Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hunder som går løs med eier

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 21:32   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.380
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunder som går løs med eier

Det er båndtvang på hunder i perioden 1. april til 20. august (om dette ikke har endret seg siden jeg selv hadde hund.

Jeg leser her på FP om flere som sparker etter hunder eller roper til eierne. Tåler/klarer dere ikke noen hunder som går løse? Jeg gikk f.eks. tur med min hund på en grusvei i marka (fra Riskhospitalet mot Sognsvann for de som er kjent). På denne veien var det mer eller mindre aldri biltrafikk, men det var andre der som gikk eller syklet og mange hadde hund med seg. Når det ikke var båndtvang så hadde jeg min hund løs. Om det kom en syklist så ropte jeg inn hunden til siden. Om det kom noen voksne som gikk alene så lot jeg ham normalt sett gå løs, men jeg så alltid an situasjonen. Han var oppdratt til å ikke gå frem til folk om de ikke viste tydelig at de ville hilse på ham. Han fortsatte med sin løping/tusling uten å reagere så mye på at det kom folk. Om det var barnefamilier uten løs hund med så ropte jeg ham inn.

Er dette akseptabelt i deres øyner? Burde jeg ha ropt ham inn hver gang jeg møtte noen også om det bare var voksne?

Dette var en liten ullete tass på 7 kg.


Sist redigert av Pelen : 08-03-12 kl 07:02. Årsak: [B]
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:35   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Jeg synes de bør ropes inn uansett, selv om de er små og søte. (Det er strengt tatt de jeg er mest skeptisk til. )

Har man kustus på bikkja bekymrer det ikke meg at den er løs, men er man redd for hunder går jeg ut i fra at det hjelper å se at de er bundet fast til mennesket sitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:36   #3
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Dersom eieren har FULL kontroll på hunden sin, og den er i nærheten av eier er det greit for meg. Dersom hunden ikke er det får jeg panikk, og reagerer med å bli sint (selv om jeg ikke ønsker det. )

Og jeg bryr meg katten i om eieren sier at det er en snill hund. Hunder uten band er for meg en reell frykt, og jeg liker det dårlig.

Forrige helg var min far, nest yngste og jeg på fjelltur. Den ble ødelagt av at vi møtte på en løshund helt på slutten. En diger mørk retriver av noe slag. Jeg og min datter ble livredde, og det ødela en ellers fin turopplevelse.
Min frykt for hunder må jeg leve med, og jeg jobber med å roe meg ned - men det er jammen ikke lett.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:37   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Jeg synes løse hunder er en uting, uansett størrelse eller om de er aldri så snille. Jeg vet ikke om de er snille eller om de plutselig hopper opp på meg eller kommer bort for å hilse. Jeg er ikke interessert i å hilse på hunder eller bli snust på. Jeg synes alle hundeeiere burde holde hundene sine i bånd, og jeg kan egentlig ikke se en eneste unnskyldning som er god nok til å ha hunden løs, med unntak av hunder som er på jobb som førerhund eller annen type hjelpehund.

:blir irritert bare ved tanken:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:38   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Å ha hunden løs på egen eiendom eller på dedikerte la-hunden-løpe-løs-steder er jo selvfølgelig ok uansett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:40   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Å ha hunden løs på egen eiendom eller på dedikerte la-hunden-løpe-løs-steder er jo selvfølgelig ok uansett.

Ja det er jeg enig i. Men ikke på offentlig sted der det (potensielt) også er andre mennesker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:40   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er båndtvang på hunder i perioden 1. april til 20. august (om dette ikke har endret seg siden jeg selv hadde hund.

