Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-06, 00:51   #61
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Hadde neppe enset det i det hele tatt, Har ikke peiling på hva folk har i glassene sine, men hvis en som var gravid var synlig beruset så ville jeg nok tenkt mitt,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 01:37   #62
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Da kan jeg trygt treffe andre FP-foreldre og drikke Ariel i alle fall.

Å fytti katta den er vond den! Da er det bedre med vann eller juice.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 01:38   #63
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde ikke lagt merke til en gravid som drakk et glass vin. Jeg ville ikke gått ut fra at det "sikkert var alkoholfritt", for selv drakk jeg et glass vin ved enkelte anledninger da jeg var gravid. (Selv om halsbrann etterhvert gjorde at det beste var sjokolademelk som fungerte best for meg...)

Men synlig berusede gravide ville jo bli noe annet...

  Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 11:54   #64
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Hvordan vet du det?

Røyking er skadelig, selvfølgelig, og jeg burde naturligvis ikke ha gjort det i det hele tatt. Dette vet jeg, altså. Men røyking er av typen jo mer man røyker, jo mer skade gjør det. Ti sigaretter i løpet av et svangerskap utgjør en mikroskopisk innvirkning.

Fra helsenett:

Nylander påpeker at skadevirkningene er doseavhengige. Jo mindre du røyker, desto lavere risiko. Litt røyking er bedre enn mye, selv om målet er null. Røykestopp tidlig i graviditeten reduserer all senere røykerelatert risiko. Allerede åtte timer etter at du har stumpet røyken er det normal oksygenmengde i blodet som fosteret får næring fra.

Jeg røykte noen få sigaretter tidlig i svangerskapet, pluss en halv nyttårsaften da jeg var seks måneder på vei. Det skulle jeg naturligvis ikke ha gjort, det vet jeg. Men min venninne som var omtrent like gravid, sto med champagneglasset sitt og spurte hvordan jeg turde. Hun tok jo bare et glass champagne.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 11:58   #65
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg presiserer at jeg vet at det er fryktelig dumt, egoistisk og så videre å røyke når man er gravid, dette er ikke et forsøk på å forsvare noe som helst! Men hvis man først skeier ut med en eneste enhet med alkohol eller røyk, er det røyken som utgjør den minste risikoen. Det er naturligvis fryktelig dumt uansett.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 12:13   #66
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde nok tenkt at du var helt tåpelig. Først en god stund etterpå ville det slått meg at det kunne vært alkoholfritt.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 12:43   #67
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hva tenker du da du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg ville tenkt, "jøss hun er modig som trosser alle de stygge blikkene hun får nå"!

Det hadde vært min første tanke også. Vi gjør som vi vil og feier for vår egen dør først tenker jeg.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no