Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye kjøtt til fest-lapskaus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-08, 08:20   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye kjøtt til fest-lapskaus?

Jeg skal feire mine 30 førstkommende lørdag og skal mate 37 mennesker. Vi har kommet frem til at lapskaus er bra, det er relativt rimelig og lettspydd. Dessuten tar det ikke allverdens med tid å lage til så mange, vi har endel andre ting å sysle med også.

Så da er spørsmålet.. Hvor mye kjøtt trenger vi sånn egentlig? Bankekjøtt er vel det beste å bruke, oksebog er vel ikke så mye billigere lenger?

Erfaringer?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 08:23   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye kjøtt til fest-lapskaus?

Når jeg jobbet på storkjøkken så brukte vi å beregne ca 150 gr kjøtt pr pers i gryteretter.

Jeg syns det er godt å blande litt kjøtt i lapskausen, altså ha noe kjøtt med litt fett og evt noen biter med noe salt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no