Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

[Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-15, 22:54   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

[Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

http://tv.nrk.no/program/KMTE50000612/supernerd

I går så jeg Supernerd, en dokumentar om cosplay i Norge. Jeg synes den var fascinerende på flere plan.

1. Jeg kan null om cosplay, og innsikt i miljøet var i seg selv verdifullt og oppkvikkende.
2. Jeg lever et beskyttet liv i en ganske liberal del av landet/familie. Jeg ble sjokkert over familiens behandling og latterliggjøring av sønnen som ikke passet inn i motormiljøet. Og gledelig overrasket over en mulig snu hos noen på slutten.
3. Jeg ble forelsket i cosplayeren fra Finnmark, for en sympatisk type!!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 23:26   #2
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Takk for tips. Den skal jeg se en dag. Har en cosplayfan i huset her.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 06:39   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Jeg så deler av den sammen med 9-åringen i går, kjempebra! Måtte fortelle min gutt underveis at han var velkommen til å kle seg akkurat som han ville, og ble lettet da han lo og sa at han visste det.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 07:38   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Den var veldig fin! Jeg må innrømme at jeg ble ganske overrasket over at noen kunne bruke ordet homofil på den måten det, og litt lei meg på vegne av alle gutter som vil gå rundt i rosa kjole. Jeg kjenner en del til miljøet og det er ikke tvil om at mange gutter/menn det også crossdresser. Det er en helt naturlig ting der som ingen reagerer på.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 09:00   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.939
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

En av naboene mine driver med cosplay. Jeg kjenner henne ganske godt, og det er alltid morsomt å sitte ved siden av henne på bussen når hun er "in caracter". Hun får en del snodige blikk da, ja.

Det hele er fryktelig fremmed for meg, men jeg skjønner jo at det må være ganske morsomt hvis man liker å spille. Og kostymene er jo fantastiske.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:06   #6
Jetro
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 9
Jetro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

http://tv.nrk.no/program/KMTE50000612/supernerd

I går så jeg Supernerd, en dokumentar om cosplay i Norge...

Kom hit via et Google-søk.
Jeg anbefaler også denne, jeg ble helt hjertevarm på slutten av dokumentaren. Så bra at de liksom lar folk være den de vil være.

Jeg hørte om dokumentaren av mine foreldre som sa at "det er noe med Pokémon" (som de vet jeg liker). Så ikke en eneste Pokémon-referanse, men...

Fyren fra Finnmark var bra grom ja

Jetro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 22:20   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.134
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Interessant! Vet fint lite om cosplay jeg og.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 19:48   #8
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Så fint du tipset om denne! Jeg har flere elever som er i cosplaymiljøet, men jeg vet ingenting om hva det dreier seg om - så det var veldig fint å se denne dokumentaren!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 20:01   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

En av naboene mine driver med cosplay. Jeg kjenner henne ganske godt, og det er alltid morsomt å sitte ved siden av henne på bussen når hun er "in caracter". Hun får en del snodige blikk da, ja.

Det hele er fryktelig fremmed for meg, men jeg skjønner jo at det må være ganske morsomt hvis man liker å spille. Og kostymene er jo fantastiske.

Jeg tror jeg også kjenner naboen din (?)

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 20:03   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.659
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Jeg så også dokumentaren i helgen og synes den var spennende. Jeg har vert en del i datamiljøet og det er en del av de samme folkene som driver med cosplay. Veldig mange av de vi møter i dokumentaren minner meg om en del av nerdene i datamiljøet som er omsorgsfulle, sympatiske og veldig lite dømmende. Det var en stor overgang for meg som er vokst opp i området han yngste i serien her er fra, og sjeldent fikk være meg selv helt ut. ( Du ser faktisk barndomshjemmet mitt i bakgrunnen noen ganger).

Veldig glad for å se at de etter hvert ser ut til å åpne seg litt på slutten og faktisk følger han til østlandet og er med han. Kan ikke si at jeg fikk den samme støtten når jeg reiste rundt i samme alderen på datatreff. Ikke at familien min hadde noe i mot det, bare ikke hjelp å få.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 21:03   #11
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Jeg synes familien fra Bergen overrasket positivt. Det var på ingen måte gitt at de skulle åpne seg og være så støttende - det er nok av familier som har kultur for å slett ikke omfavne det de ikke kan forstå.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 21:47   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.134
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes familien fra Bergen overrasket positivt. Det var på ingen måte gitt at de skulle åpne seg og være så støttende - det er nok av familier som har kultur for å slett ikke omfavne det de ikke kan forstå.

Enig i det. Det var ganske fint å se.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 22:19   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Pelle anbefaler] Supernerd - dokumentar om cosplay

Veldig fin dokumentar. Har sett flere program om temaet før men dette er absolutt det beste. Feel good!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no