Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-12, 19:40   #41
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.416
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg vasker hver 2. eller 3. dag. Har noen teite hvirvler så jeg føner det som regel tørt.
Pleier omtrent alltid å ha det i en knute i nakken slik som dette (fant bilde med google):


Og forestiller meg at jeg ser slik ut som dette (også funnet med google):

Som jeg skulle skrevet det selv!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 19:47   #42
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jeg har helt likt hår som HI beskriver. Tynt, særs glatt og egentlig vanskelig å få fint. Jeg har funnet en frisør som får til en klipp som er sånn noenlunde ok. (halvlangt, litt oppklippet, og med lugg).
Jeg bruker en skikkelig shampo fra frisør som gir volum. Sebastian light er jeg fornøyd med feks. Jeg vasker håret ca annenhver dag, og bruker saltvann i håret før jeg føner det. Det gir mye mindre glatt hår, og et hår som faktisk lar seg føne litt volum i. Bruker rullebørste for å føne volum inn i håret.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 19:50   #43
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.015
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jeg har tjukt hår med tjukke hårstrå. Jeg må ha spenner, strikk etc og en haug av hårkremer og olje for å tøyle det. Hvis ikke ser jeg ut som Einstein på speed. Har alltid ønsket meg normal tykkelse der jeg kan gå med håret ned.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 19:54   #44
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jeg klipper og striper det ca hver annen måned. Jeg bruker kun frisørshampoo, og bruker hårkur jevnlig. Jeg trener jo 5-6 dager i uka, så jeg vasker det ganske ofte. Ellers så bruker jeg rettetang omtrent hver dag, bruker varmebeskyttende spray i håret før jeg bruker tangen. Får ofte komplimenter for at jeg alltid ser så velstelt ut. Håret er veeeldig viktig for meg, og jeg bruker mye tid på det.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:04   #45
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jeg har i alle år vasket mitt (som er halvlangt, blond og typisk nordisk, svært så flatt) annenhver dag og hatt det i hestehale andre dagen. Jeg har hatet håret den andre dagen hele tiden, det virker fett og er ekkelt. Nå har jeg funnet ut at jeg ikke gidder mer, jeg vasker det hver morgen og lar det stå til. Da holder det seg fint den dagen, og så får jeg heller klippe meg kort hvis det blir så slitt. Jeg gidder ikke bruke et halvt liv på å føle at håret er fett.

Jeg farger det ikke lenger, synes det er for dyrt. Vasker med shampoo og balsam, har av og til i skum og litt paste. Føner ikke lenger, tørker med håndkle, lar det lufttørke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:29   #46
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Dere som kurer om natten... Hvordan gjør dere det for ikke å ende med hårkur-klisj i hele senga?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:42   #47
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Dere som kurer om natten... Hvordan gjør dere det for ikke å ende med hårkur-klisj i hele senga?

Samler i en flette bak, og legger et mykt, tykt frottehåndkle på puta.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:49   #48
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har hatet håret den andre dagen hele tiden, det virker fett og er ekkelt. Nå har jeg funnet ut at jeg ikke gidder mer, jeg vasker det hver morgen og lar det stå til. Da holder det seg fint den dagen, og så får jeg heller klippe meg kort hvis det blir så slitt.

sånn er jeg og. Jeg kan til nød la være å vaske håret en dag om jeg vet jeg bare skal være hjemme.
Jeg har langt, tykt hår og etter siste svangerskap har jeg fått mange krøller!
Jeg liker håret mitt første dagen, da er krøllene fine. Dag 2 er krøllene utdratt og det er bare rart hele håret syns jeg.
Har rettet det flere ganger, men da blir håret så kompakt at svetten renner bak i nakken på meg, så det orker jeg iallefall ikke. Er veldig glad i mine nyervervede krøller men de holder for kort tid!

