Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmerett for utenlandske statsborgere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-07, 23:52   #1
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Stemmerett for utenlandske statsborgere

Min mann er amerikansk, han har bodd i Norge i litt over et år. Om to år har han bodd her i tre år, og da får han stemmerett. Da er han med på å avgjøre hvordan vi skal gjøre ting i Norge, selv uten å være norsk statsborger.

Selv bodde jeg, som norsk statsborger, i Usa i nesten 13 år, med oppholds- og arbeidstillatelse. Det ga meg ikke det privilegium å stemme, og det synes jeg er helt greit. Jeg synes ikke det er riktig at min mann eller andre utenlandske statsborgere skal få denne retten, selv om de har bodd her i Norge aldri så lenge.

Hva synes dere?

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 23:55   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Han får kun stemmerett ved lokalvalg og jeg syns det er helt greit at fastboende borgere i Norge over lengre tid har rett til å være med på å påvirke sin egen hverdag.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 23:55   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Er man skattebetaler og bidrar i det norske samfunnet synes jeg det er helt greit at mennesker med annet statsborgerskap får stemmerett.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 23:55   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Han får bare rett til å stemme i kommunevalget, og det synes jeg er helt greit.
Han bor jo her han også!

På samme måte fikk jeg som norsk statsborger stemmerett i Sverige da jeg bodde der, enda jeg ikke hadde bodd der et år en gang.

I lokalvalgene må lokalbefolkningen få være med og bestemme, enten de er ene eller hitt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 07:58   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Min samboer er fra New Zealand, men har betalt skatt til Norge i 12 år. Jeg synes det er på sin plass at han skal få stemme ved kommunevalg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 08:13   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Er man skattebetaler og bidrar i det norske samfunnet synes jeg det er helt greit at mennesker med annet statsborgerskap får stemmerett.

Enig. Det er jo her man bor og her man påvirker av de forandringer som resultatet av et valg ofte medfører.

Jeg syns egentlig at det er rart at man ikke etter f.eks. 10 år får lov å stemme i stortingsvalget også.

Svenske Pelen

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 08:26   #7
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Min samboer er fra New Zealand, men har betalt skatt til Norge i 12 år. Jeg synes det er på sin plass at han skal få stemme ved kommunevalg.

Men det får han vel? Min har bodd i Norge i nesten 7 år nå, og er ikke norsk statsborger enda. Men han fikk stemme i går, fordi han har vært registrert bosatt i Norge de siste tre årene.

Jeg syns det er helt greit at de som bor i Norge i lenger perioder får lov til å være med å bestemme i lokalvalg. Mange kan bo her i mange år uten å skifte statsborgerskap, av ulike grunner. Jeg syns det er helt greit at de kan være med å bestemme over hvem som skal styre lokalt.

Jeg er også enig med Pelen i at man etter å ha vært fast bosatt i Norge i feks 10 år sammenhengende skal kunne stemme ved Stortingsvalg.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 08:30   #8
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Jeg er utenlandsk statsborger, og har bodd her i noen år nå. Jeg betaler skatt på lik linje med deg. Kan du bare gi meg ett argument til hvorfor jeg ikke skal få lov å bestemme noe i mitt lokalmiljø?

Det var noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 08:31   #9
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Jeg synes det er helt kurant at utenlandske statsborgere som har bodd en tid i Norge kan få stemme ved kommune- og fylkestingsvalg. For min del kunne de gjerne få stemt ved stortingsvalg også. Valgdeltakelsen er så lav at det hadde bare vært berikende, tror jeg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 08:44   #10
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Min mann er amerikansk, han har bodd i Norge i litt over et år. Om to år har han bodd her i tre år, og da får han stemmerett. Da er han med på å avgjøre hvordan vi skal gjøre ting i Norge, selv uten å være norsk statsborger.

Selv bodde jeg, som norsk statsborger, i Usa i nesten 13 år, med oppholds- og arbeidstillatelse. Det ga meg ikke det privilegium å stemme, og det synes jeg er helt greit. Jeg synes ikke det er riktig at min mann eller andre utenlandske statsborgere skal få denne retten, selv om de har bodd her i Norge aldri så lenge.

Hva synes dere?

Jeg er enig med deg.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 08:50   #11
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg er enig med deg.

Men hvorfor? :tar frem roperten:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 08:58   #12
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Min far har bodd her i over 30 år, og er enda ikke norsk, han gidder ikke, men stemmer ved hvert eneste lokalvalg. Han synes imidlertid det er veldig urettferdig at ikke de som feks har bodd her like lenge som kravet til statsborgerskap, ikke skal få lov til å stemme ved stortingsvalg, fordi han vil stemme ved stortingsvalg også, siden han bor i Norge, har betalt skatt her i over 30 år, og valgene preger hans framtid også.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:16   #13
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Min mann er dansk er født og oppvokst i Norge. Han kan stemme på kommunevalget og det synes vi at det er helt greit.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:24   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Min far har bodd her i over 30 år, og er enda ikke norsk, han gidder ikke, men stemmer ved hvert eneste lokalvalg. Han synes imidlertid det er veldig urettferdig at ikke de som feks har bodd her like lenge som kravet til statsborgerskap, ikke skal få lov til å stemme ved stortingsvalg, fordi han vil stemme ved stortingsvalg også, siden han bor i Norge, har betalt skatt her i over 30 år, og valgene preger hans framtid også.

