Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-08, 10:48   #321
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Dag 5 gikk greit, men hva hjelper vel det når vekta sier over 1 kg opp siden starten. Jeg har ikke kompensert med tonnevis av snacks eller annen mat heller, så dette var skikkelig demotiverende. Men jeg skal selvsagt fortsette.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 11:02   #322
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Divine, har du mye vann i kroppen? Det blir fort det i denne varmen. Jeg går ned i vekt på en litt merkelig måte, synes jeg i hvert fall. Jeg kan stå på en vekt pluss/minus 2-3 kg i mange måneder til tross for at jeg gjør riktig i forhold til mat, godteri og trening. Så sier det plutselig pang og jeg raser ned mange kilo på en kort periode. Jeg kan gå ned 2-3 kilo på en uke og da gjør jeg det i 2-4 uker på på rad. Så står vekten på stedet hvil i flere måneder før jeg raser ned i vekt igjen. Det er akkurat som om kroppen må venne seg til den nye vekten før jeg går ned i vekt igjen. Kan det være at du reagerer på samme måte som meg? Jeg holdt på lenge før de første kiloene begynte å forsvinne på meg.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 11:05   #323
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Fåglarna vet. Men jeg spiste mye salt mat i går, så jeg skal veie meg igjen når den sukkerfrie uka er over, for å se hvordan ståa er da.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 16:02   #324
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Helga har gått over all forventning!! Ingen godsaker på fredag (vi pleier ofte å ha noe saltsnacks om kvelden, men det ble sen middag på terrassen og da tenkte jeg ikke på snacks en gang). Lørdag spiste jeg en is i sommervarmen og 5-6 småsjokolader som "lørdagsgodt". Dagen i dag har så langt vært sukkerfri. Ingen godsaker i huset så det skal gå greit ut dagen også, tipper jeg

Jeg skal gå meg en lang tur i kveld. Det ble en liten gåtur i går kveld også samt at jeg spadde utover masse jord og sådde pledfrø

Alt i alt ei flott uke! Passe mengde trim og jeg har fått bevist for meg selv at jeg overlever uten sjokolade Jeg satser alt på å overleve ei uke til!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 16:07   #325
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Det ble mer is i går, men det var greit.

Jeg har tenkt til å kjøre sukkerfri uke neste uke også. Det var igjen noen nonstop (fra isen i går) som jeg bare MÅTTE spise i stad, jeg orket bare ikke gå en hel uke og fyse på dem. Vet det hadde vært grusomt å tenke på dem hele tida... Har en halv lys og en halv mørk kokesjokolade liggende nå også, de kommer til å være irriterende hele uka... Man kan vel ikke bare KASTE sjokolade? Det er fristende da, så slipper jeg å ha dem her...

Har en pose med potetgull her også, men den skal jeg nok holde meg unna uten problemer. Litt is i fryseren også, den er det litt verre med men jeg SKAL klare det.

Og så har jeg nettopp danset en time på dansematta! I går ble det forresten litt tråkking rundt i byen, men trening var det vel ikke akkurat...

Lager vi ny tråd for neste uke eller fortsetter vi på denne?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 17:30   #326
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?



Jeg sprakk igår.
Litt trøblete privatliv som ga meg en gedigen nedtur.
Så det ble is og litt smågodt. Jaja.

Klart meg bra idag.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 17:30   #327
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Har laget ny tråd med blanke ark

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 17:34   #328
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Så får jeg lage meg en sånn greie jeg og da

Mandag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: 1 time og 15 min rask trilletur

Tirsdag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: 40 min trilletur + en liten sykkeltur

Onsdag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: 50 min rask trilletur

Torsdag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: 30 min trilltur med H på ståbrett.. ikke det helt store, men bedre enn ingenting

Fredag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: Nei.. og det føles rart! Men rakk det ikke.

Lørdag
Snop/kaker/kjeks: is og smågodt
Trening: nei

Søndag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: nei

Her er min uke. Fin fin start, og dårlig avslutning.
Men ting skjer av og til som gjør at en sukkerfri uke kommer litt i bakleksa. Mest sur pga trim, men har liksom ikke hatt energien.

Til uka skal jeg ikke satse på sukkerfri, men skal holde trenden ift snop og sånn. Og fortsette trim. Vektmessig er jeg bra i gang ser jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 19:37   #329
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Det ble litt mer snop enn planlagt i går. Ikke så mye som jeg vanligvis kunne funnet på å dytte i meg, så totalt sett er jeg fornøyd med lørdagen. I dag har jeg spist en is. Vi har syklet tre mil så en is på veien unnet jeg meg med god samvittighet.

Vi har laget smoothiesis nå, så da har jeg noe jeg kan ta hvis islysten kommer neste uke.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 21:11   #330
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Har ikke rapportert her på noen dager, men har vært i campingvogna i helga. Ble litt mørk sjokolade igår. Jeg henger nok ikke med på neste uke, jeg må ha en dag i uka med litt snop, sånn at jeg ikke får en megasprekk når jeg først sprekker.

Lykke til dere andre!

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 08:45   #331
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg er ferdig! Og jeg sprakk ikke en eneste gang! Jeg trodde jeg hadde én dag igjen, men jeg begynte jo tirsdag morgen, fant jeg ut. Wow, jeg har faktisk klart det uten store problemer.

Jeg blir ikke med på neste sukkerfrie uke. Jeg skal begynne å følge GR litt slavisk nå, så det blir nok temmelig sukkerfritt uansett.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no