Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva må jeg få med meg i Houston?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-16, 09:47   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hva må jeg få med meg i Houston?

Jeg skal til Houston i en uke i mai, har ganske tett program, men regner med jeg kan snike meg unna hvertfall et par ettermiddager/kvelder. Hva må jeg få med meg? Hva bør jeg unngå? Restauranttips? Jeg tror jeg skal bo i Galleria-området, har fått tips om at det er lurt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-16, 14:34   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Shopping på Galleria er ihvertfall kjekt, selv om det ikke er noe billig lengre med høy dollarkurs.

Vi pleier som regel alltid å ende opp en kveld på Lupe Tortilla. God fajitas og ikke minst margharitas
http://www.lupetortilla.com/locations.php

Jeg har kun vært i Houston på korte turer (jobb), så har igrunnen ikke sett annet enn restauranter og kjøpesentre.

Galleria er den dyreste (og fineste ) mallen synes jeg. Det er også et par ok outlet malls, men de ligger et stykke utenfor byen. Katy Mills er vel den de fleste av min kollegaer anbefaler.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-16, 15:19   #3
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Lupe Tortillas kan anbefales ja. I alle fall den som ligger ved Grand Parkway, det er den jeg kjenner til. Sizzling fahitas og margaritas derfra er det ingenting som slår. Galleria er dyrt, vil du handle billigere drar du til Katy Mills. City Center er også et veldig kjekt område med restauranter og butikker, og ikke for langt fra Galleria. Yard House er en god lunsjrestaurant, men det er også plenty av gode middagsplasser der. Eddie V feks.

http://citycentrehouston.com/?noredirection=true

Det finnes veldig mange gode restauranter, men det kommer litt an på hva du liker å spise.

Er du der på en søndag så er gospelbrunsch på house of blues en opplevelse. Maten er ikke det beste med opplevelsen, men totalopplevelsen gjør det verd det.

Tasting Room i Galleria har gode småretter og mye god vin. Det er en se og bli sett-plass.

Le Mistral er en fransk restaurant som jeg kan anbefale http://www.lemistralhouston.com

Grand Lux Cafe i Galleria er ok, Papa Bros steakhouse, Mortons stekahouse... Det er veldig mange steder man får god biff. Cheescake factory har fantastisk god red veltet cake.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 11:41   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Takk for tips! Det er jobbtur - så får se hva jeg rekker, men litt tid for meg selv bør jeg klare å snike meg til

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 09:26   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Drar opp denne igjen jeg, avreise nærmer seg. Jeg har endret litt på tidene, så jeg har to dager fri mens jeg er der borte (en alene, en med kollegaer), noen flere tips? Er det verdt å ta turen til Galveston f.eks? Ser ut som det er meldt pent vær på søndag, da har jeg fri.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 09:58   #6
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Jeg synes Galveston var litt kjedelig om du ikke har lyst til å ligge på stranden, som jo kan være stas. Det var det ikke varmt nok til når vi var der. Det som var stas var lunsj på Hotel Galvez var stas og å spise gumbo på Little Daddy's Gumbo Bar.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 10:50   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Været er vel gjerne perfekt for en dag på stranden nå?
Hverken for kaldt eller for varmt...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 11:03   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Ja, det er meldt sol og 25 grader.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 11:06   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Sånn ellers kan jeg tipse om at det også er ganske greit å bo i City Center (hotell Sorella). Der er det flere restauranter og butikker i gåavstand.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 11:14   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Skal huske det til en evt neste gang! Jeg skal bo på Hyatt ved siden av Galleria denne gangen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 20:54   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Hotell Sprell og city center er veldig kjekt! Mange kjekke butikker og restauranter der. Gågate og trivelig. Kino har de også - med dine in. Selv om maten ikke er god. Ville absolutt valgt det framfor galleria. Men det er jo litt sent nå.

Galveston er ikke det mest spennende, men kjører du dit så stopp innom Kema og riverwalken der. Mer severdig. Å bade I Galveston er bare så der interessant. Du vasser til kness I 1 km og når det blir dypt nok til å svømme, er det hai. Ok, litt satt på spissen, men ikke langt fra sannheten.
Er det ikke for varmt så vil jeg anbefale tur til alligatorparken som jeg ikke husker navnet på nå i farten.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:08   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg få med meg i Houston?

Jeg MÅ alltid på Fogo de Chão, et brasilliask steakhouse. Helt fantastisk mat.
Det ligger på Westheimer.
Jeg liker også godt Houston Museum of Naural Science, mye å se.
Bare ta en tur i Memoral park, er så herlig og avslappende.... få med seg en baseball kamp på Minute Maid stadion (go Astros!) og ta en margarita på en av de små serveringstedene rett ved stadion.
Åååå, men jeg savner Houston. (Planlegger tur til høsten.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no