Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 21:52   #101
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi låser nettet med hengelåst når vi er bortreist og tar av duken når vi er på ferie.

Når er du bortreist og når er du på ferie?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:10   #102
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Når er du bortreist og når er du på ferie?

Helgeturer, en-nattsovernattinger = borte.
Mer enn helgeturer = ferier.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:30   #103
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Vi har hatt trampoline i mange år og har ikke angra en dag på anskaffelsen. Masse moro og ingen skader. Her hvor vi bor er det stort sett trampoliner i alle hager (der det er barn), så vi er ikke "plaget" med at nabobarna kommer og hopper i vår trampoline. Trampoline er gøy, gir god trim og er supert for balansen.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:52   #104
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Har ikke trampoline ...fordi det er litt liten plass på balkongen .

Tror ikke vi kommer til å kjøpe trampoline når vi flytter - hun kan heller hoppe hos andre .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:52   #105
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Vi kjøpte eliten trampoline for ett par mnd siden. Den er så liten at man ikke kan ta salto eller lignende på den. Den er fin for motorikken sin del. Jeg ville dog aldri hatt en stor trampoline.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:25   #106
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Vi har trampoline, og det er få "leksaker" som har slått ann bedre enn den..
Jeg vet at det er en del ulykker, men jeg er også av de som tror at det KAN ha noe å gjøre med åssen trampolina blir brukt.
VI har nett, og regler om aldri fler enn 2 på en gang. Er det 2 der, skal man ikke drive med salto og andre ben-arme-flagrende aktiviteter, da må den ene gå av. Siden jeg ahr full oversikt fra der den står, overholder de reglene. Jeg tror også at sykkel, rollerblades, sparksykkel, etc også medfører en del skader i løpet av sommerhalvåret, for ikke å snakke om lanngtdsskadene ved inaktive unger!
Pluss, jeg selv har fått MYE bedre bekkenmuskulatur etter at trampolina kom...

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:37   #107
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Helgeturer, en-nattsovernattinger = borte.
Mer enn helgeturer = ferier.

Aha! :åpplyst:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:44   #108
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Da var kamelen svelget. Jeg har bestilt trampoline på Jysk i dag og får den komplett med nett innenfor fjærene for den nette sum av kr 1250,-! Det var nemlig prisen som sto opplyst på nettsiden deres. Jeg tok med utskriften og han la inn den prisen jeg viste ham. Så får vi den forhåpentligvis over helgen!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:47   #109
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Vi har ikke trampoline og har heller ikke planlagt å kjøpe det. I hagen vår kan vi få plass til en trampoline, men det er egentlig bare et sted hvor vi kan sette den opp slik at den står sikkert, og det er rett foran plattingen og inntil hekken til naboen. Den andre grunnen til at vi ikke vil ha trampoline er ansvaret for andre barn som måtte finne på å snike seg oppå mens vi er ute. Jeg vet man kan sikre litt, men barn klarer det utroligste.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:57   #110
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Nei, vi har ikke plass. Vi bor i rekkehus og har en hageflekk forran og bak. Da hadde den tatt hele hageflekken på den siden av huset vi skulle hatt den. Ser det er flere i borettslaget her som har men vi synes vi har for liten plass.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 23:28   #111
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Ja, vi har en stor trampoline. Og strenge regler. Jeg følger med ungene når de hopper. Forklarer de hvorfor vi har regler og hva som kan skje hvis de er uforsiktige. Naboens 6-åring er ikke spesielt glad i mine regler og inviterer derfor hjem på sin trampoline hvor det ikke er begrensning for hvor mange barn som kan hoppe samtidig. Heller ingen foreldre som følger med. Min 5-åring får ikke hoppe der...

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 23:31   #112
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Nei, vi har ikke plass. Vi bor i rekkehus og har en hageflekk forran og bak. Da hadde den tatt hele hageflekken på den siden av huset vi skulle hatt den. Ser det er flere i borettslaget her som har men vi synes vi har for liten plass.

Lyst til å bli min nabo...?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 23:33   #113
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Lyst til å bli min nabo...?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 00:57   #114
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Vi har trampoline, både jeg og ungene elsker den.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 08:25   #115
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Da var kamelen svelget. Jeg har bestilt trampoline på Jysk i dag og får den komplett med nett innenfor fjærene for den nette sum av kr 1250,-! Det var nemlig prisen som sto opplyst på nettsiden deres. Jeg tok med utskriften og han la inn den prisen jeg viste ham. Så får vi den forhåpentligvis over helgen!

Ah. Det står det jammen meg ja! Selv om det står 1300 kr i avisa deres. Har satt oss på liste vi også, håper å få over helga.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:23   #116
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg lurer fremdeles på om noen vet noe om hvor mange som skader seg/alvorlighetsgrad på sykkel kontra trampoline jeg?

  Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:57   #117
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Vi har valgt ikke å ha trampoline. Og merkelig nok er det ikke så mye mas om det heller. Grunnen er blant mye annet at jeg er en neglbitende pyse som ikke orker den risikofaktoren rundt meg hver eneste godværsdag. (Jeg er glad jeg ikke har klatretre i hagen også, jeg... ) Jeg har vært vitne til en stygg trampolineulykke en gang der en jente gikk under trampolina og ble hoppet på. Skikkelig guffent, selv om det gikk bra med ungen. Det farger meg nok. Bråk, plass og estetikk er også (voksne) hensyn.

Jeg ser absolutt poenget ditt, Smilefjes, men sykling er da så uendelig mye mer praktisk og det er ikke et alternativ å kutte ut det.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 11:54   #118
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

De som ikke mener at trampoline medfører bråk har nok ikke prøvd å bo ved siden av en sjetteklassing og en åttendeklassing med 4 venner på overnattingsbesøk i telt i hagen. Kl 18-23 med knirking, hyl og skrål er litt vel sent på en hverdag!

Men hevnen er søt, mine barn står gjerne tidlig opp i helgene!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
trampoline


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no