Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Didriksons vinterdress, erfaringer

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-13, 23:29   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Didriksons vinterdress, erfaringer

Sitter å funderer på årets vinterdresser for ungene. De to forutgående vintrene har vi hatt reimatec og vært veldig fornøyde; god passform til mine, vanntette, tørker raskt, varme og i det hele tatt. Det som gjør at jeg funderer på andre merker er rett og slett den stive prisen som jeg ikke kan klare akkurat nå. Så ser jeg at didriksons er årets vinner og en del rimeligere. Er det noen som har erfaringer fra disse dressene? Passform, hvordan de er i størrelsen, tørker de fort, er de tunge osv? Den står oppgitt med bare vannsøyle på 5000 men av testen kan man lese at den har tålt 10.000...Tenker at den må tåle en del av både det ene og de andre da de er veldig, veldig mye ute i den barnehagen de går i nå samt at fjorårets vinter var det snø og kuldegrader fra november til ut april.

Tanker?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 23:53   #2
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Jeg har ikke mye erfaring med vinterdressene, men har god erfaring med merket. Kjøpte en slik dress til mellomsøster på seinvinteren i fjor, og den var veldig fin og virket solid og god. Den satt litt dårlig på den slanke jenta mi, men det er det mye som gjør. Så.. Trenger du en lilla i størrelse 110 har jeg en pent brukt!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 08:31   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

En i bhg hadde denne i fjor vinter. De var veldig fornøyde.
Men, Acino, er de så mye rimeligere enn reima tec? Koster de ikke ca. en tusenlapp da?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 09:13   #4
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Vi er på 4. sesong med Didriksons vinterdress, og er veldig fornøyde. Og så er det jo billigere enn Reima (fullpris er 700-800 kr). Jeg pleier å kjøpe dressene i Sverige i tillegg (Sportshoppen), og har flere ganger fått dem på tilbud. På gamle Babyproffsen, som selger både Reima og Didriksons, sa de at det var like bra som Reima, men til en mye hyggeligere pris. Jeg ble veldig fornøyd da jeg så at årets test kom et par dager etter den siste Sverige-turen min, og innkjøp av akkurat samme dress.

Dressene er litt store for mine barn, men det er uproblematisk. I tillegg har de en funksjon vi aldri har brukt, der du skal kunne klippe og forlenge dressen ved behov.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 09:21   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Vi har hatt en vinterdress fra Didrikssons og har vært superfornøyd. Fin og slitesterk dress, ikke opplevd at Hiawata ble våt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 09:24   #6
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

En i bhg hadde denne i fjor vinter. De var veldig fornøyde.
Men, Acino, er de så mye rimeligere enn reima tec? Koster de ikke ca. en tusenlapp da?

Har funnet de på tilbud til rundt 800kr dressen, det blir da 1600 for to mens reimatec gjerne er 1499pr dress - så ikke billige dresser men rimeligere iallfall.

Men størrelsen da, ser de går i hele nummer. 100 til Snuppa som er ca 96 cm nå og 110 til Klumpen som er 103 cm nå? Eller blir det for stort? Klumpen er kraftig og trekker en del i lengden på armene, Snuppa er mer gjennomsnittlig.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 09:33   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Den vi hadde var veldig stor i størrelsen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 09:34   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

De har dem også på www.flust.no. Kanskje du har trumf poeng du kan bruke?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 10:41   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Vi har hatt todelt sett Didrikson til storebror ifjor, og har nytt i år.
Jeg synes kvaliteten er grei, men buksa har blitt veldig slitt. Den hang nesten ikke sammen på slutten av året ifjor. Jakka holdt seg fint. Jeg har likevel kjøpt samme sett igjen da jeg fant det til under 400 kroner for hele settet.

Min konklusjon er at jeg synes det har vært middels kvalitet, men verdt det hvis man får det til en grei pris.
Til 800 kroner tror jeg at jeg ville vurdert andre alternativer, ut fra min erfaring (men dressene kan selvsagt være mer solide). På salg etter jul kommer jo Reimadressene nesten ned i den prisen, eller jeg ville tittet på Reflex.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 10:41   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Vi er veldig fornøyde med Didriksson og begge guttene skal ha det i år. De er varme, slitesterke og de har ennå ikke blitt våte. Jeg synes de er litt stor i størrelsen (eldstemann som bruker 116 til vanlig trengte bare 110 i vinterdressen).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 11:09   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Jøss, så rart Apan. Det er ikke vår erfaring i det hele tatt. Hiawatas dress er ikke slitt i det hele tatt, etter halvannen sesongs bruk. Og han sliter hardt på vinterklærne. Men dette var hel dress da, mulig det er annet materiale.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 11:09   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jøss, så rart Apan. Det er ikke vår erfaring i det hele tatt. Hiawatas dress er ikke slitt i det hele tatt, etter halvannen sesongs bruk. Og han sliter hardt på vinterklærne. Men dette var hel dress da, mulig det er annet materiale.

Det kan godt hende at det er et annet materiale i dressene. Det høres nesten sånn ut, for å si det sånn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 11:15   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Eldste hadde Didriksson jakke i fjor. Var veldig fornøyd med den. Den skal brukes i år og.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 11:25   #14
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Vi har vært veldig fornøyd med Didriksson som merke.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 11:47   #15
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Acino: Jeg er litt usikker på jenta di, men de er mulig 90 holder. Jeg ville i hvert fall ikke kjøpt større enn 100 til Klumpen. Og jeg antar også at dressene er laget av at et annet materiale enn det todelte settet, for vi har heller ikke hatt våte dress.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 12:01   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Jeg ville heller ikke kjøpt større enn 100 til gutten din Acino. Storebror brukte 100 i fjor og var da et par cm høyere enn din.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 13:42   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Jeg synes forøvrig de er ganske vanlige i størrelsen, og ville kjøpt 100 og 110, men har jo da ikke erfaring med hel dress.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 17:58   #18
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De har dem også på www.flust.no. Kanskje du har trumf poeng du kan bruke?

Takk for tipset, men trumpf har jeg ikke. De har dessuten ikke størrelsene, kanskje like greit, hehe.

Ellers takk for alle meninger og synspunkter, erfaringer. Er om mulig enda mer usikker på størrelsen nå. Lurt det svensketipset også. Foreldrene mine skal kanskje ditover nå snart(om ikke bil eller helse streiker igjen...), det er jo litt ekstra å spare på det også.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 21:45   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Se om du kan prøve i butikk? Kan jo likevel kjøpe på nett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 22:36   #20
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Didriksons vinterdress, erfaringer

Tror ikke det er noen butikker i nærheten som har dressene?
Men ellers hadde det vært en god ide.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no