Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva slags gudinne er jeg?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-11, 19:04   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags gudinne er jeg?

En kveld i uka går jeg på ceremonial meditative women's circle. Vanligvis er det ikke så mye hjemmelekser, mer å tenke over en problemstilling vi skal jobbe med før vi renses med brennende sweetgrass og påkaller himmelretningene og lukker sirkelen og sånt.

Men neste gang er annerledes, vi har fått i hjemmelekse å finne ut hva slags gudinner vi er. Så vi har fått med oss et ark hvor det står

You are the goddess

Your name
Goddess of what
Realm/domain
Nature-temperament-attributes
Biography-myths-stories about you
Rites and festivals
Associated animals-objects-feelings-attributes
What is sacred to you, why
Your uniqueness
Why do you exist
What are your temples like
How are you worshipped
How do you usually appear
What offerings do you enjoy

Ettersom dette er en travel helg, med renaissance faire ved Pachecopasset i dag og høyball-labyrint og gresskar i Half Moon Bay i morgen, så trenger jeg litt hjelp! Og hvem andre enn de kreative menneskene på FP?

Hva slags gudinne er jeg? Og hva slags gud/gudinne føler du at du er?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:26   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Å kjære vene! Er det lov å fnise litt? Nå har jeg bare vaskehistorien og gopherhullet friskt i minne, og du vil kanskje ikke være baking soda-gudinne?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:26   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Hah! Ja, det var jo en utfordring det der, ikke minst noe å virkelig tenke på til neste krummelurespringegjørikketilvanligsirkel.

Skal dere identifisere dere med allerede eksisterende gudinner eller skal dere finne opp en helt egen gudinne, bare for deg/dere!??

Til inspirasjon kan man kanskje tenke seg at du kunne passe til å være Thueris (modergudinne) eller Ma-at (sannhetens, ordenes og rettferdighetens gudinne) fra egyptisk mytologi kanskje. Eller hvis man skal gå ut fra den greske mytologien som vel gjerne er den mange tenker på, så vil jeg tenke at du muligens kunne identifisere deg med Athene, Afrodite, Artemis, Hygiea eller Gaia!??

Som et utgangspunkt for inspirasjon tenker jeg altså, hvis det mer er at du skal lage deg en egen gudinneskikkelse og gi henne/deg et navn så kan du eventuelt ta et utgangspunkt gudinner fra ulike mytologier.

Du er i allefall veldig jordnær og moderlig synes jeg, men akkurat hva du selv indentifiserer deg tydelig med, må du jo nesten kjenne på selv. Gjort deg noen tanker?

Hvis jeg skulle vært en eller annen slags gudinne tror jeg nok at jeg heller mot seiersgudinne (navnet mitt betyr jo tross alt seier) eller muligens nattens gudinne!? Når det er sagt, jeg føler meg ikke akkurat som noe gudinnemateriale da , om enn nicket mitt på mIRC i riktig gamle dager var nettopp Gudinne.

Forøvrig - kos dere med høyballer, labyrinter og forberedelser til Halloween.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:27   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Kan du ikke kjøre på med noe Pan-greier?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:45   #5
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Jeg hadde kanskje begynt med resten av lista før jeg fant ut hva slags gudinne jeg var
Om man finner ut av de andre punktene, er det kanskje litt lettere?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:56   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Goddess of what - cookies!
Associated animals-objects-feelings-attributes - gopher
What are your temples like - full of books

Når det gjelder myter og historier, tror jeg kanskje ikke jeg skal si noe. *snill*

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 20:37   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Nei, vennen. Nå må du komme hjem.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 21:14   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Jeg fniser litt, jeg innrømmer det.

Men om jeg skal svare seriøst, så ville jeg assosiert deg med en fruktbarhetsgudinne eller en stridsgudinne (jeg har sett deg debattere).

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:29   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Oj, går det an å svare på det der uten å bli sånn fnisete småsarkastisk? Men klart. Man må oppgradere hjernen til amerikansk språkbruk først.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:31   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Oppgradere, Katta? :flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:33   #11
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Jeg må skru om hodet litt hvis jeg skal tenke nøye gjennom dette, merker jeg. Ikke kjenner deg jeg heller.

Jeg selv er nok Nattens Gudinne.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:37   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Du er de skitne t-skjorters guddommelige beskytter.

  Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 03:49   #13
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Absalone, man skal finne på en helt ny gudinne.

celebelen: Takk! Jeg tror det er like greit.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 07:03   #14
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Og jeg synes amerikanerne jeg omgås er rare! Hvis du klarer deg gjennom det der uten å få fullstendig latteranfall vil jeg påstå du er Gudinnen over selvkontroll uten sidestykke.

Jeg har store problemer med religiøsiteten her i Texas, men jeg tror jeg hadde slitt like mye i hippiland hos deg. Men morro, det høres det ut!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 10:36   #15
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

celebelen: Takk! Jeg tror det er like greit.

Værsågod. Vi trenger ikke si noe om at frykten for at det kunne slå tilbake også spilte inn, gjør vi?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:09   #16
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, vennen. Nå må du komme hjem.

jupp, det var min første tanke også.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:11   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Moderlig stridsgudinne Acsa - enkelt penkelt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:19   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Syntes du skal være en ganske frigjort sexgudinne. Det vil sikkert sprite opp møtet deres ganske bra.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:39   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Syntes du skal være en ganske frigjort sexgudinne. Det vil sikkert sprite opp møtet deres ganske bra.

Jah. Du kan kalle deg Tantranita!

  Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 17:48   #20
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gudinne er jeg?

Vil jeg vite hvordan en ganske frigjort sexgudinne blir tilbedt?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no