt "beste". Den var nok hakket for dyp for oss, for vi så hverken at den fortjente en eneste femmer eller sekser på terningen, og alle lovordene på coveret skjønte vi ikke hvor kom fra. Men vi er nok tydeligvis for overfladiske for norsk film...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08

Sist redigert av Mirasol : 18-01-15 kl 23:39.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 17:14   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1. Edge of Tomorrow. Det aller mest imponerende ved filmen er de første to minuttene - jeg har knapt sett en så vellaget, økonomisk og overbevisende intro-sekvens noen gang, og i alle fall ikke til en såvidt enkel popcorn-actionfilm som dette jo er. Tom Cruise er forutsigbart solid som profesjonell reklamemann som lærer å bli helt, og filmhåndverket er overbevisende og overraskende lite repetitivt (gitt historien). Selve plottet er akkurat passe originalt hvis man ikke tenker altfor hardt på Groundhog Day, og alt i alt kan denne godt anbefales som lørdagskveldsunderholdning.

2. The Hunger Games: The Mockingjay - Part I. Den tredje boken i serien var den som imponerte meg mest ved å være såpass kompromissløst brutal som den er, gitt at det er snakk om en ungdomsbok. Og da tenker jeg ikke på brutaliteten i voldshandlingene og undertrykkelsen, men i fremstillingen av hva det gjør med mennesker å bli utsatt for (og til dels bli tvunget til å utføre) voldshandlinger og undertrykkelse. Filmen skygger ikke tilbake for noe av dette, og tar seg tid og ro til å la den veldig lite politisk bevisste Katniss gradvis ta inn over seg både hva hun slåss mot og hvilke metoder hun er med på å bruke. Jennifer Lawrence er, som før, strålende og overbevisende, og med så mange solide skuespillere rundt henne og en såpass skikkelig manus- og regijobb er dette mange hakk bedre enn hva filmskaperne lett kunne sluppet unna med. Etter å nettopp ha sett ferdig Peter Jacksons ekstremt ujevne og sørgelig dårlig utnyttede Hobbit-trilogi, er det betryggende å se at det går an å lage underholdende, påkostede filmer av populære bøker uten å gå helt på akkord med kvalitet og tematikk.

3. To dager, en natt. Lavmælt belgisk film der en nydelig skjør Marion Cotillard fremstiller en tobarnsmor som like etter en lengre sykemelding forsøker å slåss for jobben sin uten å bryte sammen igjen. Gripende og overbevisende fortelling om en ganske liten sak som likevel er bortimot livsviktig for alle involverte, om hverdagskjærlighet og økonomiske og sosiale utfordringer, og om prioriteringene folk gjør når integritet kommer på kollisjonskurs med livsopphold.

4. Le Ballon Rouge (Den røde ballongen). Nydelig, halvtimeslang fransk film fra 1956, nesten uten dialog, om en liten gutt og en rød ballong som blir venner i Paris. Tolvåringen ble minst like oppslukt (og rørt) som oss.

5. Toy Story Of Terror. Kort Halloween-spesial med våre Toy Story-venner, som plutselig finner seg selv i en klassisk skrekkfilm-setting i et øde motell. Hylende morsomt enten man er voksen nok til å ta klisjeene på egen hånd eller man er prisgitt meta-kommentarene fra filmconnoisseuren Mr. Pricklepants (som blir gitt stemme av Timothy Dalton).

6. The Imitation Game. Jeg gledet meg veldig da jeg første gang hørte om denne filmen - Benedict Cumberbatch som Alan Turing; be still my heart! - men blandet mottagelse hos både bekjente og kritikere gjorde at forventningene mine var forholdsvis lave. Og dermed ble jeg egentlig gledelig overrasket over hvor bra filmen er. For det er veldig mye bra her (ikke minst hovedrollen), og jeg synes jo det er kjempeflott at det lages en så spennende og tilgjengelig film om en så ufortjent lite kjent del av historien. Både det historiske og det teknisk-matematiske er, forståelig nok, forenklet, og det har jeg ikke noe problem med. Det jeg ikke er fornøyd med, er for det første hvor overtydelig filmen er på det tematiske, og for det andre hvor ubalansert fremstillingen av Turing selv er. Flashbacket fra kostskolen er nydelig (og hjerteskjærende), og store deler av filmen er en flott og overbevisende fremstilling av et sosialt klønete, men langtfra hjerteløst geni. Men så er det enkeltscener som både sparker ben under troverdigheten og virker helt unødvendige på meg, og sånt er irriterende. Det er en så fantastisk historie, og med så flotte skuespillere, og det kunne vært så mye bedre uten å være "vanskelig". (Men både min egen tolvåring og flere bekjente som ikke allerede kjente til historien var veldig fornøyd, så antagelig har Toffskij helt rett når hun sier at filmen nok fungerer bedre jo mindre man vet fra før om Alan Turing, Bletchley Park og autisme. )

7. Foxcatcher. Jeg visste ingenting om denne filmen, og det var ganske interessant å oppdage at den er basert på en sann historie som er godt kjent i USA, slik at den er laget med tanke på et publikum som vet hva som kommer til å skje. Den er veldig vellaget og ordentlig ubehagelig, primært på grunn av en nesten ugjenkjennelig Steve Carell som eksentrisk millionær med de dødeste øynene jeg har sett. Channing Tatum spiller en ung bryter fra særdeles lite priviligert bakgrunn, så enkel og naiv at han nesten faller i båsen "tilbakestående", og Mark Ruffalo er solid og sympatisk som hans mer sosialt vellykkede storebror (og faglige mentor innen bryting). Filmen er preget av stillstand, ubehag, et ambivalent brødreforhold og tilsynelatende umotiverte innfall fra Carells John du Pont, og for meg som ikke kjente historien, var det i grunnen den ene urovekkende scenen etter den andre.

8. Trillingene fra Belleville. Praktfullt barokk og tidvis grotesk fransk tegnefilm som hele familien lot seg engasjere av. Poenget med å øve seg på fransk forsvant riktignok litt, da filmen så å si ikke har dialog, men den er desto mer original og underholdende. Jeg har visst om den i flere år, men ikke somlet meg til å se den før nå. Anbefales!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no