Jeg er inne i ett balsamprosjekt for tiden, vasker håret kun med balsam. Har vel gjort det i snart 2 måneder, syns vel at håret mitt er blankere og virker sunnere pga det. Også er det jo en fordel at hårvasken tar halve tiden
Bruker ellers ingen stylingprodukter til vanlig, en sjelden gang bruker jeg litt spray i håp om at krøllene holder litt lengre

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:50   #49
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Samler i en flette bak, og legger et mykt, tykt frottehåndkle på puta.

Oh, ligger helt rolig om natta du da?
Jeg gjør ikke det! Mishandler stakkars puta mi hver natt

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:51   #50
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jeg vasker håret ca. hver dag pga trening og slikt, og bruker annenhver gang frisørsjampo+balsam og annenhver gang billige greier fra matbutikken. Etpar ganger i uka sitter jeg i badstua 20 minutter med hårkur - det gjør underverker!

Utover det gjør jeg fint lite med håret mitt, børster - av og til litt skum, av og til litt spray, og av og til litt oljegreier mot frizzy hår. Jeg hverken føner eller diller med det i særlig grad, det henger liksom der.
Også har jeg fått frisørtips fra Palmen så jeg har god klipp og Fin Farge etter et år uten hårklipp. Det hjelper veldig.

Jeg må farge temmelig hyppig pga mye grå hår, og den kuren som kommer med hårfargepakken er kjempegod.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:54   #51
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Oh, ligger helt rolig om natta du da?
Jeg gjør ikke det! Mishandler stakkars puta mi hver natt

Prinsessen på erten. Neida,nok en putemishandler melder seg, men den holder til litt ut på natta, og da er det verste klisset trukket inn i håret eller håndkleet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:51   #52
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

sånn er jeg og. Jeg kan til nød la være å vaske håret en dag om jeg vet jeg bare skal være hjemme.

Ja, det hender at jeg gjør også. Søndag og slikt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 22:35   #53
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.851
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Håret mitt er egentlig både kommunefarget, delvis grått, nokså tynt og trist, men jeg later som om det er sunt, tykt, blondt og pent. Den livsløgnen koster meg besøk hos min dønn dyktige frisør 4-5 ganger i året, gode hårprodukter(fortrinnsvis fra Sebastian, Redken og Joico) og minst 15 minutter med hårstyling hver morgen.
Jeg bruker føner og/eller volumtang, rettetang eller varmruller. Varmebeskyttende spray, hårspray, solbeskyttende spray og glansspray. Jeg vasker håret 2-3 ganger i uken med god shampo og proteinrik balsam, kurer det over natten en gang per uke. Koster meg både penger og tid, men er veldig verdt det.
Jeg farger og striper håret hos frisøren, lyse striper. Liker fargen, men elsker først og fremst hva stripingen gjør med håret mitt. Den kjemiske behandlingen gjør nemlig det tynne/fine håpløse håret mitt fastere, tykkere og enklere å style.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 23:02   #54
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Vasker det, har i balsam og børster det. Har også tynt, elektrisk hår - men har bare avfunnet meg med det...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:34   #55
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Prinsessen på erten. Neida,nok en putemishandler melder seg, men den holder til litt ut på natta, og da er det verste klisset trukket inn i håret eller håndkleet.



Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, det hender at jeg gjør også. Søndag og slikt.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:59   #56
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Klippe seg, som i annenhver månded, selv om man har langt hår.
Bare bruke frisørshampoer, og da aller helst Redken.
Ikke vaske det hver dag.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:06   #57
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Klipper håret hver 5.-6. uke, vasker hver morgen og ellers etter trening, har kort hår som ikke gres eller børstes, bare blåses tørt på 20 sekunder og rufses til med noe voksliknende (matte head fra Fudge). Har aldri hatt slitt hår. Kort hår er roten til alt godt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:40   #58
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Klipper håret hver 5.-6. uke, vasker hver morgen og ellers etter trening, har kort hår som ikke gres eller børstes, bare blåses tørt på 20 sekunder og rufses til med noe voksliknende (matte head fra Fudge). Har aldri hatt slitt hår. Kort hår er roten til alt godt.

Amen!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no