Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gull eller sølv til jul?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-06, 23:02   #21
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Jeg er veldig glad i sånn gammeldags julepynt, jeg. Vi har to sett med julepynt her i huset. Annet hvert år har vi blått og sølv, ikke spesielt gammeldags, spør du meg, så da kan dere tenke dere hvem som innførte det? Annet hvert år har vi gull og rødt. I år skal vi egentlig ha gull og rødt, men jeg nekter siden vi ikke skal feire hjemme. Vi får nå se. Jeg vil ha to år med gull og rødt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 23:17   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Det er ganske lekkert med sølv og gull sammen også. Bare sølv og gull på treet, for eksempel.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 09:31   #23
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Her går det i samme julepyntingen, som jeg er oppvokst med. Hva skal jeg kalle det? Skandinavisk stil? Har en del i rødt, duker og løpere. har fat med kongler osv. Halmbukker osv.

Åh, minnene!

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 10:05   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Gull og rødt er fint sammen, men jeg liker sølv og blått best. Vi har litt ymse med julepynt. Pleier å kjøpe litt på Ikea hvert år. Det er så billig så da kan man fint bytte farger og stil ofte.

Blått og sølv er favorittene her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 11:16   #25
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.008
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Jeg har mest i sølv og rødt jeg. Og noen hvite engler. Er mer englete enn nissete av meg. Men det har nå sneket seg inn noe gull også da, men ikke mye. Blått er det nærmest kjemisk rensket for. Men jeg liker lilla da i adventstiden, og pynter ikke med rødt før rett før jul.

Er egentlig ikke så veldig pyntete av meg, men etter at vi har feiret alle julene siden vi fikk barn hjemme hos seg selv, så har det jo blitt litt pynt med årene. Har julekrybbe som jeg supplerer med hvert år da, som jeg synes er veldig koselig.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 13:06   #26
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Her er det en salig blanding av nisser og engler. Julepynt som ungene har laget og endel veldig gamle nisser som jeg har arvet fra mine besteforeldre. De er jeg veldig glad i.
Har store pepperkaker med røde silkebånd i vinduene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 17:05   #27
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Åå jeg elsker julen I følge de som kjenner meg,er jeg noe av det mest julete som finnes.Kan nesten ikke vente med å begynne å pynte her.
Jeg kjører litt maksimalistisk stil i julen,synes nesten ikke det kan bli for mye julepynt jeg.. MEN,jeg rydder bort vanlige pynteting,slik at det ikke blir dobbelt opp.Julefargen er for meg rød og gull.
Moderne "julefarger" som rosa, himmelblått osv tar seg fint ut på bilder i kataloger,men ikke i et koselig hjem med barn.Her er det 3 unger som elsker julen like mye som moren.Vi begynner 1 desember med å pynte vinduer m gardiner og adventssjerner og staker,lys i treet i hagen osv.Julemusikk hører vi nesten hele tiden,koser oss med julefilmer,en episode av skomakergaten etter det opprinnelige nrk barnetv hver dag..Baker minst 8-10 sorter,lager konfekt..Ja i det hele tatt så går det i jul døgnet rundt hele desember
Kjenner at nå begynner jeg å sansen for litt "gammeldag julepynt også.så tror jeg skal invistere i litt store gammeldagse juletrekuler i år..

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 17:12   #28
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Sølv og hvitt

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 18:25   #29
kadabra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 100
kadabra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Her er det ingen utskifting whatsoever-jeg pynter med akkurat det samme hvert år, og alt henger/står presis på samme sted som i fjor-ingen variasjon. Tradisjonene står sterkt.Litt tutti frutti her , men tror ikke vi har så mye gull nei. Ganske skandinavisk, lyst tre, rød og lilla lin, sølvstaker og glass. -og alt ungene lager selvfølgelig

kadabra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 18:51   #30
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Jeg synes fint du kan ha både sølv og gull til tinn jeg! Vi har mest julepynt i rødt, hvitt og sølv, men har også litt pynt i gull. Nissene bor på barnerommet, for jeg er ikke så glad i det.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris

