Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-15, 11:16   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Passene kom i posten i går og det er definitivt minsten som kom heldigst ut av det. Alle ble godkjent, selv om jeg og mellomste ser ut som noen gærninger.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-15, 11:30   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Vi fikk også fikset pass - i går. Begge ungene så ut som forbrytere på bildene. Det stod for øvrig i retningslinjene at det var 3-årsgrense for å kunne ta bilde i selve skranken, som for voksne. Minsten din mangla vel bare noen dager, i så fall - eller hadde han bikka 3?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-15, 11:39   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vi fikk også fikset pass - i går. Begge ungene så ut som forbrytere på bildene. Det stod for øvrig i retningslinjene at det var 3-årsgrense for å kunne ta bilde i selve skranken, som for voksne. Minsten din mangla vel bare noen dager, i så fall - eller hadde han bikka 3?

Minsten mangla noen dager, heldigvis. Han fyller 3 år i morgen. Ikke f... om vi hadde fått til å ta noe bilde for han nå. Mellomste tok kjempefint bilde i skranken da hun var 2 år og 11 mnd, så litt forskjell er det på de.

Forbrytere ja.. så på alle passene våre og jeg, eldstemann og mellomste ser ut som om vi er på flukt fra noe, hahaha.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-15, 11:41   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Ivar var helt forgrått på sitt forrige passbilde - etter 12 ravende mislykte forsøk på å ta bilde i fotoboksen på passkontoret. Selv var jeg så lur å ta på meg litt lys lipgloss før jeg skulle ta passbilde sist, så det ser ut som om jeg ikke har munn.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-15, 11:58   #25
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Jeg trøster meg med ordene til han som satt i passkontrollen da vi skulle til UK for noen år siden, og søstra mi klagde over passbildet sitt. "Hvis du likner på passbildet ditt, da er du sjuk."

(Men lillebror kom heldig ut av det, ja! )

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-05-15, 12:52   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Min jente fikk ta bilde hos politiet, hun blir tre om 3 mnd. Men hun var akkurat litt for kort! 92 cm så måtte sitte å vesken min.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-15, 13:34   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

"If you look anything like your passport photo, you're not well enough to travel!"

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 16:18   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Briller må tas av???

Altså, både jeg og min sønn må ha briller fra vi står opp til vi legger oss. Skal vi ha passbilder uten briller? Det er jo ikke slik vi ser ut! Ever!

Mitt forrige pass er med briller, det før også, men de er hhv fra 97 og 2007, så ting har vel forandret seg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 00:25   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

"Mmm, hva skal man si, mamma... Kan jeg si at du er MYE finere i virkeligheten enn på de bildene der?". Eldste sønn, ca 8-9 år.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 00:37   #30
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

"If you look anything like your passport photo, you're not well enough to travel!"

Nettopp!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 00:53   #31
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Jeg leverte fra meg bilder av jentene, tatt hjemme, foran de hvite skapdørene på kjøkkenet. Etter x antall forsøk, hvor det foregikk alt fra plukking i nesa, til hylskriking, fikk vi et som muligens kunne brukes.

Damen i luken kunne derimot blidt påpeke, at det var ikke sikkert bildet ble godkjent, da det hadde kommet med en glippe mellom skapdørene på det ene bildet. Jeg svarte like blidt, at det var helt ok, kunne ikke bildene brukes, skulle de bare ringe, så skulle de få 3-åringen brakt på døra, så kunne de ta bildene selv, ikke no problem. Hun lo godt, sendte inn bildene, og pass i posten etter 2 dager. (Dette var før de tok bilder på politistasjonen)

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 01:30   #32
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Briller må tas av???

Altså, både jeg og min sønn må ha briller fra vi står opp til vi legger oss. Skal vi ha passbilder uten briller? Det er jo ikke slik vi ser ut! Ever!

Mitt forrige pass er med briller, det før også, men de er hhv fra 97 og 2007, så ting har vel forandret seg.

Må ta uten briller nå, ja - bildet skal vise deg, uten forstyrrende element som kan endre seg (ville vært dumt å måtte skaffe nytt pass hvis du bytter briller). I passkontrollen blir du bedt om å ta av brillene hvis det er noen tvil.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 08:45   #33
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passfoto godkjent med kremhvit bakgrunn?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Den der er godkjent. De er "snillere" på bilder av småbarn. Mine troll er skjeve og hva-har-du denne runden, men det var det beste vi fikk til i fotoautomaten.

Husk at det må være DATO på fullmakten forresten, noen venner fikk sin passøknad avvist på grunn av manglende dato på fullmakten. Og ja, datoen må skrives med samme penn som signaturen.


Jeg glemte å skrive dato på fullmakten, og da ble jeg oppringt av politiet og måtte svare på en hel haug med spørsmål. Bl.a hva foreldrene mine heter, hvor de bor og når de var født. Når de spørsmålene var besvart fikk pappaen fikset pass.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no