Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-08, 11:15   #41
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Det er en vanesak altså! Hvis du prøver suketter en uke er jeg sikker på du ikke kjenner forskjell etterpå.

Det nekter jeg å tro på. Jeg kan kjenne igjen fake-sukker på det meste - det smaker gøgg, rett og slett.

Du kan kanskje halvere sukkermengden i første omgang - for å å kutte ut?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 11:39   #42
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mannen min var avhengig av cola. Men siden det var jeg som sto for handlingen, så kjøpte jeg konsekvent cola light. Etter to uker (altså to helger med brusdrikking) kjente han ikke forskjell. Etter to måneder reiste jeg en helg til England, og da skulle han "synde" med ordentlig cola. Etter en halvliter kjørte han og kjøpte cola light. Han fikk pels på tenna og masse halsbrann.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 11:49   #43
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det nekter jeg å tro på. Jeg kan kjenne igjen fake-sukker på det meste - det smaker gøgg, rett og slett.

Du kan kanskje halvere sukkermengden i første omgang - for å å kutte ut?

Hehe, joda. Jeg MÅTTE slutte med det da jeg fikk svangerskapsdiabetes, og det gikk fint etter noen dager. Men kanskje jeg er spesiell.
Før drakk jeg mye cola, men for noen år siden byttet jeg det ut med pepsi max, og nå er cola alt for søtt.
Jeg drikker så mye kunstig søtningsmiddel og konserveringsmiddel at jeg kommer til å vare evig.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 11:59   #44
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg drikker så mye kunstig søtningsmiddel og konserveringsmiddel at jeg kommer til å vare evig.



Jeg kan sikkert klare meg uten Crispoen min, så lenge jeg får beholde den sukkerfrie brusen, og chipsen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 12:29   #45
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Stemmer for litt sukker på lørdag.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 15:18   #46
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Jeg er med! Og så stemmer jeg for litt lørdagsgodis, det syms jeg vi må ha. Men hva er reglene; er det lov med f.eks sukkerholdig syltetøy på skiva, den slags ting?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Oi - her burde jeg absolutt være med. Men hvor streng er definisjonen sukkerfri? Uten godteri, sjokolade, is, kaker og brus? Eller absolutt sukkerfri - dvs ingen matvarer med sukker?

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Dette vil jeg være med på! Ei uke er overkommelig, men resten av året.

Sukkerfritt, da tenker vi på usunne ting som godter, kaker, brus? Ikke sånne "vanlige" ting som frokostblandinger, syltetøy?
Og er det lov med Pepsi max?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Kan man drikke sukkerfri brus og spise chips?


Vi kan jo sette reglene litt hver for oss, men for min del, kommer jeg til å tenke på sukker i form av godteri/kaker/brus osv. Dvs at sukker i te er ok og litt syltetøy på brødskiven også er det.
Jeg kommer til å la være pepsi max og potetgull også, for det blir liksom litt kræsj med den sunne linjen jeg ser for meg.

Jeg sitter og drikker opp cola og tømmer lagerne her, for å kvinne meg opp til mandag.

Kommer til å lage en ny tråd, der alle lager kun ett innlegg hver som vi oppdaterer hver dag. Dersom vi ønsker å skravle om hvordan det går og hva vi skal gjøre idet vi er i ferd med å rive av oss håret, så kan vi gjøre det i denne tråden. Høres det ok ut, eller tungvindt?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 15:42   #47
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Vi kan jo sette reglene litt hver for oss, men for min del, kommer jeg til å tenke på sukker i form av godteri/kaker/brus osv. Dvs at sukker i te er ok og litt syltetøy på brødskiven også er det.
Jeg kommer til å la være pepsi max og potetgull også, for det blir liksom litt kræsj med den sunne linjen jeg ser for meg.

Jeg sitter og drikker opp cola og tømmer lagerne her, for å kvinne meg opp til mandag.

Jeg holder også på å tømme skapet.
Enig med deg når det gjelder retningslinjer. Dette skal vi klare!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 16:21   #48
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Min kjære mann kom hjem med crispo til meg, så jeg skal også kvinne meg opp i kveld. Må huske å gi beskjed til mannen, slik at han drikker opp all sukkerbrusen han har kjøpt seg. (Hvis "min" brus blir drukket opp, så går jeg alltid over på hans. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:19   #49
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Er med på retningslinjene, ja. Oi, nå er jeg motivert! Ja, jeg kjenner faktisk at jeg gleder meg litt!

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:26   #50
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Er med!
Men for meg blir det snopfri uke, inkl potetgull
Samt kaker etc.

Men Max drikker jeg

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:28   #51
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Tror dog en tråd holder?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:32   #52
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Er med!
Men for meg blir det snopfri uke, inkl potetgull
Samt kaker etc.

Men Max drikker jeg

Sånn blir det for meg og. Pepsi Max er mye værre å kutte enn godteri.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:34   #53
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Men skal holde meg til Max kun i helgene og evt kafèbesøk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:36   #54
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men skal holde meg til Max kun i helgene og evt kafèbesøk.

Det klarer ikke jeg, må ha litt hver dag. Har prøvd å kutte den ut før, men klarer det ikke.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 21:19   #55
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg gjorde den jobben for to uker siden, og skal heie på dere og følge med for fortsatt inspirasjon!

Det har gått kjempefint for min del. Jeg er hellig overbevist om at sukker er for meg det samme som nikotin er for røykere og alkohol for alkoholikere. Satt litt på spissen, men likevel.

Jeg merker enormt stor forskjell på energinivå, humør, fordøyelse osv nå etter 2 uker (nesten - med unntak av en is og et lite kakestykke på ferie nå i forrige uke) helt sukkerfritt. Jeg er gravid, så jeg hadde 4 mnd i begynnelsen der jeg var totalt mat/sukker-vrak, så det var jaggu på tide med en skikkelig cold turkey diett.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 21:24   #56
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg er hellig overbevist om at sukker er for meg det samme som nikotin er for røykere og alkohol for alkoholikere. Satt litt på spissen, men likevel.

Jeg kjenner meg desverre veldig godt igjen i det utsagnet.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 21:30   #57
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Høres bra ut, Myrsnipa.

Jeg skal legge inn litt trening i løpet av uken også, så satser på en fresh start på flere områder.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 21:35   #58
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Her trenger jeg å være med. Spørsmålet er om jeg orker... En må liksom ha energi nok til å begynne på et sånt prosjekt. Jeg skal bruke morgendagen på å bestemme meg og håper jeg kommer frem til at jeg skal være med.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 21:54   #59
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Her trenger jeg å være med. Spørsmålet er om jeg orker... En må liksom ha energi nok til å begynne på et sånt prosjekt. Jeg skal bruke morgendagen på å bestemme meg og håper jeg kommer frem til at jeg skal være med.

Det håper jeg også. På en annen side,- du har jo nyfødt baby og har kanskje nok med det foreløpig? Jeg hadde iallefall ikke orket å tenke kosthold så kjapt etter en fødsel. (men så er sikkert jeg litt pingle da)

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 02:58   #60
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Tror det holder med en tråd. Tror det blir for mye med to tråder å forholde seg til.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no