Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

En svær løs hund raserte marsvinburet vårt

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 19:04   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En svær løs hund raserte marsvinburet vårt



Marsvinene våre var ute å koste seg i går. Vi var borte i 1 time og da vi kom hjem var buret endevendt, lå opp ned i gresset, og alle 3 småvennene våre var borte. Det sto en Rhodesian Ridgeback-lignende hund i hagen vår, uten bånd, sånn kalvestørrelse...

Nå har vi funnet 2 av marsvinene. Den ene ble funnet i gårkveld, skitten men like hel. I dag fant vi gamlemor, hun har mistet masse pels, vi ser skinnet mange plasser over ryggen, hun er kjempeskitten men ser ellers like hel ut.

Håper vi finner minstemann igjen også. Jeg ser for meg det svære beistet som kanskje har filleristet lille vennen vår.

Begge de to som ble funnet pep og hylte når vi var ute å leitet, de ville rett og slett bli funnet. Sååå fine dyr!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:05   #2
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt...

Så leit, håper dere finner den siste og. Har du snakket med eieren av hunden? Jeg hadde blitt rasende.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:07   #3
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt...

Makan!!
Heldigvis har du funnet dem

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:15   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt...

Godt dere har funnet de fleste. Håper dere finner minstemann også.
Og husk å anmelde dette på mandag.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:28   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt...

Ungene trampet opp på trappen deres i dag og fortalte hva som hadde skjedd. Eierne av hunden lurte på om det kunne virkelig være deres hund. Jeg vet nå at den har gått løs fra kl 16 til 19 i går. Alle kan jo google og se størrelsen på den.

Jeg skal snakke med de selv ja, må bare få roet meg ned litt, det blir fort litt for emosjonelt når jeg skal diskutere med folk

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:47   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt...

Husk en viktig ting, marsvin skal aldri gå ute uten pass hvis de ikke har et solid bur som står fast i bakken og med gjemmehule. Marsvin er veldig lettskremte dyr som kan dø bare av sjokket av at den store hunden kommer. Håper dere finner igjen siste også. Ille når sånt skal skje i ens egen hage. Skjønner godt at du er sur. De får ha hunden i bånd.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:49   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt...

Uff, så grusomt!
Håper du ikke venter så lenge med å prate med dem. Det er jo kjempeviktig!
Nå er det vel ikke båndtvang lengre, men det betyr jo ikke at det er greit å ha hunden løs hvis den går løs åp andre dyr.

Jeg ville spurt dem hva de mener der skal gjøre nå jeg. For å høre litt hvor de står, om de skjønner at de må ta ansvar for det som har skjedd.

Jeg hadde sikkert også spurt om noen var sikker på at det var min hund om jeg hadde blitt konfrontert med noe slikt. Ikke fordi det hadde vært helt utenkelig at det var min hund, hun er tross alt bare en hund, men fordi jeg hadde syntes det hadde vært helt forferdelig om det ble gjort en feil slik at det egentlig var en annen hund. Men dere så jo hunden, så da er det jo helt sikkert. Så ikke døm dem på bakgrunn av det før du snakker med dem i alle fall.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:08   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt...

Jeg er helt enig med deg, Mjau. Hunden er forresten en veldig snill og leken hund, men det er klart, hunder har jo instinkter.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:11   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt...

Finner dere minstemann da? :skjelveleppe:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:50   #10
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt

Huff- så trasig

Og hva er det- hunden hadde gått løs fra kl. 16 til 19 i går ?? Hunder skal da ikke bare trave løs uansett hvor snille de er. En ting er jo om en hund har rømt, det kan jo skje for alle- men å la hunden gå løs i 3 timer

Håper dere finner minstemann også

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:32   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.211
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt

Bare sånn at det er sagt: Hundeloven sier at man skal ha kontroll på hunden - også i den perioden hvor det ikke er båndtvang:

Sitat:

§ 4. Alminnelige regler om sikring av hund. Vilkår for å la hund være løs
Hunder kan være løse bare når de
a) blir fulgt og kontrollert på aktsom måte, eller
b) er forsvarlig inngjerdet på et sted som ikke er åpent for allmenn ferdsel.

Om hunden er løs og har kommet seg inn i deres hage er §4 i Hundeloven brutt.

Håper dere finner minstemann også, og at det går bra med alle de tre marsvinene deres.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:35   #12
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt

Håper virkelig dere finner den siste også.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 23:15   #13
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt

Uff vi har ikke funnet minstemann enda. Han er en ganske skvetten type til tross for navnet Rambo. Jeg kan ikke fatte at gamlemor sjøl har klart å komme seg unna den hunden. Hun har helt klart blitt herjet med. Lille vennen min...

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 23:30   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En svær løs hund raserte marsvinburet vårt

Veldig leit, men håper dere finner minstemann.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no