Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny tråd: Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-08, 10:57   #41
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Peter Høeg: Kvinnen og apen, etter anbefaling og utlån fra min bror.

Denne boken, på dansk - kvinden og aben - måtte jeg analysere tvers igjennom på muntlig eksamen i nordisk litteratur. Meget fascinerende bok.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 11:02   #42
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Denne boken, på dansk - kvinden og aben - måtte jeg analysere tvers igjennom på muntlig eksamen i nordisk litteratur. Meget fascinerende bok.

På grunnfag, eller? Jeg synes det går litt trått foreløpig, men har ikke kommet så langt ennå. (Jeg sliter alltid litt med bøker hvor jeg ikke greier å holde styr på personene i begynnelsen. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 11:13   #43
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å, det er en helt spesielt fantastisk bok! Ikke sikkert alle vil synes den er fantastisk bra, men at den er fantastisk, burde være udiskutabelt. Men den er utrolig ordrik og intens. Og tar nok en stund å komme inn i, ja. Jeg var så "mettet" etter å ha lest den at jeg ikke klarte å komme i gang med neste bok i trilogien, men jeg skal definitivt lese hele.

Jeg kan godt forstå den følelsen av mettethet. Jeg er kommet en god del videre nå, og vet fremdeles ikke om jeg liker den, eller om jeg bare er så overgitt at jeg holder ut av ren nysgjerrighet på hva dette er for noe, egentlig.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Special topics in Calamity Physics

Fin bok!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 11:25   #44
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Jeg har akkurat begynt på Kineseren av Henning Mankell. Tror det blir bra.

Shamu: Hodejegeren er ikke en del av Harry Hole serien, den bør du lese fra begynnelsen av siden en del av historien er fortsettelse av den forrige boken.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 12:01   #45
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

På grunnfag, eller? Jeg synes det går litt trått foreløpig, men har ikke kommet så langt ennå. (Jeg sliter alltid litt med bøker hvor jeg ikke greier å holde styr på personene i begynnelsen. )

Ja, på grunnfag. Vi hadde en dansk professor som underviste i denne boken og jeg lærte enormt mye av ham. Leste boken igjen noen år etter og fikk en ny opplevelse

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 20:11   #46
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Nå er jeg såvidt begynt på Hodejegeren av Jo Nesbø. Jeg er veldig fan av bøkene om Harry Hole, så jeg er veldig spent på hva jeg vil syns om Roger Brown.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 23-08-08, 22:01   #47
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Skal i gang med 3. Stieg Larsson når jeg legger meg- gleder meg.

Nettopp ferdig med en bok som het Adresse Oslo Vest av Jens Frydenlund: Ufattelig kjedelig og intetsigende bok. Kan ikke anbefales

rine er ikke aktiv  
Gammel 23-08-08, 22:09   #48
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Jeg leser to bøker for øyeblikket.

Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón og Skråninga av Carl Frode Tiller

Flotte bøker på hver sin måte, men jeg kjenner jeg må jobbe litt med meg selv for å godta det malende språket i Vindens skygge.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv  
Gammel 23-08-08, 22:14   #49
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.805
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Jeg greier aldri å lese bare en bok om gangen dessverre. Nå leser jeg Atonement, en biografi om Heath Ledger, Hodejegerne, og No time for goodbye av Linwood Barclay. "Noen" gikk litt amok på Bookworld i ferien ja.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 24-08-08, 08:31   #50
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Jeg kjøpte Bly av Lars Saabye Christensen i går, så leser annenhver gang i den og den første Stieg Larsson

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 24-08-08, 08:34   #51
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Stieg Larssons 2.bok: Jenta som lekte med ilden.

Det gjør jeg også. Selv om jeg syns denne er lettere å lese enn den første så kommer jeg likevel ikke helt i gang. Satser på at mørke høstkvelder fører leselysten tilbake.

polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 24-08-08, 22:39   #52
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Er nettopp ferdig med Eat pray love. Helt fantastisk bok. Traff meg veldig. Gråt litt faktisk...
Kan anbefales på det sterkeste.
Venter på "Conversations with God" fra Amazon.. Gleder meg veldig til å ta fatt på den boken.

*tutta som fordyper seg i "meningen med livet bøker" for tiden *

 
Gammel 24-08-08, 22:40   #53
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Jeg har tatt pause i Titus Groan, og leser Mort av Terry Pratchett.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv  
Gammel 24-08-08, 22:42   #54
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Her leses Murakamis bok "Øst for solen, syd for grensen" (var det riktig navn på boka forresten?).

Guava er ikke aktiv  
Gammel 24-08-08, 22:43   #55
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Leste ut Stieg Larsson trilogien i dag, og føler et tomrom nå. Vil lese mer, men er redd det meste kan bli nedtur ret etter disse bøkene. :helfrelst:

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv  
Gammel 24-08-08, 23:03   #56
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Hører Snømannen av Jo Nesbø på lydbok. Jeg liker egentlig ikke krim... Tove Nilsen ligger fremdeles på nattbordet. Sommeren 2005. Litt vel nyskilt-kvinne-prøver-ikke-å-være-euforisk-i-moden-hodestups-forelskelse foreløpig...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv  
Gammel 24-08-08, 23:21   #57
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Jeg driver og leser opp igjen Earthsea-kvartetten til Ursula LeGuin. Ellers fant jeg akkurat igjen Special Topics in Calamity Physics som jeg begynte på i vår en gang og så klarte å rote bort! Den hadde havna i ei eske med noen bøker jeg stuva bort og ikke har fått rydda opp i før nå. Vel, nå er den dukka opp så da fortsetter jeg på den.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 25-08-08, 07:27   #58
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

jeg leser 'Innsirkling' av Carl Frode Tiller. Dvs har akkurat begynt, så jeg vet ikke helt hva jeg synes.

'Bisettelsen' ligger på vent, men bør vel lese Beatles og Bly igjen først, da det er så lenge siden jeg har lest dem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 25-08-08, 08:38   #59
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Den trettende fortellingen av Diane Setterfield.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 25-08-08, 08:59   #60
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Jeg har akkurat oppdaget at lydbøker er genialt på mp3-spilleren. Dessverre har (det ganske dårlige) utvalget av bøker på mitt lokale bibliotek vært svært førende for høreutvalget i det siste.

Jeg har bittelitt igjen av hørespillet Hamlet, innlastet er så Lucie av Amalie Skram og Fuglane.

Hvor laster du ned bøker da, Aminta?

daffy er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
bøker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no