Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sensor i klær til barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-16, 21:53   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sensor i klær til barn

http://www.vg.no/forbruker/helse/for...ok/a/23600857/

Ja, hva synes dere? Er det greit?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 21:59   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Nei, det er noe av det teiteste jeg har hørt om på en stund. Jeg blir flau på Reima sine vegne. Jeg tviler på det kommer til å slå an.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 21:59   #3
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Nei, jeg ville aldri hatt det. Synes det er nok som måles og evalueres. Lek skal være lek og ikke kobles til prestasjoner i enhver sammenheng.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 22:02   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, det er noe av det teiteste jeg har hørt om på en stund. Jeg blir flau på Reima sine vegne. Jeg tviler på det kommer til å slå an.

Ca. sånn var min reaksjon også. Ærlig talt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 22:23   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, det er noe av det teiteste jeg har hørt om på en stund. Jeg blir flau på Reima sine vegne. Jeg tviler på det kommer til å slå an.



Nå er det noen år siden jeg kjøpte reima sist, men med slike stunt blir det garantert aldri mer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 22:27   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Syns det bare er teit. Akkurat som om det får barna mer ut. Mine unger er nå ute stort sett hver dag, men så er det nå noen dager der været er sånn at det ikke frister noen å gå ut, og da hjelper det vel ikke med en sånn der dress.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 22:51   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Herre verden.

Jeg har sånne unger som lukter mer på blomstene enn å løpe rundt. Det synes jeg ikke det er noe som helst i veien med. Hvis ungene trenger å være mer i aktivitet, så får man ta dem med seg ut og være aktive sammen, da, ikke sitte på rumpa og sjekke app-en, liksom.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 22:52   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Nesten så man skulle tro det var 1.april.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 23:14   #9
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Da kunne man jo bare kjøpt en Fitbit til ungen, om det var et mål. Teit.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 23:34   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Jeg synes også dette virker helt teit. Jeg er dog ikke overrasket over at slikt finnes. Det får meg til å tenke på utviklingen av babycaller. Da eldste var liten hadde de fleste en helt vanlig babycall med lyd, etterhvert ble det nærmest nødvendig med en babycall med kamera og så dukket det opp pustesensorer man kunne feste på barnet. Foreldre ser ut til å bli mer, og ikke mindre, bekymret jo flere duppedingser de kan bruke på barna sine.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 23:39   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes også dette virker helt teit. Jeg er dog ikke overrasket over at slikt finnes. Det får meg til å tenke på utviklingen av babycaller. Da eldste var liten hadde de fleste en helt vanlig babycall med lyd, etterhvert ble det nærmest nødvendig med en babycall med kamera og så dukket det opp pustesensorer man kunne feste på barnet. Foreldre ser ut til å bli mer, og ikke mindre, bekymret jo flere duppedingser de kan bruke på barna sine.

Det er min opplevelse av en del som omgir seg med sånne ting også. At de slett ikke blir beroliget, men oppaset, av tilgangen til informasjon. Det blir som med hjemmedopplerene på SM. Stadige tråder om folk som lå hjemme og lette etter hjertelyd og ikke fant noen ting og ble drit redde. Jeg har gått i motsatt retning og har droppet babycall med mine to siste barn. Eller, vi hadde jo den vi kjøpte til eldste, men den funket ikke lengre. Orket ikke kjøpe en ny.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 23:48   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Helt på trynet!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 00:29   #13
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes også dette virker helt teit. Jeg er dog ikke overrasket over at slikt finnes. Det får meg til å tenke på utviklingen av babycaller. Da eldste var liten hadde de fleste en helt vanlig babycall med lyd, etterhvert ble det nærmest nødvendig med en babycall med kamera og så dukket det opp pustesensorer man kunne feste på barnet. Foreldre ser ut til å bli mer, og ikke mindre, bekymret jo flere duppedingser de kan bruke på barna sine.

Jeg er helt enig i at dette er teit, jeg kjenner også til det med babycall som du nevner og det kan gå i to retninger, enten blir det flere gadgets = flere bekymringer, eller flere gadgets - mindre eget ansvar.

Vil det bli sånn at vi slutter å ser på barnet vårt om det har det bra fysisk og at det får nok fysisk utfoldelse, og begynner å se på dataene i en app i stedet?

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 01:30   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Kommer vi til å kjøpe klærne? Nei. Gidder jeg å ase meg opp over at det har kommet slikt på markedet? Nei. Det forundrer meg absolutt ikke at det har kommet. Så jeg tenker litt sånn whatevs...

Kommer definitivt til å fortsette å kjøpe Reimatec+ tøy til minsten også. Det er rett og slett det beste på markedet er min erfaring. Men altså, uten noe form for sensor i.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 02:05   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Jeg kommer nok heller ikke til å kjøpe klær med sensorer til barna mine. Tenker det er mye jeg kan gjøre for å få dem i aktivitet som jeg ville prøvd før noe sånt. Jeg liker gadgets, men ser ikke helt poenget med en sånn. Skulle jeg først hatt noe sånt på ungene, så tenker jeg at det hadde vært mer praktisk med en klokkelignende ting. Det er jo stor forskjell på hvordan man klær seg utifra vær og jeg ser ikke for meg at de skulle ha mange ulike klær i ulike tykkelser med sensorer. Mine barn bruker jo sikkert 4-5 ulike jakker utifra årstidene og været og de minste har også dresser. I tillegg er det jo ikke akkurat sånn at de ikke beveger seg innendørs.

Jeg kan se poenget i å ha en slags aktivitetsmåler for barn som sliter med å komme i aktivitet som er mer rettet mot barn enn f.eks. fitbit er. Sånn at man fokuserer på aktivitet og ikke oppgir kalorier og har en mer barnevennlig app der man kan tjene seg opp ting ved å være i aktivitet.

Det beste er vel å komme seg i aktivitet selv og få med seg ungene. Og sette litt grenser for stillesittende aktiviteter slik at ungene faktisk finner på litt selv også.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 07:18   #16
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Ikke overrasket over at det finnes. Og det finnes sikkert folk som kommer til å kjøpe det også. Men litt overraska over at det er Reima som står bak.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 11:41   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Jeg ser for meg foreldre hente i barnehage og påpeke at deres barn ikke har vært nok i aktivitet i dag. "Hun satt stille en halv time i utetiden i dag" Og så ser jeg for meg de ansatte i barnehagen stå og veive med dressene for at de skal klokke inn nok aktivitet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 11:47   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Jeg er ikke et snev overrasket, og flirer av ganske dyktig finsk sjef som klarte å snu dette til at "dere nordmenn er jo så flinke, tenk om alle hadde vært som dere!"


Og barnehagedressveiving! Ser det levende for meg!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 12:16   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, det er noe av det teiteste jeg har hørt om på en stund. Jeg blir flau på Reima sine vegne. Jeg tviler på det kommer til å slå an.

Jepp. (Og barna har nylig fått utebukse og regnjakke fra Reima! Jeg angrer!)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 12:34   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Jeg syns det er skikkelig dustete. Men det syns jo mange om appen som kan overvåke barnet via mobilen i staren også. Nå syns mange at den bare er såååå praktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no