Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2014

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-14, 16:53   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøker lest i 2014

Og her er tråden hvor vi oppretter nye innlegg hver gang vi oppdaterer listene våre. Godt leseår!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 18:09   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Hvorfor har vi to? Jaja, jeg foretreller en post for hver nye bok, ellers klarer jeg ikke følge med på hva andre leser. Så jeg slenger meg på denne.

Januar

1. Mark Owen: En tøff dag
Ikke den type bok jeg vanligvis leser, men denne var velskrevet, nøktern og rett frem. Jeg likte den godt. Veldig lettlest, jeg begynte i går kveld og ble ferdig i morges. Mannen kommer til å lese den ferdig i løpet av kvelden.

2. Dag Solstad: Genanse og verdighet

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 18:46   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Vi har to fordi noen liker mora og andre dattera. Jeg liker å bruke begge trådene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 22:24   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Jeg lager meg en plass her, og liker denne tråden best, hvor man lager nytt innlegg for hver nye bok. Det er eneste måten jeg får med meg nye innlegg på. Skriv gjerne hva du syntes om boka også i korte trekk, for jeg bruker deres innlegg som inspirasjon til videre lesning!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 07:34   #5
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar
1. Peter Watts, Beyond the Rift.
Samlede noveller fra en av de mest interessante SF-forfatterne i vår tid. Stor tetthet av ideer, med dyp og nådeløs utforsking av konsekvenser. ("Whenever I feel my will to live becoming too strong, I read Peter Watts" - James Nicoll)

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 09:07   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar

1. Terry Pratchett: Raising Steam. En helt grei Pratchett. Ikke i toppform, men jeg likte denne bedre enn Dodger.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 21:35   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar:
1. Deborah Geary: "A modern witch" - Lettlest, søt og koselig bok. Fortsetter med nr 2. i serien.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 22:30   #8
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Mål 20 bøker - lenge siden jeg har vært i lesemodus, men savner tide da jeg leste masse.

Januar
1. Stemmen av Jørgen Jæger. Krim

Gratis e-bok hos norli.no . Første bok jeg leser av JJ. Absolutt leseverdig krim, som har gitt meg tilbake leselysten

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 22:12   #9
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar: 1. Jan Roar Leikvoll: Bovara. Spesiell og fascinerende bok.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 22:42   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar
1.Sarah Lark - Den lange, hvite skyens land.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 22:33   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar

1. Mark Owen: En tøff dag
Ikke den type bok jeg vanligvis leser, men denne var velskrevet, nøktern og rett frem. Jeg likte den godt. Veldig lettlest, jeg begynte i går kveld og ble ferdig i morges. Mannen kommer til å lese den ferdig i løpet av kvelden.

2. Dag Solstad: Genanse og verdighet (skjønnlitterært pensum)
Jeg tror ikke jeg liker Dag Solstad altså. Denne romanen kunne vært fantastisk, om det ikke var for de enormt lange setningene. Jeg anser meg selv for å være relativt oppegående, men setninger som strekker seg over en hel side, sliter jeg med å følge med på.

3. Sigrid Unset: Kristin Lavransdatter - Kransen (skjønnlitterært pensum)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 22:43   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar

1. To Say Nothing of the Dog, Connie Willis

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 23:18   #13
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Jeg lager meg en plass her, og liker denne tråden best, hvor man lager nytt innlegg for hver nye bok. Det er eneste måten jeg får med meg nye innlegg på. Skriv gjerne hva du syntes om boka også i korte trekk, for jeg bruker deres innlegg som inspirasjon til videre lesning!

Januar:

1. Lydbok: Helene Uri - Den rettferdige: Sterk bok om hvordan man kan bli dømt for noe man ikke har gjort.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 11:29   #14
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar
1. Peter Watts, Beyond the Rift.
Samlede noveller fra en av de mest interessante SF-forfatterne i vår tid. Stor tetthet av ideer, med dyp og nådeløs utforsking av konsekvenser. ("Whenever I feel my will to live becoming too strong, I read Peter Watts" - James Nicoll)
2. Lois McMaster Bujold, Komarr.
Finfin karakterorientert space opera et godt stykke ut i en lang serie. Leser hele greia om igjen med noen års mellomrom.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 11:34   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar:

1. Jon Michelet: Skytteren.

Veldig, veldig god bok. En sjøroman som tar for seg Norges innsats i handelsfarten under andre verdenskrig, i tillegg til kunnskap om krigen og verden for øvrig.


Sist redigert av Skremmern : 09-01-14 kl 08:46.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 11:44   #16
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar
1. Kristina Ohlsson: Tusenfryd

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 20:15   #17
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar

1. To Say Nothing of the Dog, Connie Willis
2. Vinteropptegnelser, Paul Auster

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:14   #18
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar:
1. Deborah Geary: "A modern witch" - Lettlest, søt og koselig bok. Fortsetter med nr 2. i serien.
2. Deborah Geary "A hidden witch" - Fremdeles lettlest, og kanskje litt for søt og koselig, men ikke verre enn at jeg fortsetter med nr. 3.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 23:12   #19
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Jeg lager meg en plass her, og liker denne tråden best, hvor man lager nytt innlegg for hver nye bok. Det er eneste måten jeg får med meg nye innlegg på. Skriv gjerne hva du syntes om boka også i korte trekk, for jeg bruker deres innlegg som inspirasjon til videre lesning!

Januar:

1. Lydbok: Helene Uri - Den rettferdige: Sterk bok om hvordan man kan bli dømt for noe man ikke har gjort.
2. Lydbok: John Boyne - Gutten i den stripete pysjamasen: Enkel, kort og letthørt bok, i kategorien ungdom, men jeg synes den var helt grei for voksne også.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 08:46   #20
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

1. Jon Michelet: Skytteren.

Veldig, veldig god bok. En sjøroman som tar for seg Norges innsats i handelsfarten under andre verdenskrig, i tillegg til kunnskap om krigen og verden for øvrig.

2. Ken Follett: Nålen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no