Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikke til ettåringer - heldress eller bukse og jakke?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-16, 11:29   #1
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikke til ettåringer - heldress eller bukse og jakke?

Jeg skal strikke julegaver til to små gutter. De blir begge ett år til våren, så jeg strikker i den størrelsen.

Jeg sliter litt med å bestemme meg for heldress eller bukse og jakke. Begge fikk hentesett (størrelse seks måneder) med bukse og jakke da de ble født. Jeg husker selv at både heldress og bukse og jakke kan være praktisk. Det går kanskje litt kjappere å strikke heldress.

Hva ville dere helst fått?

Og om noen har noen gode tips til mønstre så tar jeg gjerne imot.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 11:46   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke til ettåringer - heldress eller bukse og jakke?

Jeg foretrakk heldresser. Til de var mye eldre enn ett år...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 12:40   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikke til ettåringer - heldress eller bukse og jakke?

Jeg elsket strikkejakker som varte langt ut på våren/sommeren til mine. Hadde heldress om vinteren, men når de kommer til den alderen så sitter de jo en del i vogn, og da var den strikkejakken grei å ha.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 13:31   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikke til ettåringer - heldress eller bukse og jakke?

Jeg liker begge deler, vi har hatt ofte hatt begge deler tilgjengelig i barnehagen, men har nok brukt mest todelt etter fylte ett år. Da kan de bruke bare jakka sammen med dongeribukse når det er tørt, men litt småkjølig, og så begge deler som mellomlag under dress når det blir kaldere. Heldress i sandkassa er litt verre.

Jeg holder på med versjon nummer ørten av Melkers barnehagesett fra Pickles til toåringen nå, det er fort gjort og nydelig i bruk. Ellers elsker han sjøl Nøstebarngenseren Appelsin har laget.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 13:50   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke til ettåringer - heldress eller bukse og jakke?

heldress er innmari praktisk synes jeg. Hadde det helt til de sluttet med bleie i alle fall - og hadde det seinere også (storebror hadde det også i første klasse på skolen)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 13:53   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke til ettåringer - heldress eller bukse og jakke?

Takk alle sammen.

Det blir like ubestemt fremdeles ser jeg. Men da har jeg i hvert fall støtte uansett hva jeg gjør.

Og ja, Matilda, mye fint på Pickles, så jeg får vurdere det. Den Melkerdressen var også veldig søt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 14:42   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke til ettåringer - heldress eller bukse og jakke?

Jeg tror ikke du kan gjøre veldig feil med hverken todelt eller heldress. Strikkeklær er kjempekoselige gaver uansett, og man har bruk for begge deler, som regel! Det todelte settet jeg likte best hadde selebukse. Den var så fin og god at jeg fikk min mor til å strikke en ekstra bukse.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no