Sist redigert av Canisa : 05-11-06 kl 20:31.
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 18:56   #31
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Blått og sølv er kjempefint.
Har noe gull og grønt også, men det blir ikke så mye brukt.
Burde egentlig skiftet ut mye av det gamle julestesjet jeg har fra hybel tilverelsen for det er ikke noe fint.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 19:53   #32
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Nå har mannen sagt sin mening og vi kommer til å gå for gull og rødt. Han vil ha det mest mulig gammeldags og tradisjonelt. Like greit, så slipper jeg å velge. Har lett litt etter julepynt på nettet, men fant ikke så mye. Dette fra Holmegård liker jeg godt. De har også veldig fin juletrepynt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg menu_Heart_Mobile_gold.jpg (7,9 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg menu_Christmas_candleholder2006.jpg (7,0 KB, 5 visninger)
__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 20:28   #33
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Nå har mannen sagt sin mening og vi kommer til å gå for gull og rødt. Han vil ha det mest mulig gammeldags og tradisjonelt. Like greit, så slipper jeg å velge. Har lett litt etter julepynt på nettet, men fant ikke så mye. Dette fra Holmegård liker jeg godt. De har også veldig fin juletrepynt.

Det juletreet fra Holmegaard skulle jeg ha i fjor, men da var det utsolgt. Så jeg har sikret meg det nå i år, to stk av eksemplaret, er kjempefornøyd med det. Går for gull og rødt i julen, men ubestemmelig som jeg er kan jeg jo klinke til med både sølv, og .

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 03:36   #34
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Moderne "julefarger" som rosa, himmelblått osv tar seg fint ut på bilder i kataloger,men ikke i et koselig hjem med barn.Her er det 3 unger som elsker julen like mye som moren.

Vi bruker ikke rødt og gull, og vi har et hjem som ser koselig ut i virkeligheten, og på bilder. Vi har barn, og vi elsker julen

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 10:35   #35
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Vet ikke om du har sette disse - "Charms" fra Menu - http://www.menu.as/Default.asp?ID=2000 ?

Takk for link. De var veldig fine.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:06   #36
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Vi bruker ikke rødt og gull, og vi har et hjem som ser koselig ut i virkeligheten, og på bilder. Vi har barn, og vi elsker julen

Ja dere har det sikkert koselig,var ikke sånn ment.
Bare jeg som er bitte litt "gammeldags" når det gjelder julepynt,innrømmer det!! Er egentlig ganske moderne av meg når det gjelder det aller meste,bare ikke julepynt MEN heldigvis at folk har forskjellig smak,ellers ville det jo blitt ganske kjedelig

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:37   #37
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Ja dere har det sikkert koselig,var ikke sånn ment.
Bare jeg som er bitte litt "gammeldags" når det gjelder julepynt,innrømmer det!! Er egentlig ganske moderne av meg når det gjelder det aller meste,bare ikke julepynt MEN heldigvis at folk har forskjellig smak,ellers ville det jo blitt ganske kjedelig

Ja, heldigvis! Min mor pynter i rødt, gull, grønt og tradisjonsrike nisser osv. Jeg synes det er koselig hos dem, men det passer ikke hos meg i vårt hus (skjønt hva passer egentlig av julepynt i denne delen av verden.... Glitterlys i 20 forskjellige farger i en palme er liksom ikke heeeeeeet meg, selv om jeg anstrenger meg veldig for å lete etter noe litt "julete" ved det

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:43   #38
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

I fjor måtte jeg pynte treet to ganger. Jeg hadde først en genial plan om bare blått og sølv, noe som fikk treet til å se ut som et lite bordell, så jeg måtte fjerne det blå helt, og heller pynte rundt om i leiligheten med den fargen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:51   #39
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

her går d i litt forskjellig...
en ting som er et must er norske flagg på treet

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:54   #40
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gull eller sølv til jul?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

I fjor måtte jeg pynte treet to ganger. Jeg hadde først en genial plan om bare blått og sølv, noe som fikk treet til å se ut som et lite bordell, så jeg måtte fjerne det blå helt, og heller pynte rundt om i leiligheten med den fargen.

Bilder?? Jeg fikk fryktelig lyst til å se hvordan et horete juletre ser ut.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no