Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-15, 18:32   #41
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg leste Vindeltorn høyt for begge mine da de var 9 og 11, og det er en av de beste høytlesningsopplevelsene jeg har hatt. Og begge har lest den på egen hånd etterpå. Fin bok!

Jeg likte boka godt selv.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 11:07   #42
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Tzatzikibøkene! Vi leste den høyt mens hun gikk i 2. klasse, og de er morsomme og tar opp problematikk som passer bra for alderen. De er fine for høytlesing, litt for vanskelige å lese selv antagelig.

Åh, ja! Tsatsiki-bøkene er helt herlige! Vi leste den første boken da guttungen gikk i første klasse, og den siste var vel da han var i slutten av andreklasse. Han har lest dem selv igjen etterpå, og elsket dem. (Vi har fått noen utrolig morsomme stunder utav de bøkene altså. Det er innimellom noen sanger som synges, og jeg diktet melodi underveis. De synges det på støtt og stadig her, og særlig "Glade jul, hellige jul, livet et er svart, ååååh, så svart".) Kan ikke få anbefalt de bøkene nok.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 11:19   #43
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Takk for alle forslag! Vi går for Tsatsiki og Vindelthorn i første omgang. (I går begynte vi på Kardemommeby for n-te gang. Fin den, altså, men det blir bra med nye bøker!)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 14:22   #44
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Her var det mange gode forslag - tusen takk!

7-årsjenta vår liker jentehelter i fantasysetting. Gjerne med ett og annet bilde.
Sarin-serien av Benni Bødker

"Det forheksede slott"-serien av Peter Gotthardt

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 14:45   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Her var det mange gode forslag - tusen takk!

7-årsjenta vår liker jentehelter i fantasysetting. Gjerne med ett og annet bilde.
Sarin-serien av Benni Bødker

"Det forheksede slott"-serien av Peter Gotthardt

Disse vil nok jenta mi på 8 år like også tenker jeg! Men som høytlesning er de vel ikke så aktuelle.

Nå har jeg også kjøpt inn Vindeltorn, som jeg tenkte å begynne å lese sammen med 10-åringen når vi er ferdige med Archie Green, som vi er i gang med. Kjenner jeg har høye forventninger nå.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 21:33   #46
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Drar opp denne også, selv om jeg akkurat dro opp en tråd om niåringer. Hun er litt vanskelig å finne bøker til. Hun vik ikke ha noe mystisk, som det virker som Vindelthorn er. Tzatziki-boken jeg kjøpte likte hun ikke. De har lest de fleste av Roald Dahl på skolen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 21:33   #47
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hva med treff på biblioteket etterfulgt av cafétur med jentene våre en lørdag, så kan min gi tips til din, Storm?

Står tilbudet fortsatt ved lag?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 21:36   #48
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Jeg leser Det vesle huset på prærien (osv...) høyt for min seksåring nå. Det er jo virkelig ikke ny litteratur, men hun elsker dem. Har dere prøvd dem?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 23:58   #49
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Vesla er med i Twinsy-klubben, og elsker bøkene derfra! Spesielt fenger serien om bestevenninnene Isa og Bea, og akkurat nå leser vi en bok som handler om fire jenter som havnet på Drømmeøya sammen med Tingeling og opplever masse magisk. Midt i blinken for ei som synes Winx Club og My Little Pony er best i hele verden. Bøkene er såpass enkle at hun fint kan lese selv, men de er også helt greie som høytlesning.
Vi har faktisk lest de tre første Harry Potter bøkene høyt også, knallsuksess!

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 08:15   #50
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Vesla er med i Twinsy-klubben, og elsker bøkene derfra! Spesielt fenger serien om bestevenninnene Isa og Bea, og akkurat nå leser vi en bok som handler om fire jenter som havnet på Drømmeøya sammen med Tingeling og opplever masse magisk. Midt i blinken for ei som synes Winx Club og My Little Pony er best i hele verden. Bøkene er såpass enkle at hun fint kan lese selv, men de er også helt greie som høytlesning.

Det hørtes aktuelt ut her i huset også. Hvor lenge har datteren din vært med?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:30   #51
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Sjuogethalvtåringen elsker bøkene om Ville Vilma, Detektivbyrå nr. 2, og Reven og grisungen, som nok kanskje også er for litt mindre barn, men veldig full av tøysete humor. Doktor Proktor er også OK som høytlesning, men jeg merker at noe av det flyr litt over hodet på henne.

Ellers leser hun og pappaen Tonje Glimmerdal nå, og jeg tror begge er fornøyde, men ikke stormende begeistret. Jeg gleder meg til å lese Matilda med henne, og Harry Potter, men hittil har jeg ikke fått henne på glid. Vi holder på med Sirkus Benito kommer til byen av Ole Lund Kierkegaard, som hun nok liker noen hakk bedre enn moren.

Hittil har klassikere ikke fenget i det hele tatt, men jeg gir meg ikke så raskt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 10:27   #52
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Har dere lest Barna som forsvant? Den likte våre veldig godt. Dustedagboka og Doktor Proktor leses også med stor iver av 9-åringen.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 10:51   #53
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Twinsyklubben ble veien inn l bøkenes verden her også.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 08:40   #54
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det hørtes aktuelt ut her i huset også. Hvor lenge har datteren din vært med?

Hun har vært med et halvt års tid, og er virkelig storfornøyd Send meg en PM om dere vil verves!

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 09:11   #55
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Takk for tips, absolutt flere som høres ut som vil treffe henne!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 12:14   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Hun har vært med et halvt års tid, og er virkelig storfornøyd Send meg en PM om dere vil verves!

Takk! Jeg tror vi drøyer til hun har fått bittelitt mer sving på lesingen, vurderer gi det i bursdagsgave i juni.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no