Men dersom han ikke gidder å ta norsk statsborgerskap - hvorfor skal en da få stemmerett ved stortingsvalg. Dersom han mener at den norske framtida er hans, hvorfor kan han ikke "bli norsk" da?

Er enig i dagens lovgivning om at tre års botid gir stemmerett ved lokalvalg, og at norske statsborgere får stemme ved stortingsvalg. Er forøvrig ikke enig i at selv om en får norsk statsborgerskap så kan en sjelden eller aldri bli "norsk", men det er vel ikke så mye å gjøre med.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:29   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Jeg synes det er rimelig at man får stemme ved lokalvalg og dermed har lokal påvirkningskraft når man er vel etablert i Norge. Man betaler jo skatt og avgifter, barna går på skole her, man reiser med kollektivtrafikken og kjører bil og har i det hele tatt ønsker og behov i forhold til hvordan offentlige midler brukes. Stemmerett (og valgbarhet) ved stortingsvalg synes jeg derimot skal være forbeholdt norske statsborgere - det er litt det som er statsborgerskap, synes jeg. Stortinget vedtar og endrer lover, inkludert Grunnloven, og det synes jeg prinsipielt ikke utenlandske statsborgere skal ha innflytelse over. (Kravene for statsborgerskap kan man derimot gjerne diskutere.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:29   #16
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Min far har bodd her i over 30 år, og er enda ikke norsk, han gidder ikke, men stemmer ved hvert eneste lokalvalg. Han synes imidlertid det er veldig urettferdig at ikke de som feks har bodd her like lenge som kravet til statsborgerskap, ikke skal få lov til å stemme ved stortingsvalg, fordi han vil stemme ved stortingsvalg også, siden han bor i Norge, har betalt skatt her i over 30 år, og valgene preger hans framtid også.

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Men dersom han ikke gidder å ta norsk statsborgerskap - hvorfor skal en da få stemmerett ved stortingsvalg. Dersom han mener at den norske framtida er hans, hvorfor kan han ikke "bli norsk" da?

Jeg er enig med Tink. Hvis han vil ha stemmerett, får han gidde å bli norsk.

Jeg synes det er helt på sin plass at folk har stemmerett ved lokalvalgene der de bor, uansett statsborgerskap.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:34   #17
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Men dersom han ikke gidder å ta norsk statsborgerskap - hvorfor skal en da få stemmerett ved stortingsvalg. Dersom han mener at den norske framtida er hans, hvorfor kan han ikke "bli norsk" da?

Er enig i dagens lovgivning om at tre års botid gir stemmerett ved lokalvalg, og at norske statsborgere får stemme ved stortingsvalg. Er forøvrig ikke enig i at selv om en får norsk statsborgerskap så kan en sjelden eller aldri bli "norsk", men det er vel ikke så mye å gjøre med.

Så hvis du flytter til et annet land og akter å bli der, så ville det vært en selvfølge for deg å gi opp ditt statsborgerskap?

Vel, for meg er det ikke sånn. Mitt statsborgerskap er en viktig del av min identitet, og jeg akter ikke å gi opp det. Er det da ensbetydende med at jeg ikke øsnker å bli integrert og ergo ikke skal ha rett til å stemme?

Det er en veldig merkelig og fryktelig nasjonalistisk holdning. Vil du ha noe å si, ja se å bli norsk da.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:36   #18
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Det er først nå jeg ser at Tink likevel gjerne vil gi meg stemmerett ved lokalvalg, jeg hoppet over denne setningen første gang jeg leste innlegget.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:38   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Så hvis du flytter til et annet land og akter å bli der, så ville det vært en selvfølge for deg å gi opp ditt statsborgerskap?

Vel, for meg er det ikke sånn. Mitt statsborgerskap er en viktig del av min identitet, og jeg akter ikke å gi opp det. Er det da ensbetydende med at jeg ikke øsnker å bli integrert og ergo ikke skal ha rett til å stemme?

Det er en veldig merkelig og fryktelig nasjonalistisk holdning. Vil du ha noe å si, ja se å bli norsk da.

Som Skilpadda sier, det å være med på å bestemme nasjonalforsamlingens sammensetning, bør være et privilegium forbeholdt et lands borgere. Jeg syns ikke det er nasjonalistisk.

Lokalvalg er annerledes, for der vedtas ikke lover osv.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:38   #20
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg er utenlandsk statsborger, og har bodd her i noen år nå. Jeg betaler skatt på lik linje med deg. Kan du bare gi meg ett argument til hvorfor jeg ikke skal få lov å bestemme noe i mitt lokalmiljø?

Det var noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

Signerer denne.

Forøvrig så syns jeg ikke forslaget til Pelen er så dumt

:Martis 22 år i Norge:

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no