Jeg leser her på FP om flere som sparker etter hunder eller roper til eierne. Tåler/klarer dere ikke noen hunder som går løse? Jeg gikk f.eks. tur med min hund på en grusvei i marka (fra Riskhospitalet mot Sognsvann for de som er kjent). På denne veien var det mer eller mindre aldri biltrafikk, men det var andre der som gikk eller syklet og mange hadde hund med seg. Når det ikke var båndtvang så hadde jeg min hund løs. Om det kom en syklist så ropte jeg inn hunden til siden (han kunne høyre og venstre) og ellers så jeg an situasjonen. Om det kom noen voksne som gikk alene så lot jeg ham normalt sett gå løs. Han var oppdratt til å ikke gå frem til folk om de ikke viste tydelig at de ville hilse på ham. Han fortsatte med sin løping/tusling uten å reagere så mye på at det kom folk. Om det var barnefamilier uten hund med så ropte jeg ham som regel inn avhengig av hvordan jeg så at familien reagerte.

Er dette akseptabelt i deres øyner? Burde jeg ha ropt ham inn hver gang jeg møtte noen også om det bare var voksne?

Dette var en liten ullete tass på 7 kg.

Jeg synes egentlig ikke det. Fordi du ikke viser ikke-hundefolk at du har kontroll selv om du har det. Jeg synes faktisk at hunden må gå ved fot hvis den skal være uten bånd på en vei med såpass mye mennesker som den veien der. Jeg personlig ville ikke reagert nevneverdig, jeg er ikke redd hunder og leser dem greit, men en som ikke er så vant vil ikke se at situasjonen er under kontroll. Dessverre er det endel uten den samme kontrollen som ødelegger for deg sånn sett, folk har grunn til å være redde i sånne situasjoner.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:42   #8
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Jeg syns det er greit å ha hunden løs når det ikke er båndtvang så lenge eieren har skikkelig kontroll på hunden. Jeg foretrekker å møte løse hunder i marka/på fjellet framfor i byen. Jeg syns at enkelte som ikke liker hund og/eller er redd for dem overdriver en del ganger. Særlig når man er på skauen og eier helt klart har kontroll - da syns jeg bare det er pinlig når de gir seg til å kjefte og krangle.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:43   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.635
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Om man sparker etter en hund er det jo fordi den er nærgående, ellers kunne man jo ikke sparket den, jeg regner med at det er de færreste som klarer å springe etter en hund for å sparke den liksom.
Så lenge hundeeieren plukker opp bæsjet etter hunden, og tar det med seg, og hunden ikke kommer løpende i full fart mot meg eller barna for å hoppe opp på oss, så driter jeg stort sett i de.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:43   #10
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Når jeg går med hunden min løs, kaller jeg henne alltid inn når vi møter på folk. Hun er veldig på tur i hodet sitt, og går ikke frem til folk vi møter på. Jeg tenker bare at det er en grei måte å vise respekt på. Jeg aner jo ikke om de jeg møter på er redde eller om de synes løs hund er bare trivelig.
Derfor tenker jeg bedre føre var.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:43   #11
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Jeg syns det er en uting å ha hunden løs når man ikke er på egen inngjerda eiendom. Båndtvang eller ei.
Jeg har to gutter som ikke er glad i ukjente hunder. Og de er vant med et beist av en hund som tanta deres har altså.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:44   #12
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Jeg er småredd hunder og foretrekker at de er i bånd uansett. Storesøster var tidligere livredd alt på fire bein og da hjalp det litt om hunden var i bånd. Hvis ikke var det full panikk. Uansett er det båndtvang hele året her, og da mener jeg det skal respekteres.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:45   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Her er det båndtvang på alle offentlige plasser,skoler, offentilge turveien osv. Hele året Heldigvis.
Så ja jeg sier i fra om en hund er løs ,båndtvang er båndtvang
Turbo har blitt nedhoppet av en hun da han var 2 år, det var en liten hund så han er VELDIG skeptisk til hunder som kommer løpende og spes de små. Er oftest de små som som jeg ser på som agressive, små bjeffere.

