Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mobilfri skole?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-13, 17:27   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Mobilfri skole?

Den siste tiden har vi hatt en diskusjon på jobb om vi kanskje må vurdere å bli mobilfri skole. Det er mange argumenter både for og mot, men det er mange som mener at argumentene for å bli mobilfri veier tyngre og tyngre.

Er det noen som har erfaring fra mobilfri skole (ungdomstrinn) og kan si litt om hvordan det fungerer? Kanskje særlig litt om hvordan det gikk da det ble innført? Synes elevene det er greit, er det lett for lærere å håndheve, minsker man alle problemene som man nå har ved den ekstreme bruken av sosiale medier?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 17:55   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Vil det innebære forbud mot å ha med mobil totalt sett?

Det ville jeg syntes var vanskelig. Ofte vil man jo dra et annet sted enn hjem, og da kan det være veldig praktisk å kunne ha den med.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 18:04   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilfri skole?

http://www.nrk.no/ho/skeptiske-til-m...bud-1.11261038

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 18:09   #4
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Vi er jo barneskole, men vi er mobilfri. Elevene kan ha med telefonen i sekken, men vi skal ikke se den eller høre den. Det fungerer utmerket, også med syvendeklassene.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 18:11   #5
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Hos oss er det motsatt, ungdomstrinnet ønsker lov til å ha og bruke mobiler, de ønsker til og med tilgang på trådløsnettverket til skolen. Jeg synes ikke de skal få det, men det er fordi de ikke respekterer regelen slik den er i dag.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 18:14   #6
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Jeg vet den ene ungdomsskolen nettopp har innført, det ble tatt godt i mot av lærere og elevrådet. Men hvordan det fungerer vet jeg ingenting om.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 18:18   #7
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Vi har mobilfrie timer, det fungerer sånn passe. I pauser har de tilgang til trådløst nett og der sitter de da foran hver sin mobil og glor inn i den, ikke spesielt sosialt. Jeg tror ærlig talt ikke vi makter å ta opp kampen mot dette, vi kan ikke slå av nettet, heller.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 18:19   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Så lenge mobilen kan være med men ligge avslått eller på lydløs nederst i sekken og med forbud mot å bruke den i skoletiden, synes jeg det er greit. Altså "mobilfri", ikke mobilfri. Av samme årsak som Tjorven nevner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 18:37   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vi har mobilfrie timer, det fungerer sånn passe. I pauser har de tilgang til trådløst nett og der sitter de da foran hver sin mobil og glor inn i den, ikke spesielt sosialt. Jeg tror ærlig talt ikke vi makter å ta opp kampen mot dette, vi kan ikke slå av nettet, heller.

Vi har også mobilfrie timer. I tillegg er ikke nettverksnøkkelen tilgjengelig for elevene og dermed har de ikke trådløst nettverk på skolen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 18:41   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Vi har også mobilfrie timer. I tillegg er ikke nettverksnøkkelen tilgjengelig for elevene og dermed har de ikke trådløst nettverk på skolen.

Det går jo ikke hos oss, mange elever har med bærbare dingser som de bruker til å skriving, koden vil bli kjent på null komma svisj. Da måtte vi kun tillate skolens egne PC -er og det blir egentlig et problem. Dessuten har svært mange 3G og da er vi jo like langt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 19:29   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vil det innebære forbud mot å ha med mobil totalt sett?

Det ville jeg syntes var vanskelig. Ofte vil man jo dra et annet sted enn hjem, og da kan det være veldig praktisk å kunne ha den med.

Nei, de kan selvsagt ha med mobiltelefonen for bruk før/etter skoletid. Eller altså. Det er iallfall det jeg har tenkt. Vi har ikke kommet så langt at vi har sett på akkurat hvordan det eventuelt skal gjennomføres.

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vi har mobilfrie timer, det fungerer sånn passe. I pauser har de tilgang til trådløst nett og der sitter de da foran hver sin mobil og glor inn i den, ikke spesielt sosialt. Jeg tror ærlig talt ikke vi makter å ta opp kampen mot dette, vi kan ikke slå av nettet, heller.

Ja, de er helt fascinerende hvor lite sosiale enkelte grupperinger er. De snakker ikke med hverandre sånn helt på ordentlig, de bare står og henger og glor ned i hver sin mobil, eventuelt så snakker de sammen om noe som en viser frem på mobilen. Nå når jeg har begynt å legge merke til dette er det helt sykt hvordan de ikke ser ut til å klare å ha mobilen engang 1 cm unna seg i friminuttene.

Det med at vi ikke vil orke å ta kampen er et av argumentene mot å gjøre det. Det er en skole i nærheten som nylig har innført dette, og den ene jeg har snakket med sier at det ikke er så vanskelig. Noen vil jo alltid lure oss, men sånn er det med alt uansett. Vi lar jo ikke elevene røyke på skolen selv om vi vet at vi ikke klarer å følge det opp til enhver tid. På den nevnte skolen kan elevene levere inn mobiltelefonene på begynnelsen av dagen og få de tilbake på slutten av dagen. De som blir tatt med mobil får den ikke tilbake uten at en forelder kommer og henter.

