Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilken Android-mobil til 8-åring?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-15, 12:27   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvilken Android-mobil til 8-åring?

Vi vurderer å kjøpe en mobil til vår 8-åring.

Jeg vil tro det viktige er at telefonen er forholdsvis liten, at den har OK skjerm og at den er robust. Er det noen som har gode erfaringer med en bestemt type eller som av andre grunner har en modell å anbefale?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:06   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Ingen?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:11   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Me har kjøpt samsung Galaxy young til ungane, som deira første mobil. Ikkje så dyr og med dei funksjoner som ungane ville ha.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:12   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Jeg kjøpte en eller annen huawei modell til sønnen min. Kostet rundt tusenlappen og han er fornøyd. Men den er ikke spesielt liten da og iallefall ikke etter at han fikk deksel på den.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:21   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Jeg ville kjøpt en Huawei-modell. Ikke den lille fra Samsung ihvertfall. Skal de ha smartphone kan man like gjerne kjøpe en med litt skjermstørrelse så de faktisk har nytte sv den.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:23   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Vi har kjøpt samsung galaxy xcover 2. Denne tåler ihvertfall en natt ute i snøen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:38   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Minsten min har en Samsung Galaxy Trend Plus. Vi kjøpte den mest fordi den var rimelig og fordi vi skulle ha en telefon til kontantkort. Den holder i massevis til hans bruk.

Den er ikke i salg mer men hva med en Samsung Galaxy J1.
Den har bra skjermstørrelse, 4.3 bra skjerm på 5mp med blits

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 12-10-15 kl 19:35.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:49   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Jeg har ikke så mange meninger, men da min mor skulle kjøpe mobiltelefoner i bursdagsgave til mine tvillinger som snart fyller åtte, fikk hun på det sterkeste anbefalt Huawei fra selgeren (som er venn av familien, altså ingen skjult agenda). Visstnok desidert mest for pengene når det gjelder mobil til den aldersgruppen.

De fikk dem for et par uker siden, på forskudd, og er så langt svært fornøyd. Den er rask, har stor og fin skjerm, og ok kamera. Ikke av de minste, men større skjerm gjør dem mer brukervennlig, så jeg ser ikke noe problem i det. Hvor solid den er vet jeg ikke, for de har som sagt bare hatt dem i et par uker.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:52   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Henger her, har ei som er 8,5 til jul, og tror det blir mobil. Hvordan er det å få deksel til alle sånne rimeligere varianter? Ser liksom bare iPhone og Samsung galaxy s cover rundt omkring. Ebay som er greia, kanskje?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:54   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Min eldste som nå er 10.5 har enda sin første mobil (fikk da hun var 8) som er en Samsung Galaxy Y. Kostet 500 kr med kontaktkort.

Nå hadde jeg nok kjøpt en Galaxy Trend tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:56   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Blir det sett som uproblematisk at telefonene ikke støtter 4G? Vi har knapt dekning på 2 og 3 G fordi 4G er prioritert og det er mangel på sendere i eplehagene.

Eldste skulle få telefon til skolestart, men telefoner som støttet 4G var dyre.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:58   #12
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Hvilken Huawei, Lille*My?

Etter å ha lest litt og tenkt litt, så tror jeg noe av det viktige er god skjerm og greit med lagringsplass. Det er ikke kult om hun ikke får lastet ned appene hun vil ha fordi det er fullt på mobilen.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:59   #13
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Oi! Veldig godt poeng, Lavender! Det skal jeg ha i bakhodet!

Og ellers er egentlig ikke pris så veldig viktig - altså - den må ikke være billig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 20:05   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Hvis du skal ha 4G så blir jo prisen deretter. Men trenger de mobilt nett?
Min gutt, og kompisene sitter ikke på mobilen når de er på besøk sånn som 14 åringene gjør. Men jentene er er kanskje mer på nett?
Det ble iallefall tatt opp på foreldremøtet her sist at jentene satt i gymgarderoben og trykket på hver sin mobil. Så da er de nok på mobilt nett.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 20:19   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Mitt inntrykk er at det ikke er særlig behov for godt mobilnett hos de minste. De er på hjemmenettet, og kanskje på nettet hos venner hvis de har begynt å ta med telefonen bort. Poden får ikke bruke telefonen ute enda (Han er 10), og vi har fått ham til å sette innstillingene slik at mobilnettet ikke kobler inn før han fysisk slår det på. Han har ikke behov for det enda.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 21:38   #16
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt at hun skulle bruke annet enn WIFI hjemme, men er det ikke dumt å ikke ha mulighet til 4G?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 11:40   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Jeg har akkurat bestilt denne til bursdagen til 11åringen http://www.elkjop.no/product/mobil-o...rttelefon-hvit
Har 4G, ok batteri og 4G. Og jeg ser at den koster rundt 2200 kroner i andre butikker, så satser på at det er et godt kjøp til 1500 kroner.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:37   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Eldstegutten min har Huawei og er veldig fornøyd med den.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:41   #19
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Samsung Galaxy Young 2 har min på 9 1/2 år. Fungerer finfint til alt hun trenger den til. Spiller musikk, ringer, sender meldinger og to-tre spill.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:41   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Androidmobil til 8-åring?

Min har den billige Samsung-varianten. Husker ikke hva den heter, men den kostet rundt 500. Hun har kontantkort, med mobildata skrudd av fra operatør, hun har ikke savnet det. Hun er ni.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no