Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Inngangsparti i privathjem i andre land

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-24, 15:18   #28
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.469
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor vanlig er dette egebtlig i NL, vil du si? Jeg har kun erfaring med min lille svigerfamilie.

Min erfaring fra Nederland er at man går på på sokkelesten eller med tøfler inne bare hvis man er hjemme hos seg selv uten besøk. Hos andre går man med sko inne (uteskoene) og man tar også på seg sko hvis man skal ha besøk hjemme hos seg selv. Mannen min trodde jeg tullet da jeg sa at han ikke trengte å ta på sko første gangen vi skulle ha besøk i Norge.

I Tyskland er det mye av det samme. Jeg måtte sende varsel til en haug av folk vi skulle ha på besøk en vinterdag med skikkelig sørpeføre for å si fra at de ikke fikk bruke sko inne. Ingen tenkte på at de kunne ha med seg innesko og følte seg ganske ukomfortable med bare sokker. Det må legges til at de de hadde pyntet seg og følte sko var en del av antrekket. Det var det jo forsåvidt også, men da fikk de droppet de skoene på veien. ;-) Jeg opplevde det som om det var like feil for dem å gå uten sko inne som det ville vært for meg å gå uten bukse omtrent.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no