Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa, var?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-16, 18:55   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

I og med jeg ikke har hørt hva dette var et tilsvar til, er det vanskelig å si om hun fordummet debatten eller bare kjørte videre i samme gata (er det noen i diskusjonen her som har hørt lydsporet?).

Jeg er enig i at man ikke trenger å ha solgt sex for å ha en mening om det, men jeg har innimellom inntrykk av at enkelte tenker at det å selge sex er helt OK hvis det er trygt og "renslig" (dårlig ord, men jeg tenker her på at man feks har faste, ikke-voldelige kunder). Jeg tenker at en slik oppfatning er naiv og ... tja, tar vekk hva som er essensen i å selge seg - man mister sin menneskeverdighet, man blir rett og slett mindre verd som menneske, fordi at man er en vare.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 18:56   #22
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Krenka er en ting, en annen ting er at det ikke er relevant for debatten i det hele tatt. Må man virkelig suge pikk dagen lang for å ønske noe annet en den harde kjerne?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 18:59   #23
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes hun er en dust, selv om jeg ikke blir krenket.

Tja. Jeg synes absolutt ikke det var lurt å si dette, og jeg er enig i at hun fremstår som alt for ... "over the top" i media. Jeg er også enig i at det er lov å være uenig i parolene. Også enig i at man ikke trenger å ha vært prostituert for å ha en mening om sexkjøpeloven.

Men jeg synes ikke det var så forferdelig sagt, og det var jo helt innenfor kontekst. Hadde de vært uenige om noe annet enn prostitusjon hadde det jo vært veldig merkelig å si noe slikt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 18:59   #24
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Jeg blir bare opprørt over at dette liksom er en ok måte å diskutere på, uavhengig alder. Man drar en generell debatt ned på et personlig nivå, med bruk av stygge ord attpåtil. De blur fratatt retten til å ha en mening fordi de ikke har sugd pikk?? Hva ER det for et argument?? Det er da MANGE som er i tvil om sexkjøpsloven er ok for de som selger sex.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:00   #25
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Lydklipp: http://radionova.no/artikkel/amper-s...te-for-8--mars

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:02   #26
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg blir bare opprørt over at dette liksom er en ok måte å diskutere på, uavhengig alder. Man drar en generell debatt ned på et personlig nivå, med bruk av stygge ord attpåtil. De blur fratatt retten til å ha en mening fordi de ikke har sugd pikk?? Hva ER det for et argument?? Det er da MANGE som er i tvil om sexkjøpsloven er ok for kvinnene.

Jeg tenker at du tolker dette på en helt annen måte enn meg. Jeg forstår det ikke slik at Jaquesson nekter dem å ha en mening fordi de er unge og ikke har "sugd pikk," Hun drar vel heller en "prøv å suge ti pikker hver dag og se om du ville likt det så godt" for å understreke et poeng.

Men selvsagt er jeg enig med deg i at dette ikke nødvendigvis er et eksempel til etterfølgelse i en debatt, men spørsmålet i HI var "hvor ille var det KJ sa?" og mitt standpunkt er "ikke kjemmeille."
Det ville f. eks vært interessant å høre hvor krenket folk ville blitt av en sånn uttalelse, mange ville nok ikke reagert så sterk, settingen og tema tatt i betraktning.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:03   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Jeg synes ikke setninga i seg selv er ille. Men å forsøke å vri en debatt om nyanser til å dreie seg for eller mot noe alle er imot er fordummende og irriterende.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:05   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg blir bare opprørt over at dette liksom er en ok måte å diskutere på, uavhengig alder. Man drar en generell debatt ned på et personlig nivå, med bruk av stygge ord attpåtil. De blur fratatt retten til å ha en mening fordi de ikke har sugd pikk?? Hva ER det for et argument?? Det er da MANGE som er i tvil om sexkjøpsloven er ok for de som selger sex.

Jeg er absolutt enig i at det ikke er noen stas med hersketeknikker. Men jeg er overrasket over at det er mer grusomt å "kneble" folk med at de ikke har sugd pikk, enn at de er for unge/for gamle/ikke norsk/ikke kan nok fremmedord? (Faktisk synes jeg det siste er verre, for det er tydeligvis mer akseptert).

Kritikken i media har ikke gått så mye på hersketeknikker synes jeg som at det var krenkende og/eller at vedkommende var 17 år.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:05   #29
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Men poenget er jo ikke om man liker å suge pikk. Poenget er uøik oppfatning av hva som er tryggest og hva som skal stå på parolet i et tog.

Og i denne debatten ble man spurt om hva man selv syntes, og dette er mine synspunkter, uavhengig hva media har trukket frem.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:05   #30
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Kari Jaquesson kunne jo prøve både å være gateprostituert og ansatt ved et bordell og se hva hun foretrekker. Sånn for å legge seg på hennes retorikk.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:06   #31
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tenker at du tolker dette på en helt annen måte enn meg. Jeg forstår det ikke slik at Jaquesson nekter dem å ha en mening fordi de er unge og ikke har "sugd pikk," Hun drar vel heller en "prøv å suge ti pikker hver dag og se om du ville likt det så godt" for å understreke et poeng.

