Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Nok en bunadsvalgstråd

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-12, 23:07   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok en bunadsvalgstråd

Til dåpen sin fikk Snuppa sølv til Finnmarksbunad av sin bestemor, og ble samtidig lovet å få sydd en slik bunad til konfirmasjon. Jeg har ikke orientert meg noe særlig, men nå som mannen skal kjøpe bunad så har jeg kommet over bilder.

Finnmarksbunaden ser slik ut:
http://www.finnmarksbunaden.no/index.html

For å være ærlig synes jeg den er veldig enkel og mister noe av festpreget som plagg. Siden både snuppas far, farfar og farmor er fra Finnmark, så er det ikke noe å si på tilhørigheten. men det finnes også flere andre bunader det er logisk nok å velge.

Kan dere være så snill å fortelle meg at Finnmarksbunaden er flott og at jeg bare trenger litt tilvenningstid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:11   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Vel, jeg er ikke den rette til å svare kanskje, for jeg synes også den er veldig enkel, ja.

Som jeg skrev annet sted vokste jeg opp uten å vite at der fantes finnmarksbunad, for min mormor fra ytterste nord i Finnmark hadde nordlandsbunad. Nå vet jeg ikke helt hvor hennes foreldre igjen kom fra da, om det er forklaringa, men den finnmarskbunaden har lite å stille opp med mot nordlandsbunaden...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:13   #3
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Den er flott, ja! Klare farger i rødt, hvitt og blått, syns den var flott jeg. Hvilke andre kunne du valgt da? Du nevnte at du kunne velge andre.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:13   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Jeg syns den er flott. Enkel, men tradisjonsrikt utformet i forhold til landsdelen. Jeg syns det er helt logisk at det er forskjell på bunader fra Telemark og Finnmark.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:14   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Nordlandsbunad er et annet logisk valg. Mannen er født i Finnmark, men svarer Nordland hvis noen spør hvor han kommer fra. Snuppa er i Nordland hver sommer hos besteforeldre. Og Nordlandsbunaden er jo utrolig flott.

Jeg er fra Østfold og der har vi også hytte slik at den også kan velges. I tillegg til Oslo hvor vi bor.

Men de har hun ikke sølv til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:15   #6
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Jeg synes den er nydelig i sin enkelhet.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:16   #7
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Den er jo ganske enkel, men jeg synes den er vel så fin som mange andre bunader.
Det jeg først og fremst tenker på, er hvilket ormebol du stikker hånda inni hvis du tenker på å anskaffe snuppa en annen bunad enn den hun allerede har sølv til.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:18   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Jeg syns den var veldig fin, jeg!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:19   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Den er enkel og nærmest litt hverdagslig sammenlignet med mange av de som har blomsterbroderier over hele drakten. Men den er pen, jeg liker enkere drakter mer og mer etterhvert som årene går. Min bunad er heller ikke veldig avansert, og tidligere syntes jeg det var litt kjipt når jeg sammenlignet med de som hadde mye broderier og sjal og pynt på sin. Men jeg liker den bedre og bedre egentlig.

Ellers tenker jeg som Appelsin. Et tilbud om bunad og hun har allerede sølv. Det er ikke bare å si neitakk til det. Imidlertid er det ikke noe forbud mot å ha to bunader dersom hun ønsker en til på sikt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:21   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Den er jo ganske enkel, men jeg synes den er vel så fin som mange andre bunader.
Det jeg først og fremst tenker på, er hvilket ormebol du stikker hånda inni hvis du tenker på å anskaffe snuppa en annen bunad enn den hun allerede har sølv til.

De ormebolet, og mulige svigersreaksjoner, er jo absolutt noe man kanskje bør vurdere, ja.

(jeg har googlet og funnet ut at en meget mulig forklaring på hvorfor mormor ikke har finnmarksbunad er alderen på den)

Den er jo enkel, men det er jo noe stilrent og fint over den likevel da, altså. Og hun har jo sølvet, og helt klart tilknytningen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:21   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Den er enkel, men jeg synes den er veldig fin.

Ër sølvet helt spesifikt til den bunaden eller kan det også brukes delvis eller fullstendig på noen av de andre alternativene?

