Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når får man en husmor-tittel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 21:47   #21
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

For meg så er man husmor når man er hjemmeværende med små barn, vasker, lager mat fra bunnen av og disker opp for mannen når han kommer "sliten" hjem fra kontorarbeidet sitt

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:52   #22
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

strøket et lass med t-skjorter til ungene



Du er husmor. Ingen tvil.

husmor (f), kvinne som stryker t-skjorter

Altså, er det vanlig å stryke t-skjorter?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:55   #23
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.


Altså, er det vanlig å stryke t-skjorter?

Næsj, ikke om du ikke har noe annet å bruke tiden din til, og det har du vel?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 22:24   #24
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du virker litt nedlatende i dine uttalelser, kisha. Jeg irriterer meg hvertfall over svarene dine. (Og jada, jeg vet at dette er en tråd om hva vi selv legger i begrepet.)

Jeg er hjemmeværende (og etter din definisjon "husmor"), men det betyr ikke at jeg stryker klær og vasker gulv hele dagen. Her er dagen fulle av utendørsaktiviteter, og jeg kommer hjem en halv time før mannen slutter på jobb, som jeg da bruker på å lage middag. Så ettermiddagen og kvelden brukes på husarbeid ...

Beklager. Jeg var i en stresset tilværselse med full jobb, unger, møtevirksomhet i jobb, FAU og noen andre verv, og i tillegg husmor. Derfor kanskje litt nedlatende. Jeg var husmor i tillegg til alt det andre.

Jeg er ikke overlegen i forhold til de som ier hjemmeværende, for all del. Jeg er selv hjemmeværende for tiden, men ikke utføre så mange huslige sysler. Derfor kan jeg ikke kalle meg husmor nå.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 23:27   #25
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg definerer meg selv som fulltidsstudent, men grunnen til at jeg spurte, var at en venninne påsto at jeg var blitt helt husmor
Jeg fortalte henne hva jeg hadde gjort etter skolen i dag - vasket 2 maskiner med tøy, strøket et lass med t-skjorter til ungene, brettet tøy og ryddet vekk, laget masse hjemmelaget fiskegrateng samtidig som jeg laget middag i dag (kokt fisk), og frøs ned.
I tillegg har jeg støvsuget i stua, vasket kjøkkengulvet - og stekt vafler til to sultne gutter

Da var jeg plutselig blitt husmor visst?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Du ER husmor, ingen tvil om det!



Jeg assosierer begrepet "husmor" med en som legger all sin energi i husarbeid. Altså en gammeldags kvinnefigur som legger all sin ære i grønnsåpelukt, strøkne klær og tellekanter i skapet. Med middagen ferdig til barn og mann er hjemme - samtidig som huset skinner av ren glans.

Noe jeg aldri vil kunne leve opp til - og noe jeg oppfatter at de færreste kvinner identifiserer seg selv med i dag.

:ser for seg femti-tallsbilder av glorifiserte husmødre:

Å være hjemmeværende er for meg -som for skilpadda - noe annet - noe med et større innhold enn akkurat bare selve husarbeidet.

PS: DU - Sjugger - er mer et overmenneske i mine øyne :beundrer:
Studerer ikke du medisin, da?

  Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 00:05   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

De fleste som er hakket flinkere enn meg, får betegnelsen svært god husmor av undertegnede.........
Ergo, det skal svært lite etter min standard.

Signerer denne jeg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 13:53   #27
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Ja,ja uansett hva man velger å legge i begrepet husmor vil jeg nok aldri bli en bra en. Jeg er for lat og for lite intressert. Det mangler ikke på evnene, men på lysten til å bedrive husmoderlige syssler.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 17:23   #28
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg har strøket julegardiner i dag og handlet ingredienser til fårikål. Det nærmer seg, det?

Julegardiner i sept?
Håper du ikke har tenkt å henge dem opp nå. Litt for tidlig selv om mann er en "overaktiv husmor".

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 17:33   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Julegardiner i sept?
Håper du ikke har tenkt å henge dem opp nå. Litt for tidlig selv om mann er en "overaktiv husmor".

Jeg tipper hun er i ferd med å pakke dem ned.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 17:47   #30
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tipper hun er i ferd med å pakke dem ned.

Da er mann vel ikke av de mest aktive husmødrene

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 18:13   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når får man en husmor-tittel?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.



Jeg assosierer begrepet "husmor" med en som legger all sin energi i husarbeid. Altså en gammeldags kvinnefigur som legger all sin ære i grønnsåpelukt, strøkne klær og tellekanter i skapet. Med middagen ferdig til barn og mann er hjemme - samtidig som huset skinner av ren glans.

Noe jeg aldri vil kunne leve opp til - og noe jeg oppfatter at de færreste kvinner identifiserer seg selv med i dag.

:ser for seg femti-tallsbilder av glorifiserte husmødre:

Å være hjemmeværende er for meg -som for skilpadda - noe annet - noe med et større innhold enn akkurat bare selve husarbeidet.
Studerer ikke medisin nei, men satser på å være medisinerens håndtlanger etter hvert

PS: DU - Sjugger - er mer et overmenneske i mine øyne :beundrer:
Studerer ikke du medisin, da?

Jeg legger definitivt IKKE all min energi i husarbeid. Det er det alt for kjedelig til. Jeg får faktisk tid til en del andre ting også - som å sitte her f.eks hehe, og jeg er også sammen med barna mine før de legger seg. Så jeg kan gå med på at jeg er halvveis husmor

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no