Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hytte Son, Drøbak e.l.

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-17, 02:17   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Hytte Son, Drøbak e.l.

Noen som har hytte eller kjenner til området langs Bunnefjorden og/eller Oslofjorden?

Vi vurderer å skaffe oss hytte i det området, men er ikke spesielt kjent med hyttefeltene rundt om. Vi ønsker oss i utgangspunktet helårshytte, så det må være lagt opp til det eller ha mulighet til det. I utgangspunktet tenker vi ikke spesielt lengre sør enn Son, da det er viktig at det er nært hjemme.

Vi kunne også tenke oss å leie hytta ut f.eks. hele juli, og muligens også noe ellers. Noen som kjenner til om det er enkelt i området der? Vil tro fellesferien er attraktiv.

Vi er liksom ikke så vågale av oss, men regner ikke med at det er risikofylt å kjøpe hytte i det området. Det vil neppe være et tapsprosjekt sant?

Vi ønsker oss selvsagt sjøutsikt, men det står ikke og faller på det altså. Men jeg vet at min kjære synes det er viktig med nærhet til sjøen. Gangavstand er nok kravet hans.

Noen som kjenner til Hulvika?

Med tanke på at Oslofjordtunnelen er så ofte stengt så frister det ikke veldig med hytte over på andre siden.

Noe spesielt vi bør tenke på? Vi har aldri vært på hyttemarkedet før og tittet

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 03:03   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.389
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Vi har hytte i indre Bunnefjorden, en ukjent perle, syns vi! Jeg sender deg prikk. Meg kjent så er det ikke noen som har tapt penger på å kjøpe hytte i området.


Sist redigert av Pelen : 13-04-17 kl 03:15.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 03:13   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Så flott, Pelen! Nei, jeg klarer liksom ikke å se det for meg at det skal være et tapsprosjekt. Hytter i nærhet til sjø og Oslo er og blir attraktivt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 10:08   #4
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Hulvika er nydelig! Hytteområdet vet jeg lite on, men jeg vil anta det er roligere der enn rundt Krokstrand og Emmerstadbukta, utifra hva vi ser av strandbruk.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 10:28   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Hulvika er nydelig! Hytteområdet vet jeg lite on, men jeg vil anta det er roligere der enn rundt Krokstrand og Emmerstadbukta, utifra hva vi ser av strandbruk.

Rolig er supert! Det ser jo idyllisk ut der også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 22:37   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Sender deg PM!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 22:07   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Det var akkurat en artikkel i lokalavisa om at sesongens første hytte er solgt, 1,5 mill over prisantydning, ligger i Hvitsten. Med Hytte på Hulvik er du også nærme Krokstrand som er en veldig fin og stor strand.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 22:44   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Eg har sendt prikk med nøyaktig lokasjon. Svigerfamilien har hytte mellom Drøbak og Fagerstrand. Det er eit fint område, men på grunn av oppdeling av bruk og slike kabalar med dei andre som bruker plassen, er vi mindre der enn vi kunne tenkt oss.

Området rundt Oslofjordtunnelen der er på mange måtar fint. Eg saknar litt andre turmuligheter enn Kyststien, og synest det er litt einsformig. Det er ikkje skimoglegheit og lite å gjere på vinteren. På sommaren er det nydelig der ute.

I området "vårt" er det ganske rå prisar på hyttene. Mange må selgje fordi takst gjer det vanskeleg å kjøpe ut familiemedlem og så vidare. Det er ein tendens til budkrigar og hytter frå femtitalet som går for 6-7 millioner, for så bli totalrenovert. (Og vi frykter det kjem til å skje med vår plass og, når vår generasjon skal arve og kjøpe kvarandre ut). Området er ei hyttegrend med enten storfamilier som deler på hytter dei har arva eller veldig rike folk som har kjøpt. Det fører til ein del nye diskusjonar i velet, for eksempel når det gjeld investering i veg, vatn- og avløpssystem og liknande, der mange hytter må gå saman. Prioriteringane varierer.

Vi vurderer å skaffe ei hytte som er bare vår, mest på grunn av samarbeid med andre familiemedlem som disponerer hytta. Og vi ser etter eit område med nokonlunde jamn kjøpekraft blant hytteeigarane, for å unngå diskusjonar av typen "Er 50.000 mykje eller lite for å få ein bom som kan fjernstyrast og slippe og gå ut av bilen?" Vi ser og på områder med meir vintersport-moglegheiter.

