Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 18:38   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Ja, overskriften sier vel i grunn sitt.
Har en liten gutt på 7 uker som plages med magen. Tenkte jeg kunne prøve maltekstrakt for å se om han blir bedre. Men får man det i vanlige dagligvarebutikker, eller må jeg på apoteket som stenger om 20 minutter?

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 18:39   #2
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

De har det i vanlige matbutikker også. Står ofte sammen med tran og kosttilskudd og sånt.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 18:39   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Kiwi og Meny bruker å ha (i mitt nabolag iallafall).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 18:39   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Ja, du får det i dagligvare. Står enten sammen med barnematen eller ved tran og kosttilskudd. Lykke til med lillegutt, håper magen blir bedre.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 18:42   #5
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Så raske dere er til å svare! Tusen takk.
Da skal jeg gå meg en tur på Prix i dette nydelige sommerværet.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 19:38   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Ellers fraråder legen min sterkt å gi maltekstrakt til de som er så små, pga at det er basert på korn og dermed gluten. 7 uker er i følge henne for tidlig og kan irritere magen mer. Hun holder jevnlig foredrag på helsestasjonen og er ekstremt nøye og oppdatert.

Kan du prøve noe annet? Er problemet hard mage eller forstoppelse, kanskje sviskesaft kan hjelpe? Har du forsøkt Minifom, sukkervann eller fenikkelte?
(Iset hadde suksess med fotsone på småtten)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 08:10   #7
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Hmm, så maltekstrakt er egentlig ikke så bra?
Jeg har ikke prøvd noe annet, men er åpen for det meste.
Hadde han hatt kolikk hadde jeg dratt til kiropraktoren med det samme, men har liksom bare litt vondt i magen nå og da.
Får handle inn minifom i dag da, kanskje. Da må jeg vel på apoteket?

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 08:20   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Mine fikk vondt i magen av maltekstrakt, men jeg vet at det fungerer bra for noen. Vi ga våre barn kokt, avkjølt vann på flaske mot vondt i magen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 08:22   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Ellers fraråder legen min sterkt å gi maltekstrakt til de som er så små, pga at det er basert på korn og dermed gluten. 7 uker er i følge henne for tidlig og kan irritere magen mer. Hun holder jevnlig foredrag på helsestasjonen og er ekstremt nøye og oppdatert.

Kan du prøve noe annet? Er problemet hard mage eller forstoppelse, kanskje sviskesaft kan hjelpe? Har du forsøkt Minifom, sukkervann eller fenikkelte?
(Iset hadde suksess med fotsone på småtten)


Minifom er værtfall ikke bra. vet ikke om det sleges mere. Det kan gi klush på hormonbalansen og noe greier. var mye opstyr om det i fjor.


Sukkervann har vi brukt på vår jente som spiste for fort av puppen, eller det kom for fort av puppen så hun svelgte masse luft som vi ikke fikk opp.
Ble bedre med sukkervann og at vi begynnte å gi henn flaske. med det er nå et annet kapittel.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 08:25   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Jeg hadde suksess med fotsoneterapi på magesmerter ja, helt utrolig. Men han sliter litt med treg mage nå, og jeg ble anbefalt malt på helsestasjonen men det funket ikke. Kan man gi sviskesaft til barn på 2 mndr? I melka da, eller på teskje?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 09:19   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg hadde suksess med fotsoneterapi på magesmerter ja, helt utrolig. Men han sliter litt med treg mage nå, og jeg ble anbefalt malt på helsestasjonen men det funket ikke. Kan man gi sviskesaft til barn på 2 mndr? I melka da, eller på teskje?

Svigerinnen min kokte noen svisker i vann noen minutter og ga sønnen (da to måneder) litt med en engangssprøyte. Det løsnet godt opp.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 09:31   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Svigerinnen min kokte noen svisker i vann noen minutter og ga sønnen (da to måneder) litt med en engangssprøyte. Det løsnet godt opp.


Sånn jeg har laget sviskersaft. Men jeg koker en pose i passe mengde vann, sviskerne trekker til seg vann så har mere på etter hvert. lar det koke en stund sånn at sviskerne løser seg opp. så føs jeg de nede i beger. nok til 1 døgn. Hun slet masse med magen i overgangen til grøt

de glassene på butikken står fra 4 mnd her i norge men fra 2 mnd i danmark .
Ble anbefalt sviskersaft på hs om ikke sukkervann funket og da var hun 6 uker. å det var av barnelege

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 10:05   #13
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Minifom er værtfall ikke bra. vet ikke om det sleges mere. Det kan gi klush på hormonbalansen og noe greier. var mye opstyr om det i fjor.

Det stemmer delvis. Foreløpig frarådes ukritisk og langvarig bruk av Minifom, pga at man er usikre på om parabenene den inneholder kan gi en svak østrogenliknende effekt.

Sitat:

Inntil mer informasjon foreligger, fraråder derfor Legemiddelverket ukritisk og langvarig bruk av legemidler som inneholder propyl-, butyl- eller isobutylparaben.

Det er atskillig større risiko ved maltekstrakt - foreløpig ihvertfall. Jeg ville også vært forsiktig med parabener, men ved vondt i magen ville jeg testet dette om ikke sviskesaft eller fennikkelte virket. Men det første jeg ville gjort var nok å gå til den magiske soneterapauten :blunk:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 10:18   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Flott, da prøver jeg å koke sviskesaft, for han sliter litt med å få ut avføringen nå, presser og presser og blir rasende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 11:38   #15
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?

Så da må jeg ut å handle svisker da.

Går vel an å bestille time til en kiropraktor selv om han ikke har kolikk. Han kan vel se om det er fordøyelsen han sliter med, og kanskje trykke litt her og der. Har iallfall fungert på tanteongene som har hatt kolikk, eller vært urolig.
Skal ringe å høre jeg.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no