For min bunad finnes det masse muligheter med sølv og derfor kan en del av sølvet brukes på tvers.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:24   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Den er jo ganske enkel, men jeg synes den er vel så fin som mange andre bunader.
Det jeg først og fremst tenker på, er hvilket ormebol du stikker hånda inni hvis du tenker på å anskaffe snuppa en annen bunad enn den hun allerede har sølv til.

Ikke lett dette. De burde kanskje hørt med dere først om hvilken bunad dere ønsker osv før de kjøpte sølvet. Sølvet kan jo selges eller kanskje byttes?
Jeg har ei venninne med denne bunaden og synes den er fin.
Det er jo ikke så mange som har den som f.eks Nordlandsbunaden.
Du kommer fra Østfold og det er jo også en mulighet.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:24   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det jeg først og fremst tenker på, er hvilket ormebol du stikker hånda inni hvis du tenker på å anskaffe snuppa en annen bunad enn den hun allerede har sølv til.

Jeg står allerede såpass lavt i kurs hos svigermor at jeg kan ta den sjangsen hvis det er viktig for Snuppa. For er det ikke litt spesielt at bestemoren tar det valget for henne 15 år før det er aktuelt?

Men det er godt mulig at vi vil synes den er fin bare vi har sett på den en stund.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:25   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

finnmark festdrakt da- er det det samme?
Fant noen bilder av den på nett;



Og hvis du søker på "finnmark festdrakt" får du bilde fra en blogg jeg ikke klarer å linke inn.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:26   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Du har jo en viljesterk Snuppe. Jeg hadde hørt med henne før jeg evt tok diskusjonen med svigermor på hennes vegne.

Det er vel ikke 15 år til hun skal konfirmerers?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:29   #16
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Som jeg skrev annet sted vokste jeg opp uten å vite at der fantes finnmarksbunad, for min mormor fra ytterste nord i Finnmark hadde nordlandsbunad. Nå vet jeg ikke helt hvor hennes foreldre igjen kom fra da, om det er forklaringa, men den finnmarskbunaden har lite å stille opp med mot nordlandsbunaden...

Finnmarksbunaden ble ikke laget før i 1967, og da hadde Nordlandsbunaden fra 1928 allerede lang fartstid i de tre nordligste fylkene men er nok vanligst i Troms og Nordland.
Nordlandsbunaden ble brukt av mangel på "egne" bunader lenger nord i landet, og mange valgte den nok også pga at de syntes den var penest. Nå har både Troms og Finnmark egne bunader, kjekt å se at det er andre bunader enn bare Nordlandsbunadene å se synes jeg.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:29   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Men hun får bunaden derfra sant? Det er ikke du som skal betale den? I såfall tenker jeg at det må være greit uansett, så kan hun evt ha to hvis hun ønsker det på sikt. Hvis det var en forventning om at du skal kjøpe bunad til henne av en gitt type ville det vært annerledes, men dette er vel en gave?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:32   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det er vel ikke 15 år til hun skal konfirmerers?

Nja. Hun har blitt 7, så det er vel 7-8 år igjen. Det er jo ikke sikkert at hun vil konfirmeres en gang.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:34   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men hun får bunaden derfra sant? Det er ikke du som skal betale den? I såfall tenker jeg at det må være greit uansett, så kan hun evt ha to hvis hun ønsker det på sikt. Hvis det var en forventning om at du skal kjøpe bunad til henne av en gitt type ville det vært annerledes, men dette er vel en gave?

Ting kan jo forandre seg, men jeg vil tro at vi må betale for den og at svigermors presang er å sy den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:34   #20
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Jeg synes den er pen. Men den er helt klart enklere i fremtoningen enn de andre bunadene hun har å velge i.
Hvis jeg forstår deg rett så har svigerforeldrene dine tenkt å gi henne bunaden til konfirmasjonen? En slik gave ville jeg ikke takket nei til. Det er fullt mulig å ha flere bunader, jeg ville heller sett på muligheten for å gi henne en av de andre bunadene i gave ved en passende anledning. Kanskje til 25årsdagen, det er vel en passende alder for lillebror å få bunad også?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no