Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Spørsmål om lydbok på mobil

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-15, 18:14   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Spørsmål om lydbok på mobil

Har aldri lyttet til lydbøker, men nettopp oppdaget gleden ved det ved en tilfeldighet. Jeg lytter til en gratis bok via Ark sin app.

Hvilken leverandør/app bør jeg velge? Jeg vil ha bøker på norsk og er veldig glad i krim. Ser det er en del forskjeller i pris på bøker. Hvem har godt utvalg og grei på pris? Og er det mulig for andre å kjøpe lydbok i gave til meg som jeg kan lytte på via mobilen?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 18:21   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Av norske liker jeg Ebok best.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 18:37   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Jeg bruker storytel. Der er det bøker på norsk, svensk og engelsk. Litt større utvalg på svensk, men det blir stadig mer på norsk. Dette er et abonnement på linje med Spotify eller Netflix.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 18:39   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.712
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Åh, så genialt! Er det noe utvalg i ungdomsbøker også? Et slikt abonnement ville jo vært den perfekte gave til fjortisen min.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 18:52   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Det er ok tror jeg, men også her er det mer på de andre språkene. Vi har abonnementet på flere enheter, selv om vi bare har ett abonnement.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 20:26   #6
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Storytel pleier å ha første mnd gratis, slik at du kan se om du liker det.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 20:28   #7
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Jeg bruker også ebok, men har hatt litt problemer med lange bøker, det har hendt at appen har hengt seg opp. Men mulig det er telefonen min det er noe galt med.
Jeg har fått gavekort derfra ihvertfall, det går sikkert an å gi bort spesifikke bøker også, du finner nok opplysninger om det på ebok.no.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 15:20   #8
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Jeg er veldig glad i storytel og bruker den nesten daglig. Har den på ipaden til ungene også så de kan høre på det de vil

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 15:32   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Jeg anbefaler Storytel på det varmeste. Det er en veldig rimelig måte å gjøre dette på.

Som storforbruker av lydbøker, er jeg også veldig godt fornøyd med Audible, men der er bøkene stort sett på engelsk.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 16:08   #10
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Er det noen av disse som har Harry Potter på norsk?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 22:17   #11
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

På nsb appen kan du få gratisbøker. Lydbokforlaget har også mye forskjellig

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 00:29   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Er det noen av disse som har Harry Potter på norsk?

Harry Potter finnes dessverre ikke på noen språk på Storytel. De andre vet jeg ikke noe om.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 00:33   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg anbefaler Storytel på det varmeste. Det er en veldig rimelig måte å gjøre dette på.

Som storforbruker av lydbøker, er jeg også veldig godt fornøyd med Audible, men der er bøkene stort sett på engelsk.

Har du noen bokperler å anbefale? Må være noe ganske letthørt, da jeg primært hører når jeg pendler i bilen.

Jeg går snart tom for ideer om hva jeg skal høre på.

Det jeg har hørt:
Lee Child sin serie om Jack Reacher (litt ymse språk. Må fylle inn med noen engelske for å få fatt i hele serien)

Den serien om de tre brødrene og deres familier av Jan Guillou
Bøkene av Jussi Adler Olsen om avdeling Q (på svensk)
Masse (det meste) av Håkan Nesser.
Serien om Sebastian Bergmann av Hjorth og Rosenlund
Det er sikkert noer også, men dette er de jeg har hørt mest på.

Begynte på Kepler, men synes det var litt langdrygt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 08:57   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Jeg vet ikke hva du liker, men det går stort sett i lette ting til pendlinga her også. Disse har jeg hørt og likt på Storytel i det siste:

Lejontämjaren av Camilla Läckberg (nyeste Fjällbacka)
Oppdrag mottro av Linda Eide
En mann ved navn Ove av Fredrik Backmann
(Jegerdukken, Dødens codex og Honningkrukken av Gert Nygårdshaug)
En hel rekke Discworld-bøker på engelsk, tror de ligger der alle sammen
Stoner av John William
How to build a girl av Caitlin Moran
The Rosie Project og The Rosie Effect av Graeme Simsion
Ready player one av Ernest Cline
Naiv. Super av Erlend Loe

Har lest og begynt på en hel del andre bøker også, men det er veldig greit når man bare kan gi seg med en gang uten å måtte betale for hver enkelt tittel. Nå klarer jeg ikke å hoste opp noe interesse for nye bøker, men da går det an å høre på perler som The Hitchhiker's Guide to the Galaxy lest av Stephen Fry.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 10:49   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Luftslottet: kan du forklare litt mer om hvordan Audible fungerer? Storesøster ønsker seg lydbøker og jeg ser at det er mulig å kjøpe et gaveabonnement på noen måneder. Kan hun da høre så mange bøker hun vil i den perioden? Det høres jo helt genialt ut.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 11:04   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Blå, det er litt forskjell på modellen til Storytel og Audible.

Storytel fungerer som Netflix/Spotify, at man betaler en månedlig sum og så hører så mye man bare orker.

Audible fungerer sånn at man enten kjøper enkelttitler, eller abonnerer på et antall credits i måneden som kan brukes til å kjøpe valgfrie titler. Det er billigere å kjøpe credits enn å kjøpe enkeltbøker, stort sett.

Utvalget på Audible er uovertruffent på engelsk, derfor har vi begge deler. Men til datteren din ville jeg anbefalt Storytel.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 11:51   #17
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Vet du om hun finner Rick Riordan på Storytel? Det er nok det aller viktigste.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 12:45   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vet du om hun finner Rick Riordan på Storytel? Det er nok det aller viktigste.

På svensk og engelsk, sjekka nå.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 12:53   #19
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om lydbok på mobil

Jeg og. Takk. Kanskje det blir det til henne.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no