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Vi har også mobilfrie timer. I tillegg er ikke nettverksnøkkelen tilgjengelig for elevene og dermed har de ikke trådløst nettverk på skolen.

Elevene våre har heller ikke koden til nettverket, så de bruker bare 3G. Sånn jeg ser det nå er mobilbruken i timene det minste problemet. I mine timer får de bruke mobil som kalkulator og musikkspiller. Men alle elevene har hver sin bærbare pc, som går an å bruke til begge disse formålene, dessuten finnes det jo både ordentlige kalkulatorer og mp3-spillere.

Det er jo selvsagt mulig at den ekstreme mobilbruken vi har sett nå de siste to ukene roer seg når ask.fm ikke er så nytt og spennende lenger.

Vi har hatt flere tilfeller av nettmobbing nå den siste tiden. Både stygge utsagn og bilder/filming av hetsing av mobbeofre. Vi har elever som nekter å dusje i gymmen fordi andre elever filmer, men de tar det ikke opp med skolen så vi har bare hørt rykter om det via folk som kjenner noen som kjenner noen, osv. Selv har jeg blitt tatt bilde av i en time og lagt ut på instagram. Også har vi jo selvsagt et ekstremt iphone-kjøpepress, og tyverier av telefoner. Og som jeg nevnte, de blir så lite sosiale. Jeg er redd vi lager en generasjon mennesker som ikke vil være i stand til å kommunisere med hverandre eller gjøre noe som helst fornuftig uten å ha mobilen i hånda og sjekke alt mulig støtt og stadig.

På den andre siden så jobber elevene ofte med oppgaver som innebærer filming/bilder, noe de bruker egne mobiler til. Endel elever jobber best med musikk på øret, og bruker den som musikkspiller. Så er det jo selvsagt problemet med hvordan vi skal klare å håndheve forbudet. Og til syvende og sist vil vi jo aldri klare å få bukt med ting som skjer på nettet all den tid elevene har tilgang til mobil og pc til enhver tid ellers i døgnet, så kanskje heller fokuset bør ligge på å lære de en fornuftig bruk. Og nå hadde vi egentlig tenkt å ta i bruk en mobil-app i matematikken.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 19:33   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

http://www.nrk.no/ho/skeptiske-til-m...bud-1.11261038

Ja, se der. Kjekk sak. Selv om tittelen er at en er skeptisk til mobilforbud, synes jeg jo at hele resten av artikkelen taler for et slikt forbud.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 19:44   #13
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Der jeg jobber så er det forbudt med mobil før skoledagen er over, på tturdagene en gang i uken så må mobilen også øeveres inn til voksne før de går på tur. Det er 1-8.klasse dt er snakk om

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 19:51   #14
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobilfri skole?

En kompis av meg har datteren sin på denne ungdomsskolen. http://www.aftenposten.no/familie-og...l#.UkcWZz81A5k Han sier at elevene trives uten mobil på skolen. De har begynt å snakke med hverandre og lærer seg sosialt samvær. Mobbinga er blitt mindre. Jeg syns det er tankevekkende, og er slett ikke negativ til denne type mobilfri skole.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 19:56   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Jeg synes linjen til naboskolen du skisserer er fornuftig og jeg ville gått for en slik løsning i kollegiet. Å lære elevene å være kritiske til egen nett-tid er viktig, tenker jeg, vi ser samme tendens på vgs. Musikk kan de vel høre fra maskinen?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 20:13   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Vår forrige skole var mobilfri, dvs. det var ikke lov å ha med seg i sekken heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 20:22   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Jeg synes skolene bør være mobilfrie. Telefon avslått i sekken eller innelåst i garderobeskap mens skoledagen pågår må være ok, men underveis i skoledagen trenger ikke elevene mobil.
At det kan møte motstand ser jeg for meg. Jeg har snakket med foreldre som synes alt som handler om mobilfrie soner er krenkende overfor ungene og ikke minst så har de ikke mamma tilgjengelig hele tiden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 20:43   #18
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Jeg er for mobilfri skole, men ønsker at mobilen kan bli med slik at den kan brukes etter skoletid. Mulig løsningen der må være å levere den inn ved start av dagen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 20:49   #19
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg er for mobilfri skole, men ønsker at mobilen kan bli med slik at den kan brukes etter skoletid. Mulig løsningen der må være å levere den inn ved start av dagen.

Tja, det blir jo en organiseringsjobb det også, med 4-500 mobiler.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:12   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilfri skole?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Tja, det blir jo en organiseringsjobb det også, med 4-500 mobiler.

Og ikke minst ansvar for store verdier for skolen som de ikke har noe forsikring som dekker om de skulle bli stjålet. Vår skole vil ikke ta ansvar for mobiler ved innsamling, men om ungene har med mobil så må de ligge avslått eller lydløse i sekken. Da har i alle fall hver og en ansvar for sin mobil, men den må jo ligge i sekken og ikke være med i jakkelommer etc. så det er jo allikevel en risiko for at den kan bli borte, men de låser klasserommene i friminuttene når de er ute.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no