Fordeler med området: Nærleik til fjord og strand, avstand til Oslo, koselige småbyar som Drøbak og Son, maritime miljø, gode moglegheiter for båtbruk og spennande utsikt til båtar på fjorden. I sommerhalvåret. Om vinteren er det ganske stussselig der ute.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 23:31   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

https://www.finn.no/realestate/homes...nkode=94357028

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 01:02   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Milde himmel - 1,5 mill over prisantydning Da blir det nok bare med drømmen for vår del... Men på en annen side så forundrer det meg ikke. Som nokon nevner her så er det endel som er så kjøpesterke at de kan betale hva som helst.

Takker for alle tips, PM og prikker Tar gjerne i mot flere tips og råd

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 01:23   #11
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Det er ikke sagt at alle hytter i området vil gå så mye over takst, men det er mange kjøpesterke der ute. Men Hvitsten kan være mye mer attraktivt enn Hulvik, hva vet vel jeg

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 10:33   #12
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Hvitsten går mye høyere enn Hulvik (Hølvika, hvis du først skal dit er det navnet ).
I Son er det et hyttefelt mot Brevikbukta som innimellom har hytter til levelig pris annonsert.

Det er noen småting å tenke over før dere ser mer på området.
Bunnefjorden har et hytteområde ved Nesset som ligger på motsatt side av veien for badeplassene. Der er det levelige priser, men litt å gå til strand. Det er ikke noe annet som skjer i nærheten der. Området skal omreguleres til boligformål, så der kommer prisene til å stige i framtiden.
Fagerstrand: der kan du antagelig få rimeligere hytter enn Drøbak og Nesodden.
Drøbak gir deg mer enn bare vann og nærhet til Oslo, med butikker, restauranter og litt mer liv.
Det samme får du i Son, men i betydelig mindre skala. Det er jo en bitteliten plass, men veldig hyggelig. De driver med storstilt sentrumsutvygging og planlegging der for tiden, og jeg vil tro prisene kommer til å stige både på boliger og hytter.
Hvitsten er idyllisk og kjempefint, synes jeg, men du får lite annet enn fjord og pent sted. Ikke noe kiosk, butikk osv (pub hver onsdag om sommeren).
Det som stort sett annonseres av hytter i Hvitsten, ligger i et område jeg synes er rimelig kjipt... Langt å kjøre til strand, fordi dere må kjøre rundt boligfeltene, og såpass langt å gå at dere bør ha sykkel, i det minste. Hvis dere kikker der, så vær ekstra nøye med å gå en tur i nærområdet.
Av en eller annen grunn har jeg aldri likt Hulvik, men det er sikkert en ok plass å ha hytte. Det er en liten strand, og jeg synes stort sett alle de andre badeplassene i kommunen er finere. Jeg ville vel heller sett etter noe langs veien/sjøen mellom Emmerstad og Hvitsten. Der får du fin utsikt, mulighet for bading hele veien, og relativt kort vei til strendene.

Kommunikasjonsmessig er det greit å vite at det er umulig å komme seg til Hulvik og Krokstrand med kollektivt, og busser til Hvitsten må bestilles dagen før du skal dit...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 10:39   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

...men du får utrolig mye mer for pengene på Hurumsida, da!
Jeg har i en kort periode pendlet gjennom oslofjordtunnelen, og det er ikke SÅ ofte den er stengt, altså.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 13:14   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Fantastisk, Snippa Det gav jo et veldig godt innblikk i området

Vi har ikke tenkt at kollektivt var så aktuelt noen av stedene, men det er det vel sikkert. Spesielt hvis det er vanlig bebyggelse der også. Det er ikke et must med kollektivt, men selvsagt et pluss.

Leste nå for en uke eller to siden at Oslofjordtunnelen er stengt annenhver dag Men leste kun overskriften, kan være noe jeg ikke fikk med meg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 14:37   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Det kan hende det har vært ekstra ille der i år -det er noen år siden jeg pendla der nå. Men som regel er det snakk om nattestengt pga vedlikehold, eller typisk mellom 15 minutter og en time hvis det har skjedd noe der og en bil må berges.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 17:01   #16
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hytte Son, Drøbak e.l.

Hølvika, ja. Liten vits i å være korrekt om dere må spørre om veien.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no