Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-18, 21:32   #61
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Rosiner i bakverk, kaviar,leverpostei,makrell i tomat,sopp,alt rått av kjøtt og fisk,alle typer bær utenom jordbær, fiskeboller, skalldyr.....jeg kunne fortsatt i det uendelige, det er MYE som ikke kommer innafor leppene mine....

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:35   #62
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Det er veldig mye jeg ikke liker, som i ikke velger om jeg skal plukke selv. Men ting jeg rent faktisk ikke spiser/drikker om jeg så blir nødt å fremstå uhøflig: hermetisk tunfisk, melk, tubekaviar, lever, leverpostei, stangselleri, salami, varm ananas, grønn oliven, kaffe, grønn te, rødvin, øl, koriander, brune bønner, hermetiserte erter...

Mange av disse handler om lukten, jeg er ekstremt luktsensitiv. Leverpostei kan jeg ikke huske smaken på lenger, men det lukter ikke menneskeføde.

Rødt kjøtt er sjelden en höjdare, med unntak av spekeskinke, fenalår og carpaccio.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:36   #63
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Grapefrukt og chevre.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:38   #64
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Kaviar, leverpostei, makrell i tomat, fiskeboller/fiskepudding.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:43   #65
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Røkelaks, skalldyr og sushi. Ja, all fisk som ikke er stekt skikkelig. Brekker meg skikkelig. Klarer fint å holde meg unna uten å flashe det.
Og rosèvin. Fytttikatta for noe skvip. Klarer fint å holde meg unna det også.
Og tunfisk, ja.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:44   #66
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Ja, og chevre

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:44   #67
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Alt lammekjøtt utenom pinnekjøtt, alt svinekjøtt utenom pølser, bacon og salami. Tartar, bløtkake, kaviar, leverpostei med fisk i, makrell i tomat og melk.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:53   #68
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Makrell i tomat, tunfisk, sushi, lutefisk, fiskerogn/løyrom, røyket laks, gravlaks, rakfisk. Alt er kanskje ikke helt vanlig da.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:54   #69
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Grapefrukt prøver jeg faktisk å unngå.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:02   #70
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Banan og øl. Ellers er jeg så godt som altetende.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:09   #71
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Jeg spiser ikke kjøtt/sjømat, men ikke akkurat fordi jeg ikke liker det.

De rareste vanlige tingene jeg ikke liker er kanskje yoghurt og melk. Så er jeg ikke glad i bløtkokt egg, smør, og kaker. Drikker heller ikke kaffe, eller te, og synes alkohol smaker dritt.
:sær:

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:13   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Alt lammekjøtt utenom pinnekjøtt, alt svinekjøtt utenom pølser, bacon og salami. Tartar, bløtkake, kaviar, leverpostei med fisk i, makrell i tomat og melk.

Leverpostei med fisk i? Går det under vanlig mat? Tror jeg aldri jeg har smakt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:14   #73
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Leverpostei med fisk i? Går det under vanlig mat? Tror jeg aldri jeg har smakt.

Ikke denne engang? https://kolonial.no/produkter/6535-s...erpostei-200g/ Sjekk innholdet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:15   #74
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Alt som er karamellisert eller hint av karamell velger jeg vekk. Gul og rød løk, spesielt i rå form. Kan spise det om det er i små, små biter som en del av saus eller gryter. Lakris er vondt. Biola, rått egg eller egg som fortsatt er bløtt, erter, blomkål, krem er kvalmende, kjøtt med slintrer (f.eks. entrecote) fettrand på koteletter, kål i alle former.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:16   #75
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ikke denne engang? https://kolonial.no/produkter/6535-s...erpostei-200g/ Sjekk innholdet.

Åja, visste ikke at det var ansjos i den. Har aldri klart å merke den smaken. Men så liker jeg da også ansjos. Den er riktignok litt tam og kjedelig, sammenlignet med litt mer grov og krydret leverpostei, av den danske typen, som jeg liker bedre, men jeg liker denne også, når den er nyåpnet fra boksen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:20   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Det er ansjos i ganske mange leverposteier. Ansjos er brukt som smaksforsterker i mye, pastasauser for eksempel. Sunt da!

Jeg hadde jo glemt raspeball! Med sånn ekkel fleskebit i midten. Det kan jeg virkelig styrke meg for. Og hjortetakksveler. Og hvite kakemenn. Grøss.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:21   #77
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Kaviar på tube (elsker sånn annen kaviar, men den på tube er usj) og bløtkokt egg eller speilegg hvor plommen bare er varm og ikke hard. I tillegg har jeg helt aversjon mot makrell tomat, bare lukten gjør meg kvalm. Ellers tror jeg jeg spiser alt av vanlige ting. Kaviaren er lett å unngå, det er det jo ingen som serverer, og for egg passer jeg på å spørre om hardkokt eller stekt på begge sider, så det går helt fint. Forresten går det greit å spise rå eggeplomme om den er blandet i tartar eller i dressinger og sånt.


Sist redigert av liefje : 20-06-18 kl 09:06.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:23   #78
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Havregrøt. Konsistensen byr meg virkelig imot.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:24   #79
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Biola, yoghurt, brunost og kaviar.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:32   #80
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Lakris
Brunost
Sild
Sukat

Har dog mange matvarer jeg må spise minimalt eller ingenting av pga ibs, så er glad for at jeg ikke er spesielt kresen i tillegg.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no