Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til veldig gammel dame

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-17, 17:09   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg ville nok ikke gitt dyre gaver til en på sykehjem, da min og vår erfaring er at ting blir borte. Ihvertfall der mitt familiemedlem bor.
Han fikk klær til jul da det slites enormt på det på sykehjem i vask blant annet.

Med fare for å henge henne ut: Hun har mistet en del sperrer på sine gamle dager, hun kan finne på å klage høylydt over verdien av gaver...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 17:12   #22
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Med fare for å henge henne ut: Hun har mistet en del sperrer på sine gamle dager, hun kan finne på å klage høylydt over verdien av gaver...

Akkurat demente har jo ingen sperrer så det hadde jeg ikke brydd meg så mye om.
: også dement familiemedlem:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 17:13   #23
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Jeg anbefaler og oppfordrer til å kjøpe eller lage noe som stimulerer sansene hennes. Når de er langtkommet demnt har de mistet så mye, og da er det så viktig å la de få holde på det det ennå har; sansene.
Har hun cd-spiller? Kjøp en cd med musikk du vet hun har likt, og bidra gjerne til at å lytte til denne blir en god stund. (Det er så ofte man ser at det på institusjoner står på en tv eller radi,- hele tiden, og den bråker med ukjent musikk og snakking som de demente overhodet ikke kan kjenne til eller følge med i).

Hadde hun brettekant i skapene sine? Jeg har sett så mange demente finne ro og glede i å sitte å brette vaskekluter, det er fantastisk å se de holde på. Kanskje noen pene lommetørkler kunne duge?

En lite "sansebrett" med en blomst eller urt (lavendel er jo ofte en velkjent duft for eldre, og den har ord på seg å være beroligende) som lukter godt og behagelig, glatte steiner, furukongler osv?

Et album med bilder av kjente steder/mennesker.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 17:13   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.



Er litt redd det øvrige selskapet vil fnise hvis jeg kjøper bamser, men det var jo litt søtt, da.

Gjør det noe da.
Jeg har hørt flere historier om demente som har stor glede av både dukker og kosedyr så jeg tror det kan være en bra gave.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 17:18   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Takk, Nextlife! Og alle dere andre!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 18:01   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Min bestemor satte også pris på bilder av familiemedlemmer. Hun husket ikke hvem det var bilde av, men dette hadde vi skrevet på baksiden slik at pleierne kunne hjelpe henne. Og navnene kjente hun igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 18:03   #27
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Gode tips her!

Søren at jeg ikke har bedre tid på meg, ellers ville jeg laget bok med bilder av oldebarna!

Du rekker dette hvis du får bilder digitalt, tar dem ut på en fotobutikk med kort levering, og setter dem inn i et lite album. Sånt med en lomme på hver side.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 18:07   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Du rekker dette hvis du får bilder digitalt, tar dem ut på en fotobutikk med kort levering, og setter dem inn i et lite album. Sånt med en lomme på hver side.

Ja, men jeg må samle dem inn. Det er mange. Og har ca to dager på meg...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 18:35   #29
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, men jeg må samle dem inn. Det er mange. Og har ca to dager på meg...

Et sånt album har bare et visst antall sider, bare bestem hva du vil ha og vær konkret i bestillingen dersom du vil ha bilder fra andre. Evnt kan du bare ta fra egen familie, eller velge eldre bilder også. Mormor elsker sine bildehefter med bilder av oldebarna, og ser like gjerne på det som er fra 2012 som årets.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 18:46   #30
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Det hender demente husker bedre gamle dager. Feks eldre bilder av dem selv og slektninger og kjente steder - kanskje mer enn oldebarn, hvis det er slik. Postkort fra hjemstedet finnes ofte på nett. Om de har vært glade i blomster, dyr el.l.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 20:00   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veldig gammel dame

Moren min sa at hun har et stort lager av klær, kremer og konfekt. Hun sier at en blomst som trenger lite stell (feks en ildtopp) er fint. Avskårne blomster funket visst ikke så godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no