Ja, kjenner jeg nesten må høre lydklippet. (Leser helst nyheter og hører lite og ser lite)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:08   #32
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Kari Jaquesson kunne jo prøve både å være gateprostituert og ansatt ved et bordell og se hva hun foretrekker. Sånn for å legge seg på hennes retorikk.

Jeg tror faktisk ikke det er så stor forskjell på selve prostitusjonen. Jeg er enig i at en bordell gir mer "ytre rammer" og sikkert er tryggere, men jeg tror den skaden de som er prostituert får går mer på at de er til salgs.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:09   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes hun er en dust, selv om jeg ikke blir krenket. Som Storm sier, hun prøver å fremstille debatten som for eller i mot prostitusjon per se, mens uenigheten går på hvordan man best skal beskytte kvinnene.

Jeg synes hun er nokså lavpannet, hun blir bare verre og verre, egentlig.

:rett fra levra sjæl:

Helt enig. Det er en kjip (og vulgær, men det er en annen ting) form for hersketeknikk. Jeg synes ikke det hun sa, altså ordene, var så ille i seg selv, men reagerer mest på at det er en latterliggjørende avsporing av debatten som i tillegg antagelig ble opplevd som ganske aggressiv av dem hun snakket til. Jeg ville betakket meg for å skulle ha noe mer å gjøre med folk som behandlet meg på den måten.

Jeg synes dessuten det er både ekstra dårlig gjort og ekstra dumt av voksne, kvinnepolitisk engasjerte damer å bruke dumme, vulgære hersketeknikker overfor yngre kvinner som er uenig med dem i sak. Jeg synes det ville være svært ønskelig å få flere unge kvinner med i debatten omkring kvinnesak og feminisme, og med å oppføre seg som dette, oppnår man det stikk motsatte.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:10   #34
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Dette er bare enda et tegn på hvor snille og hyggelige (og naive) dagens ungdom er på vei til å bli. Særlig når man ser det sammen med han guttungen som sendte støttemelding til statsministeren fordi han syns hun fikk for mange stygge kommentarer.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:11   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Dette er bare enda et tegn på hvor snille og hyggelige (og naive) dagens ungdom er på vei til å bli. Særlig når man ser det sammen med han guttungen som sendte støttemelding til statsministeren fordi han syns hun fikk for mange stygge kommentarer.

Hva mener du her? Hva er det som er et tegn på at ungdom er på vei til å bli hyggelige og naive?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:11   #36
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes dessuten det er både ekstra dårlig gjort og ekstra dumt av voksne, kvinnepolitisk engasjerte damer å bruke dumme, vulgære hersketeknikker overfor yngre kvinner som er uenig med dem i sak. Jeg synes det ville være svært ønskelig å få flere unge kvinner med i debatten omkring kvinnesak og feminisme, og med å oppføre seg som dette, oppnår man det stikk motsatte.

Akkurat dette gjelder jo alle viktige temaer (... tenk på politikere ... Sandberg, Listhaug, Støre, har inntrykk av at det viktigste er å fordumme debattene generelt sett)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:11   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Dette er bare enda et tegn på hvor snille og hyggelige (og naive) dagens ungdom er på vei til å bli. Særlig når man ser det sammen med han guttungen som sendte støttemelding til statsministeren fordi han syns hun fikk for mange stygge kommentarer.

De burde meldt seg inn i et forum som FP og fått så hatten passet opp til flere ganger i uken.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:12   #38
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Jeg syns KJ er uspiselig, og blir ikke overrasket over at hun skyter ned forsøk på saklig og nyansert debatt med lettvinte spissformuleringer.

Akkurat det hun sa syns jeg var greit nok og ikke så krise at det burde bli avisoppslag av det. Såpass får folk tåle.

Men jeg syns det blir rimelig usaklig å skyte ned (mye yngre) deltakere som vil forsøke å ta en politisk debatt om nettopp politiske paroler. Og når det kommer til konstruktiv debatteknikk og bred oppslutning om kvinnesaker, syns jeg at hun som en erfaren mediepersonlighet burde håndtert mye bedre. Her på forumet har gjør vi som regel i det minste et ønske om å gi nye brukere litt slækk for å stille spørsmål som for oss er opp- og avgjort, og det kunne KJ også ha kostet på seg.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:16   #39
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror faktisk ikke det er så stor forskjell på selve prostitusjonen. Jeg er enig i at en bordell gir mer "ytre rammer" og sikkert er tryggere, men jeg tror den skaden de som er prostituert får går mer på at de er til salgs.

Ja, det er jo nettopp dette som diskuteres og veies opp mot hverandre. Tryggheten (det foregår jo forferdelig mye vold mot prostituerte) opp mot signaleffekten ved at det er ulovlig og ikke akseptabelt. Det betyr jo ikke at de som vektlegger trygghetsaspektet mener at prostitusjon er så nydelig akkurat.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 19:17   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ille synes du det Kari Jaquesson sa var?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Akkurat dette gjelder jo alle viktige temaer (... tenk på politikere ... Sandberg, Listhaug, Støre, har inntrykk av at det viktigste er å fordumme debattene generelt sett)

Absolutt. Men når man spesifikt er engasjert i kvinnesak, synes jeg det er ekstra irriterende at man går inn for å bølle og "skremme vekk" unge kvinner som er spesifikt interessert i kvinnerelaterte politiske spørsmål.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no