Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Elleveåring på ti timers togtur alene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 11:28   #201
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Min 02-er hadde storkost seg, og antagelig regulert fint en miks av lesing, høre på musikk, spilling og å leke med figurer på brettet foran seg. (Han leker fortsatt fantasileker med figurer, noe jeg syns er helt fantastisk. )

04-eren hadde kjedet seg dønn ihjel av mangel på selskap, også når hun blir 11, tror jeg.

Minsten regulerer ikke spilling selv på samme måte som de store, og reguleres generelt kraftigere enn vi må med dem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 18:38   #202
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, det må jo selvfølgelig hver enkelt familie regulere selv. Jeg mener ikke å ha noen fasit, jeg syns bare ikke det er spesielt bakstreversk og teknologifiendtlig å ikke ha totalt fri flyt av elektroniske spill på reise.

Nei, men det er jeg ikke uenig i heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 18:44   #203
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner det der med å ikke kunne komme seg unna altså, det kan også være en slitsom medpasasjer. Som i eldre dame bak seg som snakker høyt i mobilen og nekter deg å legge setet bakover og synes at små barn er til for å oppdras høyt og mye.
Og slike ting er med i det jeg tenker på som litt dårlig gjort. Hvis det imidlertid er en elleveåring som veldig gjerne vil selv og som vet hva han går til tenker jeg at det ikke er uforsvarlig.

Enig med Katta- det kan være litt "dårlig gjort", ikke uforsvarlig eller uhørt. Jeg er ikke spesielt overbeskyttende, men jeg hadde nok ikke sendt min 11-åring alene med tog i så mange timer hvis jeg kunne unngått det, nettopp fordi han neppe har forutsetning for å vite hva han går til.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 15:46   #204
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg ville ikke latt ungen være alene hjemme i så mange timer, og da syns jeg det er uaktuelt å være alene på et tog et sted så lenge. Bare det, egentlig, er nok for meg.

I tillegg kommer at jeg ikke stoler på at alt går greit med NSB. Jeg er ikke bekymret for at ungen klarer seg i setet sitt. Men jeg vet at dersom en situasjon oppstår, og toget blir omdirigert til buss el.l., vil de fleste ha mer enn nok med seg selv om ikke andres unger ved siden av, det er ganske kaotisk med beskjeder og selv om mine barn er oppegående nok er det ikke gitt at de med masse stressa voksne som "krever" konduktøren vil kunne rope "høyt nok" til å få hjelp.

Å bli dugandes mennesker dreier seg om helt andre ting for meg. Å ta ansvar for at ting blir gjort, lære seg vask, matstell og ha orden rundt seg, å kunne håndtere økonomi på kort og lang sikt, å få venner og å kunne både bli uvenner og skvære opp igjen, å reise på turer og leire uten foreldre osv.

For meg er det fint lite å lære av å sitte på et tog i 10-11 timer. Men det er meg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 19:03   #205
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Buss for tog og annet NSB-surr kan jo være utfordrende nok for voksne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no