Men hund i bånd er og uting om eiern er fjått og går tur uten å ta hensyn. Eks i skiløype(er på en turvei og om vinteren er det stråkket til skiløype) når eiern går på ski på eks venstre så kommer man mot den i andre feltet og hunden og båndet sperrer hele skiløypa og eiern gir ikke signal til å få hunden på plass.
Eller på en gang vei å eiern går på ene siden og hunden på andre siden og båndet over hele gangveien og man kommer mot. Er det jeg som ikke har hund som liksom skal ta hensyn? Spes med at jeg ikke tåler hund og ikke vil ha hundehår på meg.


Å ha hunden løs på egen tomt er greit så lenge den faktisk holder seg der, vet ikke hvor mange ganger vi har hatt "naboen" (bak oss og 3 hakk til siden på en måte )sin fuglehund i hagen vår

At en kvalp har stukket av og sånt ser jeg ikke på nå som en iritasjons ting men når en stor voksen hun ofte kommer løpene løs er unødvendig

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:49   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Jeg liker ikke løse hunder uansett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:50   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.380
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Takk for innspill.

Katta, det er ikke så mye folk altså. Jo, på solfylte lørdager og søndager, men da var jeg ikke så ofte der. Dette er ikke rundt Sognsvann.

Jeg følte at jeg fulgte "regelverket" som var der, slik gjorde de fleste det. Jeg så selv an folket jeg møtte. Viste de minste tegn til som tilsa at de ikke likte løse hunder ropte jeg ham inn. Virket de særdeles avslappete gjorde jeg det som regel ikke. Jeg ropte ham alltid inn om det var barn tilstede, muligens med unntak om de selv hadde løs hund som virket rolig.

Jeg vet ikke helt hvor i min bydel som det er hunderastgårder. Frognerparken kjenner jeg til, men ikke så mange andre plasser i området. Finnes det noen oversiktskart eller lignende?

Jeg tar det dere skriver til etterretning.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:52   #16
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Jeg foretrekker at de er i bånd. Vesla er redd ukjente hunder, (etter at en nabohund løp ned henne som lita), og det er ikke noe ok når det kommer en løs hund.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:57   #17
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Jeg liker ikke løse hunder. Jeg er ikke redd, men blir irritert når hundene rekker å snuse borti meg før eieren har sett det/fått kontroll. Det betyr full vask av alle klær når jeg kommer hjem og allergitablett.

Jeg viser det tydelig og sier ifra at jeg er allergisk, men det finnes en del eiere som synes hunden er verdens vakreste/snilleste/søteste og er såkalt "allergivennlig" og skjønner ikke mitt problem. Sånn, da fikk jeg ut det også. (uten at det har noe med deg å gjøre )

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:59   #18
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.932
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Hvis hunden går løs bør den etter min mening ropes inn så fort det kommer andre folk. Det innebærer også at eieren alltid bør ha hunden innenfor synsfeltet sitt. Jeg synes ikke at "dersom personen(e) viser det minste tegn til ubehag" er et tilstrekkelig kriterium, jeg synes at det bør snus og at hunden ikke bør få gå bort til noen med mindre de aktivt viser tegn til å ønske det.

Jeg ønsker ikke å bli snust på eller hilst på, og ønsker lagt mindre at barna mine skal måtte møte dyr som er like høye som dem (i allfall minstebarnet) uten å kunne velge det selv.

Jeg blir svært irritert av folk som lar hunden gå løs nesten uansett hvor det skjer.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:01   #19
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Jeg liker ikke hunder og blir veldig redd om en løs hund kommer mot meg. Jeg skjeller bare ut hundeeieren om den hopper, men da kjefter jeg ordentlig.

Jeg tror på at hunden er snill og at eieren har kontroll dersom den er i bånd eller den går rett ved siden av eieren sin hele tiden. Ellers ikke. Beklager. Men ingen som er redde for hunder tror på hundeeiere som sier at akkurat deres hund er snill.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:03   #20
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunder som går løs med eier

Jeg er både redd og allergisk, og foretrekker at hundeeiere har hunden sin i bånd alle steder der båndtvangen gjelder. Her hvor vi bor er det mange hundeeiere som gir bæng i den regelen, og jeg er ganske lei, kjenner jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no