Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

122 el 128 til 6,5-åring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-13, 21:35   #21
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

6-åringen på 125 cm fikk dress i 128/134, og den holder nok hele vinteren og vel så det. Tenkte først på to-delt, men måtte krype til korset etterhvert og kjøpe heldress likevel.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 21:36   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

6-åringen på 125 cm fikk dress i 128/134, og den holder nok hele vinteren og vel så det. Tenkte først på to-delt, men måtte krype til korset etterhvert og kjøpe heldress likevel.

Mellomsøs har også todelt, men ville ha heldress.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 22:29   #23
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Ja han klaget etter noen uker med to-delt (her er det full vinter), så da var det bare å kjøpe en hel i tillegg. Ser ut til at de fleste på skolen kjører på hel dress i år etter klærne i garderoben å dømme.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 22:56   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Jeg er kjipemamma som lar knerten (116 cm) ta en sesong til i dressen i str 110. Det er reima og jeg vurderer den til å være stor nok. Altså; vi ville ikke kjøpt den størrelsen hvis vi skulle kjøpt nå, men den får holde. Vi har prøvd den på, og den ser grei nok ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 22:58   #25
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er kjipemamma som lar knerten (116 cm) ta en sesong til i dressen i str 110. Det er reima og jeg vurderer den til å være stor nok. Altså; vi ville ikke kjøpt den størrelsen hvis vi skulle kjøpt nå, men den får holde. Vi har prøvd den på, og den ser grei nok ut.

Men det kommer jo helt ann på kroppsformen til barnet. Du hadde jo ikke latt han bruke den om ermene var midt på overarmen, eller? Evt at den ikke dekket vinterskoene.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 23:01   #26
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er kjipemamma som lar knerten (116 cm) ta en sesong til i dressen i str 110. Det er reima og jeg vurderer den til å være stor nok. Altså; vi ville ikke kjøpt den størrelsen hvis vi skulle kjøpt nå, men den får holde. Vi har prøvd den på, og den ser grei nok ut.

Hvorfor skulle dette gjøre det til kjipemamma?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 23:05   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Nei. Den passer greit nok, så så veldig kjipemamma er jeg ikke.

Han har fått ny (vel brukt, men ny for ham) skidress til hjemmebruk, men den gamle dressen skal få bo på skolen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 23:05   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hvorfor skulle dette gjøre det til kjipemamma?

Ja det lurer jeg på og, vi bruker da klærne så lenge de passer? Vi kjøper ikke nytt yttertøy før det gamle er åpenbart for lite. Eller kanskje pittelitt før det er åpenbart da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 23:10   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja det lurer jeg på og, vi bruker da klærne så lenge de passer? Vi kjøper ikke nytt yttertøy før det gamle er åpenbart for lite. Eller kanskje pittelitt før det er åpenbart da.

Det er det jeg frykter. At jeg ser det en stund etter alle andre. Når jeg leser tråder på FP er det alltid veldig åpenbart at mine unger går i klær i mindre størrelse enn de fleste andre unger på samme høyde (for ikke å snakke om alder).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 23:12   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er det jeg frykter. At jeg ser det en stund etter alle andre. Når jeg leser tråder på FP er det alltid veldig åpenbart at mine unger går i klær i mindre størrelse enn de fleste andre unger på samme høyde (for ikke å snakke om alder).

Det gjør mine også, men mine vokser sent så her lønner det seg ikke å kjøpe yttertøy til å vokse i. Aldri skjedd at de har vokst ut av noe midt i sesongen. Det varer lenge nok om vi kjøper det så det er nokså passe, og jeg liker heller ikke for stort yttertøy.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 23:16   #31
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er det jeg frykter. At jeg ser det en stund etter alle andre. Når jeg leser tråder på FP er det alltid veldig åpenbart at mine unger går i klær i mindre størrelse enn de fleste andre unger på samme høyde (for ikke å snakke om alder).

5 åringen (som er ca 112cm nå) gikk i dress i str 98 i våres og går i todelt sett i str 104 nå. Så lenge det passer så spiller det ikke noen rolle hvilket tall som står inni.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 23:24   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Ett år fikk ikke eldste ny dress før han sa at han fikk vondt i skrittet. Vi hadde ikke fått med oss at den var for liten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 23:40   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

5 åringen (som er ca 112cm nå) gikk i dress i str 98 i våres og går i todelt sett i str 104 nå. Så lenge det passer så spiller det ikke noen rolle hvilket tall som står inni.

Mens min 5åring har vårdress i 98. Han er 110 lang, så dresser er enorm i størrelsen.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 23:49   #34
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Min som var 5 år i mai bruker 128, og hun må nok snart opp i 134. Ser andre her har barn i 116 dress, er dem mindre enn jevnaldrende for min jente er ikke så tydelig mye større enn dem andre jentene men ser kanskje noen av guttene i skolegruppa i barnehagen ser litt mindre ut noen av dem ihvertfall.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 09:02   #35
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Molo Polaris dressen er litt mindre enn de andre danske dressene vi har hatt. Så på Molo ville jeg heller gått opp enn ned.

Alderstilsvarende er noe stort tull. Eldste er nettopp fylt 7 år og er 134 cm, hun har aldri brukt aldertilsvarende klær.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 09:04   #36
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Usikker på Molo, men min 6-åring som er 124,5 cm lang bruker vinterjakke og vinterbukse fra PoP i 128 og det er helt greit i størrelse, ikke for digert men romslig nok til hele sesongen forhåpentligvis.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 09:09   #37
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Så fin dress, Skremmern!

Våre to dresser i 110 ble for korte på beina, da var det ikke noen nåde gitt. Kan ikke ha dress som sklir over støvlene. Jeg har donert dem til lykkelig nabodatter. Vi kjøpte to-delt nå fordi jeg regner med det holder til neste år også. Våre tidligere skolebarn har blånektet heldress fra første dag på skolen. ("det tar jo hele friminuttet å ta på seg dressen, mamma!")

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 11:36   #38
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

128 ville jeg kjøpt, det er det jeg har gjort til mi jente på snart 7.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 13:17   #39
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Når jeg leser tråder på FP er det alltid veldig åpenbart at mine unger går i klær i mindre størrelse enn de fleste andre unger på samme høyde (for ikke å snakke om alder).

Ditto. Mine har alltid brukt kle i samme str som høgden dei har, ja gjerne litt mindre også, for begge er tynne. T-skjorter og shorts i str 110 er framleis i bruk til 8-åringen som er 125 høg - men det går jo med slike plagg.

Dog skal eg innrømme at sonen blei sendt på skulen i dag i genser som var litt kort på ermane, må vel gjere eit innkjøp snart.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 19:56   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 122 el 128 til 6,5-åring?

Ville sett på str. Ytterklær er ofte større i str. Ville nok kjøpt 128.
Min 8åring er et knøtt og bruker mest 122 selv on han er 125 høy. Passer helt fint.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no